Egy más oldalon létrehozott megjelenés nem csak azért lehet értékes, mert közvetlenül látogatókat hoz a weboldalunkra, hanem azért is, mert gyakran maga is hozzájárulhat egy másik megjelenés létrejöttéhez vagy láthatóbbá válásához is, ezáltal áttételes módon növelheti weboldalunk látogatottságát.
Indukált megjelenések
Minden x-edik látogató magától is hivatkozni fogja a weboldalunkat, tartalmunk érdekességének arányában. Könnyen belátható, hogy egy napi 10 látogatóval rendelkező oldalt kevesebben fognak maguktól meghivatkozni, mint egy napi 10.000 látogatót kiszolgáló weboldalt. Függően pedig attól, hogy mennyire érdekes, egyedi az oldalunk tartalma, lehet, hogy minden ezredik, de lehet, csak minden százezredik látogató fog magától meghivatkozni bennünket: saját blogján, weboldalán, közösségi profilján, véleményt mondva; vagy pl. fórumokon, hozzászólásokban ajánlva oldalunkat. Ha pedig ez az arány a tartalom érdekessége miatt elér egy bizonyos százalékot, a folyamat látványosan öngerjesztővé, virálissá válik.
Támogató megjelenések
A legfontosabb webes megjelenést jelentő keresőoldalak részletesen vizsgálják megjelenéseinket; összességében hány, és milyen weboldal hivatkozik ránk. Ha pedig a hivatkozásokból úgy látják, hogy mások fontosnak tartják weboldalunkat, akkor javítják a helyezéseinket, így növelik a láthatóságunkat. E megjelenések tehát általánosságban, de egy-egy kulcsszó esetén célzottan is javíthatják weboldalunk keresőmegjelenéseinek láthatóságát. Ezért tehát akár még olyan megjelenéseket is érdemes lehet létrehozni, melyek közvetlenül nem is hoznak látogatókat, közvetve viszont támogatják a keresőmegjelenéseinket.
Közvetett megjelenések
Szintén a keresőoldalakon előfordul, hogy bizonyos kulcsszavakra nem is a mi weboldalunkat, hanem valamely, pl. közösségi oldalakon vagy tartalomkezelő oldalakon létrehozott megjelenésünket rangsorolják a jobb helyeken. Előfordulhat például, hogy egy Youtube-ra feltöltött videó, közösségi oldal profilunk vagy egy dokumentummegosztó szájtra feltöltött tartalom jelenik meg jó helyezéseken úgy, hogy közben a weboldalunk szinte láthatatlan marad ugyenerre a kifejezésre. Hasonlóan előfordulhat továbbá, hogy egy közösségi oldalon nem a weboldalunkra mutató linket, hanem pl. egy Youtube-ra feltöltött videónkat hivatkozzák meg.
Összefoglalás
A weben számos olyan jelenség figyelhető meg, mely felerősítheti egy adott megjelenés hatását: egy keresők által fontosnak tartott oldalra felkerült, ámde kevesek által látott megjelenés értéke; látogatóinkká, de vásárlóinkká nem váló emberek ezreinek értéke e közvetett hatások figyelembevételével akár még több is lehet, mint amivel első látásra számolnánk (tehát a nullánál).