Jelenlétoptimalizálás

február 14, 2014

Leendő ügyfeleink valahol odakint vannak az interneten. Nincs más dolgunk, mint minél többet megtalálni a célközönségünk által használt csatornák közül, úgy, hogy lehetőleg minél precízebb és szűkebb célzás segítségével minél „vegytisztább” módon csak az irántunk érdeklődő látogatókból álljon az adott csatornák segítségével elért közönség.

Kinyújtani oldalunk csápjait

A webes jelenlét optimalizálása során első lépésben át kell gondolni, hogy az általunk megcélzott emberek milyen webes csatornákon fogyasztják a tartalmakat, és ezek közül hol van egyáltalán esélyünk megjelenni (mert megfelelő tartalommal és/vagy költségkerettel rendelkezünk). Összetettebb csatornák esetén (mint például a keresőoldalak) annak is utána kell járni, hogy ezen belül milyen alcsatornák felé nyújtsuk ki weboldalunk csápjait, vagyis hol (pl. milyen keresőkifejezések esetén) próbáljunk meg a hivatkozásablakokat létrehozni.

Hiányzó csatornák lefedése

Hogy nehogy kimaradjon egy fontos és olcsón elérhető csatorna, alapos webismeret birtokában szisztematikusan végig kell venni, hogy melyek a legfontosabb látogatóforrások nézettség szerint, milyen keresőoldalak, közösségi oldalak, tartalommegosztó oldalak és egyéb megjelenési lehetőségek jöhetnek szóba azok közül, melyeket célközönségünk nagy hányada rendszeresen látogat.

Fölösleges megjelenések kerülése

Az sem praktikus, ha olyan csatornákon költünk a megjelenésre, amelyek nem megfelelően célzottak, vagy túl tág célzást jelentenek, így felesleges erőfeszítéseket teszünk annak érdekében, hogy sok, célközönségünkön kívül eső látogató figyelmét felhívjuk termékeinkre, szolgáltatásainkra. Ilyen például, amikor túl tág vagy többértelmű keresőkifejezéseket használunk a Google-ben, vagy amikor nem tudjuk megfelelően behatárolni, hogy milyen érdeklődési körű és demográfiai jellemzőkkel bíró közönségnek jelenjünk meg a Facebook-on.

Összefoglalás

A lényeg tehát az, hogy ne kerüljük el egymást a célközönségünkkel az interneten. Ha lehet, a legtöbb, általuk kedvelt helyen jelenjünk meg üzeneteinkkel, és ha lehet, akkor minél kevesebb, ajánlatunk iránt egyáltalán nem érdeklődő ember figyelméért dolgozzunk meg (organikus megjelenések) illetve fizessünk (fizetett megjelenések), hiszen gyakorlatilag ablakon kidobott pénz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük