Miért érdemes egy keresőmarketingest olvasni általános online marketing témákkal kapcsolatban? Miért és milyen hozzáadott értéket tud képviselni a keresőmarketing ismerete, ha általánosabb értelemben beszélünk az online marketing lehetőségeiről?
A legnagyobb elérhető közönség
Míg a Google keresőt szép csendben a magyarországi netezőknek még mindig a kilencvensok százaléka használja, addig a számtalan hírforrás közkedvelt és felkapott témájaként rendszeresen szereplő Facebook közösségi oldalt a becslések szerint még mindig csak a magyar internetezők fele látogatja. A szorosabb értelmeben vett keresőmarketing eszközeivel, vagyis a keresőoldalakon keresztül szinte mindenkit el lehet érni — ez pedig egy olyan egyedülálló tulajdonsága, ami miatt hangsúlyos és kihagyhatatlan elemét képezi szinte a legtöbb online marketing megmozdulásnak.
Legolcsóbb hirdetési lehetőség
Bár a keresőmegjelenések piaca jó tempóban telítődik, ráadásul a Google is egyre nagyobb arányú hasznot szeretne húzni belőle, ezért manapság már nem annyira olcsó a keresőkben akár fizetett, akár organikus formában megjelenni. AZ ár/érték arányban azonban még mindig bőven felveszi a versenyt a legtöbb egyéb hirdetési és online megjelenési lehetőséggel. Mindezek miatt bizonyos cégméret és költségvetés alatt gyakorlatilag a keresőmarketing az egyetlen valószínűleg életképes, ezért érdemben megfontolandó hirdetési csatorna.
Értékmérő és problémajelző
A weben a Google, az érték fokmérője, általános értelemben is: a weboldaltulajdonosok nagyon nagy része csak akkor döbben rá weboldala hiányosságaira, amikor kénytelen szembesülni azzal, hogy nem, vagy a konkurenciához képest sokkal rosszabb helyezéseken jelenik meg a keresőkben. Ráadásul gyakran az oldalukat ért támadásról, vírusfertőzésről is a Google találati rangsoraiból, vagy a felőle érkező forgalom elmaradása révén értesülnek. Mindezért egy keresőmarketing szakembert a lehető legváltozatosabb állapotú weboldalakkal és problémákkal keresik meg, így e problémák megoldása is értelemszerűen gyakran túlnyúlik a keresőmarketingen.
Keresőtől a „világuralomig”
A Google másfél évtizedes sikeres működése révén már a keresőkön jóval túlmenően is megvetette a lábát, majd meghatározó befolyást szerzett: a videók terén a Youtube révén elnyert egyeduralkodó pozíciót; a mobil operációs rendszerek (és a hozzájuk kapcsolódó tartalom- és alkalmazásdisztribúciós platformok) közül az Androiddal is piacvezető státuszt harcolt ki magának. Ez a dinamikus fejlődés pedig magával rántotta a keresőmarketinget is: például a Google AdWords hirdetési rendszere eredetileg főként keresőhirdető platformból egyre erőteljesebben válik általános online hirdető megoldássá, amivel már most is számos harmadik fél weboldalán hirdethetünk, nem beszélve a mobil applikációkon belül hirdetésekről és a videóhirdetésekről.
Keresőmarketingtől az online marketingig
Az AdWords fejlődésével, illetve az e köré „kanyarított” egyéb komplex megoldásokkal, (mint pl. az Analytics vagy a Google Tag Manager, vagy akár pl. ezek remarketing megoldásai) egyre több területen válik megkerülhetetlenné a Google által fejlesztett megoldások használata, az általuk használt terminológia és technikai háttér ismerete. Ezek az eszközök tehát akkor is hasznosak, ha nem is keresőmarketing kampányokkal kapcsolatban használjuk őket. Működésük ill. logikájuk megértéséhez azonban elengedhetetlen az eredetileg keresőmarketingből származó, a keresőmarketing hatékonyságának növelése miatt kialakult technikák és koncepciók ismerete. Emiatt tehát még ott is előnyt élvezhet az, aki ismeri a keresőmarketinget, ahol a szó szoros értelmében véve nincs is szó keresőoldalakon történő megjelenésről.
Összefoglalás
Napjaink online világát tehát több fronton is egy olyan cég határozza meg, amely alapjában véve a keresőoldalak felől indult, és minda mai napig bevételének tetemes hányadát keresőmarketing alapú hirdetési rendszerének bevételeiből szerzi. Ezért értelemszerűen a keresőmarketing is megkerülhetetlen az online marketing témáján belül Az ügyfelek szempontjából nézve pedig a Google segítségével lehet elérni a legszélesebb közönséget, ráadásul olyan költségszinten, ami még mindig párját ritkítóan alacsony, továbbá nagyon sok hiba és probléma is épp a Google találati eredményei által kerül napvilágra — mindez együtt indokolja a keresőmarketing kitüntetett helyét az online marketing lehetőségei között.