Hirdetési egység variációk tesztelése
A hivatalos AdSense blogon bemutattak egy alternatív JavaScript sémát, mely segítségével lehetõvé válik a hirdetési egységek egyes beállításai által elõidézett változások tesztelése. Az alábbi kód kétfajta beállítással rendelkezõ hirdetési egységet jelenít meg véletlenszerûen, fele-fele arányban:
<script type=”text/javascript”>
var random_number = Math.random();
if (random_number < .5){
//elsõ hirdetési egység kódja ide jön*
} else {
//második hirdetési egység kódja ide jön*
}
</script>
<script type=”text/javascript” src=„http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js„></script>
*a megjegyzések helyére az egyes hirdetési egységek elsõ részét kell behelyettesíteni, az elsõ <script></script> elemet, mely a paramétereket adja meg. A második szkript elemet, ami a google szerverérõl hívja meg a Javascript fájlt, nem kell beszúrni,mert az itt a séma végére kerül.
A fenti kódrészlet felhasználásával kipróbálhatjuk hogy milyen hatással vannak bevételeinkre a különbözõ színû és formájú hirdetési egységek, ehhez csak annyit kell megtenni, hogy különbözõ, egyedi csatornákat állítunk fel a két variáció számára. Az eredmények közötti eltérések a csatornák használatával állapíthatóak meg: az egyes paraméterek hatását úgy tesztelhetjük legmegbízhatóbban, ha egyszerre csak egyfajta paraméter különbözik, és különben minden más körülmény egyezik, ráadásul kellõ számú oldalletóltés áll rendelkezésre az eredméyek értékeléséhez.
FIGYLELEM: általában nem szabad bütykölni az AdSense hirdetések kódját, ezt tekintsd hivatalos kivételnek, ennek megfelelõen az oldaladba beszúrt kódot ne innen, hanem az Inside AdSense blogból szedd le: http://adsense.blogspot.com/2006/08/abcs-of-ab-testing.html
A „AdSense A/B Teszt” című bejegyzést 2006. 08. 11. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2007. 02. 28., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.
Kódbütykölés
2006. 08. 12. 01:19 · Névtelen hozzászóló →
A fenti példa nem hinném, hogy „hivatalos kivétel” volna, hiszen semmiben nem bütyköli az AdSense-kódot magát.
Hogy valaki milyen rotációs szkripttel, feltételrendszerrel, include-dal, vagy akár utólag ceruzával a html-kódba belerajzolva 🙂 jeleníti meg a változatlanul hagyott kódot, abba tudomásom szerint az AdSense-szabályzat nem szól bele.