Célzott online reklám – könyv

december 23, 2007

Keresőmarketing a gyakorlatban

http://www.celzottonlinereklam.hu/

Berényi Konrád, Kálmán Tamás és Kővári Tamás könyve egy kifejezetten olvasmányos, igényes kiállítású kiadvány, ami elsősorban csupán internetes alapismeretekkel rendelkező döntéshozók, érdeklődők számára nyújt bevezetőt a [Pay-per-click alapú hirdetés]ek világába, rengeteg tippel, a szerzők gyakorlatából származó valós példákkal fűszerezve. A könyv segítségével pusztán alapszintű internetes ismeretek birtokában is létre lehet hozni egy komplett keresőhirdetés-kampányt az Etarget rendszerében.

célzott online reklám című könyv

A könyv bevezető fejezetében nagyvonalakban bemutatja az online marketing egyéb eszközeit is, mint pl. a Keresőoptimalizálás. Második fejezete megismertet a PPC kampányok működésével, felépítésével, létrehozásuk kezdeti lépéseivel, harmadik fejezetében pedig a PPC kapmányok további beállítása, optimalizálása során fontos tényezőkket veszi sorra. A könyvnek több, mint a felét teszi ki ez a három lényegi fejezet.

A további fejezetek leginkább, mint kiegészítő tartalom értékelendők: az „Érdemes-e keresőmarketing ügynökséghez fordulni?” témakörét Keresztúri Gergely (iprospect, kirowski) járja körül röviden, majd a kulcsszó alapú kampányok egy speciális felhasználási területéről, az online marketingkutatásokban játszott szerepéről esik szó. A hatodik fejezetben a Keresőmarketing Nap 2007-en tartott Etarget előadásból már ismerős, a környező országok online reklámpiacát felvillantó régiós kitekintés kapott helyet. Az utolsó előtti fejezet részletesen, képernyőképekkel illusztrálva mutatja be az Etarget rendszer használatát, végül a könyv szerzői megosztják olvasóikkal a különböző iparágakhoz tartozó PPC kampányok menedzselése során szerzett tapasztalataikat: mikor, milyen stratégiával, milyen kulcsszavakkal, várhatóan mekkora konkurencia mellett lehet és érdemes hirdetni.

Bár a könyv elsősorban a keresőhirdetésekkel egyelőre még csak ismerkedő olvasóknak szól, azért a témával régebb óta foglalkozók számára is szolgál érdekes információkkal, elsősorban a gyakorlatból vett tapasztalatok, adatok, stb. tekintetében. A könyv egyik hátránya, hogy a szerzők gyakorlatilag csak az Etarget rendszerével foglalkoznak, a sokkal fejlettebb és hatékonyabb eszközöket biztosító AdWords rendszer szinte csak utalás szintjén kerül elő. Emiatt pedig az olyan fontos, de egyébként csak az AdWords által elérhető funkciókról sem esik szó, mint [Konverzió]követés vagy integrált látogatottsági statisztikai rendszer (lásd: Google Analytics).

A téma összetettsége miatt néhol becsúszott pár pontatlanság (például azt írják, azért nem követik a keresők a hirdetésekben található linkeket, mert van bennük egy átirányítás, vagy pl. a szerver oldali statisztikára a rosszabbikat, a Webalizert ajánlják), továbbá nem lehet feltétlenül egyet érteni szerzők által használt, a keresőoptimalizálást a keresőmarketinggel szembeállító szemlélettel, azonban ez mit sem von le a könyv értékéből. Bátran ajánlja OldalGazda mindenkinek, aki szeretne könnyen érthető, mégis részletes és gyakorlatias bevezetést a PPC kampányok világába.

A könyv kapható a nyagyobb könyvesboltokban, de online is megrendelhető a http://www.celzottonlinereklam.hu/ címen, továbbá ugyanitt lehet jelentkezni a könyvhöz kapcsolódó egynapos képzésekre is.

A „Célzott online reklám – könyv” című bejegyzést 2007. 12. 23. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2008. 01. 17., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

Nekem nem kell

2007. 12. 25. 07:54 · Névtelen hozzászóló →

Nem úgy néz ki a könyv, mint ami fedi a valóságot (Webalizer ajánlás, Adwordsz hiánya stb), meg a Konrád stílusa különben is idegesítő. Józsi, ez amúgy fizetett cikk? Amúgy bármi is, jó hogy objektívan írtad le a véleményed. Köszi.

Menömanó

Re: Nekem nem kell

2007. 12. 27. 03:59 · OldalGazda →

Nem, ez nem fizetett cikk, itt az objektivitás felette áll az én primér anyagi érdekeimnek. Hál’istennek megtehetem :).Eddig egyébként senki sem keresett meg, hogy fizetne egy cikkért :), sőt még az ingyenes lehetőségekkel sem nagyon szoktak élni, lásd: Keresőoptimalizálás és keresőmarketing ügynökségek. Ez egy ilyen ország: sokan pénzt fizetnek azért az AdWords rendszer által, hogy szerepeljenek ezen az oldalon, de a felkínált teljesen ingyenes lehetőségről pedig nem szereznek tudomást, és/vagy nem élnek vele. (Arról nem is beszélve, hogy proaktíve, magától sem keresett meg senki, de erről -valamiért- nem is álmodtam. )

Egyébként meg szívesen adok helyt bármilyen terméknek / szolgáltatásnak, ami köthető az oldal témáihoz, a múltban is volt erre példa. Jelen esetben kaptam egy tiszteletpéldányt a könyvből, egyébként lehet, nem jutottam volna el oda, hogy elolvassam, mert nincs mindenre időm, így is több, mint egy hónapba telt, míg eljutottam eddig a bejegyzésig.