Miért lesz hirtelen kevesebb bevétele az oldalnak?
Első és legnyilvánvalóbb eset, ha csökken az oldal látogatottsága, vagy az oldalletöltések száma.
Sok esetben egyszerűen azért tűnnek a bevételek csökkenni, mert nem kellően nagy számú adatot nézünk, amelyből egyértelmű tendenciákat lehetne levonni. Ha csak pl. napi egy-két tucat kattintás történik az oldalon, pár nap távlatában nem érdemes semmilyen következtetést sem levonni. Például havi átlagban nézve napi 8 százalékos átkattintási arány összességében kijöhet úgy is – pl. napi ötven látogató mellett –, hogy az egyik nap zéró kattintás jön be, a másik nap meg nyolc: ez a nagy ingadozás azonban havi szinten semmilyen változást nem jelent.
Az AdWords megjelenítő webmesterek bevétele attól is függ, hogy mennyit hajlandóak fizetni az AdWords rendszerében hirdetők. Ha kevesebben hirdetnek, vagy kisebb költségvetéssel, akkor értelemszerűen csökkennek a hirdetéseket megjelenítő webmesterek bevételei is.
A „Hirdetési bevételek visszaesése” című bejegyzést 2007. 03. 15. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2008. 07. 08., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.