Modernebb AdSense egységek, más színű szponzorált linkek
A változások közül a legszembetűnőbb, hogy az AdSense hirdetési egységek szélein a „Google hirdetések” felirat eddig szövegesen jelent meg, a böngészők által használt fontokkal: ezt cserélték le a Gooogle logó kicsinyített, egyszínű változatával. Szórványosan már korábban is lehetett találkozni ezzel az újfajta „lábjegyzettel” a hirdetési egységekben: a bevezetés előtt egyes oldalakon véletlenszerűen megjelenítve tesztelték, hogy mennyire befolyásolja a hirdetési egységek hatékonyságát ez az apró változtatás. A keretes hirdetési egységeknél szintén frissítették a lábjegyzetnek a keret színével megegyező háttérszínű kiemelését: kisebb területű a kiemelés, de az íves lehatárolás miatt jobban szembeötlik.
Hivatalos bejelentés: http://adsense.blogspot.com/2007/04/fresh-new-look-for-adsense-ads.html
A fenti változásokkal párhuzamosan némileg változott a Google kereső találati rangsoraiban, az organikus találatok fölött megjelenő, kiemelt hátterű hirdetések kinézete is: az eddigi világoskék hátteret halványsárga háttér váltotta fel.
A „Hirdetési egységek arculatfrissítése” című bejegyzést 2007. 04. 07. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2007. 06. 27., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.
Archivált hozzászólások
szebbek, és jobbak is
2007. 04. 07. 13:14 ·
Tényleg szebbek, és nem véletlenül jobb az átkattintási arányuk – így már sokkal kevésbé látszanak hirdetésnek (főleg azoknál az oldalaknál, amiknek a szerkeztője jól optimalizál, tehát hogy beleolvadjon az oldala designába), és jobban kattintanak rá az emberek, hisz a legtöbben elvből nem kattintanak hirdetésekre.
Szerintem szebbek lettek
2007. 04. 07. 12:24 · ManiAc →
Szerintem így jobban néznek ki a hirdetések, valahogy jobban illeszkednek a mai szép design -nal rendelkező oldalakba. Az a kis ív is sokat számít, így lágyabb a vonalvezetés és kevésbé tűnnek tolakodónak a hirdetések. Persze ez csak az én véleményem, az eredmények nem biztos, hogy igazolják.