Optimalizálás témáját érintő egyéb témakörök
A keresőoptimalizálás rendkívül szerteágazó tevékenység, határait nem egyszerű meghúzni. Műveléséhez széleskörű ismeretek szükségesek a Szabadszavas keresők és úgy általában a web működéséről.
A Web, mint média átfogó ismerete
Fontos tisztában lenni a Látogatók viselkedésmintáival, a Tartalomkezelő rendszerek működésével, és úgy egyáltalán a webes technológiák alapjaival. A weben egyre-másra tűnnek fel újabb és újabb jelenségek (Web 2.0), melyek ismerete szintén nélkülözhetetlen a weboldalak forgalmának növeléséhez.
Weboldalak ergonómiája, web usability
A kereső-optimalizálás során számos olyan változtazást kell elvégezni az oldalon, ami nemcsak a Keresőrobotok, hanem az emberi látogatók szemében is értékesebbé, használhatóbbá teszi a weboldalt.
Webes szabványok, Akadálymentes weboldal
Szintén a keresőrobotok miatt fontos az weboldalakkal kapcsolatos szabványok ismerete és betartása, többek között az elérhetőségre (accessibility) vonatkozó ajánlások betartása.
Adatbányászat, matematika, programozás
A keresőoptimalizátornak behatóan ismernie kell a Kereső rendszerek működése‘t, illetve a saját Látogatottsági statisztika illetve a Találati rangsorban elfoglalt helyezések adatainak elemzéséhez is jól jön némi matematikai, programozói háttér.
Nyelvészet, szociolingvisztika
Mert a keresőoptimalizálás lényege az egyes szavak, Kulcsszavak megfelelő kiválasztása: rájuk alapozva értelmes szövegek, egész weboldalak létrehozása.
A „Keresőoptimalizálás határterületei” című bejegyzést 2005. 05. 23. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2006. 11. 25., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.