Hirdetés SEO szakmában dolgozni szándékozóknak
A seonyár2008 Kereső-optimalizálás verseny apropóján a versenykulcsszóra az alábbi hirdetést jelenítette meg a kirowski:
SEO - nem csak nyáron Ha hosszabb távon is a SEO szakmá- ban dolgoznál, nézz be hozzánk! www.kirowski.hu/karrier
Eddig még teljesen rendben valónak tűnik a kampány: ötletes, hogy eszükbe jutott a seonyár2008 kulcsszóra hirdetni, hiszen ezzel nagyon sok Keresőoptimalizálás iránt érdeklődő embert érhetnek el. Ami ezután jön, az viszont méltatlan egy magát komolynak tartó digitális marketing ügynökségtől.
Frissítés:
- Azóta részben orvosolták a problémát, és a hirdetésben szereplő link mostmár a karrier aloldalt nyitja meg, nem a Flash animáció nyitólapját. Igaz, a karrier aloldalon továbbra sem esik szó SEO-ról, úgyhogy mostmár csak annyit lehet megjegyezni, hogy továbbra sem árt, ha egy keresőhirdetés-kampánynak van megfelelő landing page-je, ami mintegy folytatása a keresőhirdetésnek, megmagyarázza, kifejti a hirdetett dolgot, továbbá sosem árt, ha magunk is végigkattintunk az egész folyamaton, amikor beállítjuk a kampányt.
- További érdekesség, hogy az alábbi, teljesen üres weblap csak abban az esetben jelenik meg, ha a Flash támogatás ki van kapcsolva, a JavaScript támogatás pedig be van kapcsolva. Ez vélhetőleg egy meglehetősen ritka együttállás, de jól mutatja az SWFObject-tel való Flash beszúrás során előforduló problémákat.
A hirdetésre kattintva OldalGazda böngészőjében az alábbi jelent meg:
2008-ban ennyit tud mondani egy több mint tíz éves cég a Flash támogatással nem rendelkező látogatóknak. (Ráadásul pont a keresőoptimalizálóknak, akiknek nagy valószínűséggel legalább az egyik böngészőjük a célnak megfelelően „lebutított”.)
Három kattintás után bekapcsolva a Flash támogatást, az alábbiakat látjuk:
Noha a http://www.kirowski.hu/#karrier linkre mutatott a keresőhirdetés, a főoldalon találtuk magunkat, ahol látszólag egy szó sem esik SEO-ról. Rövid keresgélés után egyetlen esély maradt: a menü feliratra kattintani.
Figyelmen kívül hagyva azt az egyébként fontos, de némileg a keresőmarketingtől távolabb eső usability-kérdést, hogy mennyire érdemes sehol máshol nem látott navigációs elemekkel traktálni a látogatókat, kattintsunk a karrier linkre (némi hezitálás után, mármint, hogy ne talán a keresőmarketing menüpontban keressük-e a kirowski keresőoptimalizálóknak szóló munka/állás ajánlatát).
Az igazi meglepetés csak eztán jön: az aktuális állásajánlatok között nyoma sincs annak, amire a hirdetésben próbálták felhívni a figyelmünket.
Összegezzük, mit ért el Magyarország egyik nagyobb, keresőmarketinggel foglalkozó cége, amikor saját maga érdekében próbálta szakmai tudását és tapasztalatát kamatoztatni:
Felkeltették az érdeklődésemet, eszembe juttatták, hogy elfelejtettem visszakapcsolni a Flash-t a böngészőmben, megpróbáltam rájönni, hogy működik az oldaluk, elolvasni az apró betűiket (ami minden olyan ember kijelzőjén az olvashatóság határát súrolja, aki az elmúlt egy évben ötvenezer forintnál többet szánt egy kijelzőre, vagy százezernél többet egy laptopra.) majd megpróbáltam megkeresni, hogy mire is gondolhattak, amikor feladták a hirdetésüket, végül nem találtam.
A következtetések levonását OldalGazda meghagyja az olvasóknak.
A „kirowski seonyár2008 kampánya” című bejegyzést 2008. 04. 02. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2008. 04. 09., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.
Archivált hozzászólások
oldalak
2008. 04. 02. 13:11 ·
Zsolt, Szerintem rossz oldalról közelítesz. De erről is regényt lehetne írni. Vannak oldalak, amiket nem kell seo-zni, ezért megengedettek olyan technikák, amik seo szempontból nem a legjobbak. A kirowskinak nem célja szerintem, hogy elsők legyenek a „honlap készítés” kifejezésre. Ezt gondolom nem kell magyarázni. Az, hogy ilyen technikát használnak szerintem nem jelenti azt, hogy azt állítják tudnak flash-re optimlaizálni.A bejegyzés értéke számomra inkább az, hogy volt egy jó ppc ötletük. Ismételve OldalGazdát:„ötletes, hogy eszükbe jutott a seonyár2008 kulcsszóra hirdetni, hiszen ezzel nagyon sok Keresőoptimalizálás iránt érdeklődő embert érhetnek el”és kész, ennyi…Gábor
re: oldalak
2008. 04. 02. 13:38 ·
Szerintem, ha nem ezzel foglakozik valaki, csak mondjuk műszaki cikkeket akar eladni az Interneten, van rá pénze, hogy megfizesse a Kirowski-t, akkor nem fogja beírni a keresőbe azt, hogy kirowski, de még azt sem, hogy seo. Legegyszerűbb esetben azt, hogy látogatottság növelés, esetleg kereső optimalizálás, és amit ott talál azok küzül választ. Jelen pillanatban nem található ott a Kirowski, tehát őket nem választja. Akkor újságban hirdetnek, vagy személyesen keresik meg az embereket, vagy hogy megy? Egyébként ezt komolyan kérdezem, tényleg nem tudom.Szerintem ez olyan mintha egy autókereskedő rozsdás ladával járna. Azonkívűl marad a rábeszélős marketing, mert ugye bizonyítani nem tudja, hogy ért hozzá, a cégről meg miért kellett volna bárkinek hallani aki csak azt szeretné, hogy jöjjenek a vevők?Az oldal pedig lehet (ebben lehet igazad), hogy fricska a szakmának: mi ezt is megtehetjük.De én akkor sem értem. A SEO, egyelőre csak keresőoptimalizáló berkeken belül reklám értékű, ha megkérdezném a feleségemet mi az, ő sem tudná, pedig arról hallott már, hogy többek között keresőoptimalizálással is foglalkozom.Szerintem ami csak a szakmán belül számít nem nevezhető reklámnak. Hülye példa, és például ehhez sem értek, de jöhetne nekem egy autószerelő racsniskulcs márkákkal, hogy ez azért jó, mert ezzel húztam meg… nem igazán érdekelne.
re: oldalak folyt.
2008. 04. 02. 13:46 ·
Persze már írhatom is a saját kritikámat :-).Pl. Referencia munkákkal bizonyítja, nem a saját oldalával…és ajánlás útján is lehet ügyfele…stb.Egyszer azért egy teljesen más témájú oldalon elhelyezett közvéleménykutatásra kíváncsi lennék, hogy a kívül állók szerint mi az a SEO? Tehát hány százalék találná el.
re: oldalak folyt.
2008. 04. 02. 15:09 ·
Szerintem távolabbról kell nézni. Akik benne vannak a SEO-ban hajlamosak szűken látni a helyzetet (énis). A SEO csak egy eszköz, nem CÉL. A cél nagyon egyszerű (mármint leírni), eladni a terméket a neten. A SEO csak egy, a felhasználható online eszközökből.Csak SEO szempontból „rozsdás lada” az oldal, és szerintem pont a SEO az, ami legkevésbé fogja eladni magát egy Kirowski szintű oldalból. Tehát nem feltétlenül arról van szó, hogy ők megengedhetik a SEO nélküliséget, hanem arról, hogy más előnyök kidomborításával sokkal többet nyertek. Egyszóval teljesem egyetértünk!
Adalék – kirowski interjú
2008. 04. 03. 16:28 ·
Adalék – kirowski interjú: http://doransky.hu/?p=765
Adalék – kirowski interjú
2008. 04. 04. 04:32 ·
Ez a bejegyzés szándékosan nem a SEO és a kirowski összefüggéseiről szólt, hanem egy kevéssé sikerült keresőhirdetés kampányt mutat be, arra próbálván felhívni a figyelmet, hogy egy SEM kampány nem a hirdetések megírásával és a hirdetési rendszer kezelőfelületén való matatással ér véget. SEO szempontból kifejezetten van néhány érdekes csemege az oldalon, szerintem hamarosan írni fogok erről is, mert rengeteg tanulsággal szolgálhat mindenki számára.
Egyébként frissítettem a bejegyzést, mert némi változás történt: ugyanis most máshogy működik a keresőhirdetés linkje, és immáron a karrier aloldalra továbbít.
Re: Adalék – kirowski interjú
2008. 04. 04. 04:33 ·
Ja, és köszi a doransky-s linket!
kezelhetőség
2008. 04. 04. 10:12 ·
Amondó vagyok, hogy hiába tudná valaki megfizetni a szolgálatásukat (nem a seo-ra értem), kezelhetőség szempontjából nem egy idiótziher megoldásokkal dolgoznak, pedig nem arra kellene alapozniuk, hogy az átlag felhasználó már több mint 10 éve a netten lóg.
mégse vgyok vaksi!
2008. 04. 06. 15:19 ·
Kiro oldala
2008. 04. 07. 08:48 ·
Most is 2 pöcs látható rajta ! Régen meg aladdin dörzsölte a csodalámpát ! Na ez kész………………
Re: Kiro oldala
2008. 04. 07. 08:55 ·
Léci ne írj erre az oldalra ilyen hangnemben több hozzászólást. Köszi!
Kiro oldala
2008. 04. 07. 10:24 ·
Ok bocs ! De 1 kicsit elragadtattam magam….tudod a kirovszki 🙂 ( ill – kirowski ) a nagy okosok 🙂 Kicsit tul játszák a szerepüket !
Kiro oldala
2008. 04. 07. 10:39 ·
Mi a szerepük? És azt hogy játszák túl? Komolyan érdekel a véleményedGábor
Ajaj
2008. 04. 07. 10:45 ·
Kedves noname, ha már ilyen nagy rálátással fikázol, előtte legalább helyesírni tanulj meg: túljátsszák.
leslie
2008. 04. 09. 06:34 ·
Üdv,vki eltudná mondani nekem hogy mi különböztetti meg a kirowskit a konkurenciátol?Az ár-on kivül.
akartam
2008. 04. 02. 12:28 · Névtelen hozzászóló →
Akartam valamit írni erre, de egy regényt lehetne…Alapvetően az oldal működése azt tükrözi, hogy baromira kíváncsi vagyok rájuk, nem arra mit csinálnak, hanem az Ő nagyságukra. Én egyébként azt kérném tőlük, ha lenne rá elég pénzem, hogy az ingatlan kulcsszóra, csak flashben megírt (mint ez) oldallal fél éven belül legyek az első helyen. Kíváncsi lennék az árra és, hogy mit válaszolnának a flash-re miután ezzel az oldallal reklámozzák magukat.Egyénként ha tőlem kérnének tanácsot, tudnék mit írni, hogy optimalizálják az oldalt. Ez is azt mutatja, hogy sz*rnak a „szakmára” is.Zsolt