A keresőmarketing mellett szóló legfőbb érvek közé tartozik, hogy nagyszámú, valóban érdeklődő felhasználót érhetünk el nagyon pontosan célozható, és mérhető eredményű megjelenés segítségével, relatív gyenge konkurencia mellett. Minél tudatosabban jelenünk a Google kereső oldalain, annál olcsóbban, annál több, termékeink, szolgáltatásaink iránt érdeklődő potenciális ügyfelet irányíthatunk weboldalunkra.
Altémák
→Google keresővel mindenki elérhető
szeptember 23, 2011 · Szinte mindenki, aki internetezik, rendszeresen használja a keresőket: Magyarországon pedig a kereső egyet jelent a Google-lel, miképp a világ nagy részén is. Olyan ez, mintha csak egyetlen tévécsatornán kellene hirdessünk annak érdekében, hogy az összes tévénézőt elérhessük.
→Proaktív, érdeklődő látogatók
szeptember 26, 2011 · Senki sem használja a keresőket unaloműzés céljából, mint ahogy szótárakat is kevesen olvasgatnak szórakozásból. Ezzel szemben széles körűen használják fogyasztási döntéseik megalapozásához, így más tömegmédiumok fogyasztóihoz képes jóval közelebb állnak ahhoz, hogy ügyfeleinkké váljanak, ráadásul könnyebb is felkelteni érdeklődésüket.
→Pontosan célozható megjelenés
szeptember 26, 2011 · Míg ha egy hírportálon megtekintenek egy adott cikket, abból csak az következik, hogy az olvasó elé tett tartalom valami miatt felkeltette az érdeklődését, addig a keresők esetében a látogatók azok, akik a használt keresőszavakkal pontosan meghatározzák, milyen információra lenne igényük. Ezáltal pedig sokkal jobban összepárosítható, hogy melyik látogató számára milyen hirdetéssel érdemes megjelenni.
→Gyenge konkurencia
november 11, 2011 · Mivel idehaza még mindig kevés weboldal-tulajdonos foglalkozik érdemben keresőmarketinggel és még kevesebben csinálják ezt magas színvonalon, az ebből eredő relatív alacsony konkurencia miatt számos témakör esetén egyszerűen és alacsony árakon érhetünk el látványos eredményeket.