Reklámbevételek maximalizálása

október 18, 2011

Attól függetlenül, hogy csak a kattintások után számláz a Google a felületeit használó hirdetőknek, az AdWords hirdetési rendszer a Google bevételeinek maximalizálását is szolgálja. Ehhez pedig vagy a kattintások gyakoriságát, vagy pedig az egy kattintásért fizetett árat kell maximalizálni.

A maximális bevétel képlete

Egy kattintás alapú hirdetési rendszerből akkor származhat a legnagyobb bevétel, ha

  • minél gyakrabban kattintanak a hirdetésekre látogatók,
  • minél több pénzt fizetnek a hirdetők a kattintásokért,

hiszen a bevétel a kattintások gyakorisága és kattintásokért számlázott összegek szorzatával egyenlő.

Minél több pénzt fizetnek egy kattintásért

Az árverésekről ismert licitálás jó módszert jelent arra, hogy egy adott dolgot a piaci kereslet és kínálat függvényében minél magasabb áron értékesíthessünk. Az AdWords hirdetési rendszere is egyfajta aukciós piactérként működik, ahol a hirdetők a Google felhasználóinak figyelméért, tehát a kattintásokért licitálnak. A Google hirdetési bevételeinek maximalizálásában tehát fontos szerepe van az AdWords licitálási rendszerének, ahol az egyes kattintások ára dinamikusan változik a hirdető által megadott maximális értéken belül.

Minél gyakrabban kattintanak a hirdetésekre

Egy adott időpillanatban annál gyakrabban kattintanak a látogatók a hirdetésekre, minél inkább felkelti az érdeklődésüket. A kattintások gyakoriságának növeléséért tehát elsősorban az adott kifejezésre kereső látogató érdeklődési körével leginkább összhangban levő hirdetések megjelenítésével lehet tenni.

A jövőben pedig annál gyakrabban kattintanak a látogatók úgy általában a keresőben megjelenő hirdetésekre, minél hasznosabbnak találták a korábbiakban az AdWords hirdetéseket, mint információforrást. Ennek érdekében a Google csak akkor és csak olyan hirdetéseket jelenít meg, melyekről úgy gondolja, hogy az adott esetben hozzáadott értéket jelenthet a látogatók számára.

Összefoglalás

Ahhoz, hogy a Google a legtöbb bevételhez jusson a hirdetési felületein megjelenő hirdetések után, az AdWords rendszerében megjeleníthető hirdetések közül azokat kell előnyben részesítenie, melyek esetén hirdetők által az egy kattintásért kínált összeg és a látogatók kattintási gyakoriságának szorzata a legnagyobb.