A Budapest Bank alapjában véve Facebook-os kampányának van némi keresőmarketinges metszete is, amikor is arról beszél a bank reklámembere, hogy miért nem jelenik meg semmi a „szeretem a bankom” kifejezésre rákeresve. Már csak azt kell elérnie a hirdetőnek, hogy lehetőleg az ő oldalai jöjjenek ki elsőnek erre a kifejezésre, ne pedig valamelyik a reklámkampányt pocskondiázó blogbejegyzés.
További, aktuális olvasnivaló a témában:
Szeretem a bankom – egy új kereső-kifejezés
A „szeretem a bankom” technikai értelemben egy olyan keresőkifejezés, melyre korábban nem léteztek keresések, ezért ezekkel a kulcsszavakkal nem foglalkozott senki sem: se a konkurens bankok nem hirdettek rá, sem pedig egyéb, pl. pénzügyi témákkal foglalkozó blogok, még a pénzügyekkel kapcsolatban legaktívabb, „underground” keresőoptimalizálást használó hitelközvetítők sem — ebből a szempontból jók a Budapest Bank reklámkampányának meglátásai.
Mi a kockázat?
Most viszont vélhetőleg sokaknak eszébe jutott rákeresni a reklám által javasolt „szeretem a bankom” keresőkifejezésre. Írni erről pedig nemcsak nekem jutott eszembe, mint ahogy azt a mostani találatok is mutatják.
Ez a helyzet sokban hasonló a már korábban bemutatott Louis Galéria esetéhez: ha egy más hirdetési csatornán futtatott hirdetésünkkel egy olyan médiafelületre irányítjuk a figyelmet, amit nem teljesen uralunk, az meglehetősen kockázatos lehet. Míg azonban a Louis Galéria esetében pl. nehéz lenne a hirdetéshez valamiféle negatív konnotációt társítani, addig egy ilyen magas labdát könnyen lecsaphat mindenki, akinek valamiért nem annyira jó a véleménye a Budapest Bankról.
Mit lehetne tenni?
Mindaddig tehát, amíg ez a hirdetés fut, érdemes lenne a bank üzenetének elfoglalnia az első helyet a keresőkben a nem fizetett találatokra, de akár a további helyezéseket is le lehetne „fedni” olyan weboldalakról szóló találatokkal, melyek szintén a bank kampányával összefüggő oldalakra mutatnának.
Ehelyett csupán egy, helyesírási hibát is tartalmazó AdWords hirdetésre futotta csak:
Szeretem a bankom Ha ön is így gondolja szavazzon a Budapest Bank weboldalán. www.budapestbank.hu
Az első két nem fizetett helyezést a bejegyzés írásakor szemfüles bloggerek tudhatják magukénak — talán nem ártott volna bank marketingeseinek valamit olvasni a keresőoptimalizálásról, mielőtt elindították volna a kampányt…
Másfelől viszont úgy tűnik, jó lesz ez így is, hiszen azok, akiknek ez asztaluk lenne, nemigen foglalkoznak a „szeretem a bankom” kulcsszóval. Nem jelennek meg más bankok is fizetett hirdetésekkel erre a kifejezésre (azt persze el sem tudom képzelni, hogy esetleg más bank is szerepeltesse oldalán ezt az egyébként ártalmatlan, mert vélhetőleg nem levédett kifejezést), ill. más, pénzügyi témával foglalkozó oldalak sem ugrottak rá még erre az újonnan nyílt „kulcsszóablakra”.
Vajon fog-e ez változni a jövőben?