2004 októberében jegyezték be első keresőoptimalizálással foglalkozó saját domainnevem, az innen.hu-t. Az évforduló örömére álljon itt hét fontos, összegző mondat a Google optimalizálásról: ebből minden lényeges dolgot megtudhat a SEO-ról, és ezután már csak a részletekben kell meglelnie az ördögöt akár egyedül, akár a segítségünkkel…
A jó Google helyezések titka
Nem fizetett találatként egy weblap akkor jelenhet meg jó helyezésen egy adott kulcsszóra, ha a Google úgy gondolja, hogy a kulcsszó a webhely tulajdonosa számára is fontosnak tűnik, és a külvilág is fontosnak tartja a weblapot a kulcsszóval összefüggésben.
Hogy fontosnak tartsuk a kulcsszót
A webhely tulajdonosa akkor tart fontosnak egy kulcsszót a Google szerint, ha az adott kulcsszót szerepelteti a webhely keresők által fontosnak tartott, általában a webhely vagy az egyes weblapok tartalmát röviden összegző elemekben.
Mások is fontosnak tartsák oldalunk
A külvilág számára egy weblap egy adott kulcsszóval kapcsolatban annál fontosabbnak számít a Google szemében, minél régebb óta, minél több és fontosabb webhely linkeli a weblapot a kulcsszónak megfelelő szövegkörnyezetből.
Gyakran és ritkán keresett kulcsszavak
Mindig van néhány fontos kulcsszó, mely egymaga számottevő látogatót hoz; és van rengeteg kulcsszó, mely egyenként sokkal ritkábban keresett, azonban sokkal több van belőle, így sok kicsi sokra megy alapon szintén nagy látogatottságot generál.
Látogatottságnövelés linképítéssel
A legnépszerűbb kulcsszavak esetén érdemben a külvilág értékítélete, azaz a külső linkek befolyásolják a találati rangsorokat, a másik rangsorolási tényező, hogy mi mennyire fontos helyen szerepeltetjük a kulcsszót az oldalon, alig számít valamit.
Látogatottságnövelés webfejlesztéssel
Az egyenként ritkán keresett kulcsszavaknál elsősorban a szöveges tartalom mennyisége, minősége és struktúrája számít: hogy egyáltalán megtalálható-e az adott kifejezés oldalunkon, és hogy mennyire fontos helyen szerepel a kifejezés.
A keresés egysége a weblap
A keresőkben csak egy weblappal jelenünk meg, ezért a keresett szó függvényében gyakran más lappal érhetünk el jó helyezést, más lap tartalmával fogunk megjelenni, és más lapra fognak érkezni a keresőkből, mint ahogy azt mi elképzeltük.
A könnyebb befogadhatóság kedvéért néhány olyan kivételt figyelmen kívül hagyva általánosítottam, ami ezen a szinten még nem lényeges