Budapest, 2008. december 2. – A Sanoma Budapest Zrt. internetes portfóliója legnépszerűbb és legismertebb oldalának, a Startlapnak a Google lett az alapértelmezett szabadszavas keresője. A megállapodás részeként az AdSense program keretében a Sanoma Budapest tulajdonába tartozó portálok nagy részén Google AdWords-hirdetések jelennek meg.
A két cég közötti tárgyalások eredményeképp a jövőben a hazai keresőpiac legnagyobb részesedéssel rendelkező szereplője, a Google szolgálja ki a Startlap, a legismertebb márkanévvel rendelkező magyar honlap[1] felhasználóinak kereséseit. A Startlap forgalmára jellemző, hogy felhasználói kevesebb mint másfél év alatt összesen 1 200 000 saját linket vettek fel a „Kedvenc linkek” közé.
A Google-lal kötött AdSense-megállapodás értelmében a Sanoma Budapesthez tartozó több honlapon – Profession.hu, Vezess.hu, NLcafe.hu, PDAMania.hu, FN.hu, Startapro.hu, Wellnesscafe.hu, kirakat.hu, StoryOnline.hu, startlap.hu – a relevanciájukról és hatékonyságukról ismert AdWords-hirdetések is megjelennek az elkövetkező napokban. Az együttműködés hátterében az áll, hogy a Sanoma Budapest az elérhető legrelevánsabb keresési találatokkal és hirdetésekkel kívánja az eddig megszokottnál is magasabb szinten kiszolgálni felhasználóit, és ezen igényének legjobban a Google képes megfelelni.
Mivel mind a Sanoma Budapest, mind a Google esetében alapvető érték az innováció, a cégek nyitottak a további, más területekre kiterjedő együttműködésekre is.
[1] A Célcsoport Index Magyarország – © TGI Hungary szeptemberi kutatásán a megkérdezettek 57%-a említette spontán módon a Startlap nevét.