Üzleti célok és a keresőmarketing lehetőségei

szeptember 8, 2011

Ha az összes szükséges tudás és lehetőség birtokában vagyunk, hogy jó helyezéseken jelenjünk meg szinte bárhol a Google-ben, még mindig hátravan egy fontos kérdés eldöntése: a számtalan lehetőség közül melyik kulcsszavakra, milyen üzenetekkel érné meg leginkább megjelenni a keresőkben, és ezek közül melyek egyeztethetőek össze üzleti elképzeléseinkkel.

A Google és a konkurencia

Szintén a keresések során használt kifejezések sokszínűsége miatt a különböző témák és különböző kulcsszavak segítségével számtalan célközönség számára tehetjük láthatóvá ajánlatunkat: egyesek kevésbé lesznek érdeklődőek, kisebb vásárlóerővel fognak rendelkezni, míg mások jóval nagyobb arányban válnak ügyfeleinkké.

Azonban nemcsak a lehetséges kulcsszavak igen változatosak, hanem a velük kapcsolatos konkurencia mértéke is. Egyes kifejezéseket sok látogató keres úgy, hogy csak kevés webmester igyekszik jó helyezéseket elérni rá, más kifejezésekre viszont már rengetegen pozicionálják oldalukat, ezért ott relatív többe kerül jól látható találatként megjelenni.

Célkitűzések és lehetőségek

Míg egy kisebb vállalkozás minden célközönséget, minden egyes újabb ügyfélszerzési lehetőséget megragadhat, úgy egy nagyobb, vagy akár közepes méretű cég számára a meghatározott célközönségen kívül eső potenciális ügyfelek jelentkezése gyakran inkább felesleges időt és munkát jelent.

Vannak például olyan cégek, akik hiába szerepelnek jó helyezéseken a szolgáltatás + ár típusú keresőkifejezésekre, mivel nem az árérzékeny ügyfélkört célozzák meg, az így oldalukra jutó látogatók vagy azon nyomban elhagyják oldalukat, vagy pedig szinte felesleges ajánlatkérésekkel rabolják a vállalkozás munkatársainak idejét.

A differenciálódás újabb szintjét jelenti, amikor egy nagyobb cég a különböző piaci szegmenseket más és más weboldal segítségével szeretné lefedni, így egy-egy weboldal esetén a különböző üzleti és marketing szempontok alapján megcélozandó ügyfélkör csak kismértékben van átfedésben azokkal a látogatói körrel, mely segítségével a legegyszerűbb és legolcsóbb keresőmarketing technikák segítségével belátható időn belül növelni lehet a látogatottságot.

Olykor azonban az is előfordul, hogy egy weboldal beindítása előtt az oldal tulajdonosában felmerül a kérdés, hogy vajon mennyire nehéz számottevő látogatót szerezni a keresők felől az adott témakörben, és ez mekkora költséggel járna. Manapság ez már olyan esetekben is előfordul, ahol az üzleti modell nem is kizárólag a keresők felől érkező látogatottságra épülne.

Számtalan eset van tehát, amikor érdemes egy, a keresőmarketing nyújtotta lehetőségekkel kapcsolatban számottevő tapasztalatot szerzett tanácsadó véleményét kikérni arról, mennyire gazdaságosan valósíthatóak meg az eredeti üzleti elképzelések, és mennyire érdemes módosítani rajtuk a lehetőségek ismeretében.

Összefoglalás

Ha átgondoltuk, hogy milyen üzenetekkel, milyen célközönséget, hogyan lehetne megcélozni a keresők segítségével, már csak annak számbavétele maradt hogy mely célcsoportokra érdemes fókuszálni azok közül a célcsoportok közül, akiket ajánlatunk típusa, weboldalunk tartalma, és a keresőkben szintén jó pozícióra törekvő konkurensek száma alapján legolcsóbban weboldalunkra irányíthatnánk.

Szerencsés esetben tehát egy weboldal keresőmarketing segítségével történő látogatottságnövelése esetén nem csak az derül ki pontosan, hogy mit szeretne ügyfelünk, hanem többéves tapasztalatunk és speciális eszközeink segítségével azt is mellé tudjuk tenni, hogy mire keresnek a potenciális ügyfelek – ami a webes keresés univerzális jellege miatt jól tükrözi, hogy valójában melyek is a valós piaci igények és lehetőségek. Így előfordulhat az is, hogy együttműködésünk eredményeképpen nemcsak ügyfelünk weboldala változik, hanem valamelyest üzleti elképzelései is.