Mivel nem lehet csak úgy általában a Google-ön hirdetni, ezért a hatékony keresőjelenlét érdekében nagyon pontosan be kell tudnunk határolni, hogy milyen találati rangsorokban, hogyan szeretnénk megjelenni. Ha ugyanis nem tudjuk elég szabatosan megfogalmazni üzleti koncepciónk, akkor sosem fogjuk tudni céljainkat megfelelően lefordítani azt a keresőmegjelenés során kulcsszerepet játszó keresőkifejezésekre.
Google hirdetési lehetőségeinek komplexitása
Hagyományos hirdetési formák esetén jóval kisebb a jelentősége a lehetséges célközönségek, üzenetek, megjelenési lehetőségek pontos meghatározásának. Ha például szórólapot vagy újsághirdetést készíttetünk, a legtöbb esetben úgy általában beszélünk cégünkről vagy aktuális ajánlatunkról, és a legritkább esetben fogunk pl. különböző célcsoportoknak testre szabott szórólapokat készíteni. Ez, a relatív kevés ismeretlen meghatározását megkívánó hirdetési lehetőség többé-kevésbé igaz sok online médiafelületre is, hiszen pl. egy Index médiaajánlatában sem kínálnak alapból kilencnél többféle megjelenési helyet, rovatot hirdetéseinknek.
A Google felületén viszont milliónyi aloldal, tehát rengeteg különböző hirdetési felület létezik, melyek közül ha nem is teljesen kézivezérelt módon, de gyakorlatilag nekünk kell kiválasztani az összes olyan találati oldalt, melyen szeretnénk megjelenni weboldalunkkal. A legtöbb esetben szükséges ezért annak pontos behatárolása, hogy e milliónyi lehetőség közül melyik találati rangsorokon szeretnénk megjelenni. Ennek első lépése pedig, hogy megpróbáljuk rendszerezni üzleti elképzeléseinket.
Üzleti elképzelések megismerése
Kisvállalkozásoknál gyakori helyzet, hogy csinálják, amihez értenek, és ha jók, szájról-szájra terjed a hírük, illetve kézről-kézre adják őt a korábbi ügyfelek. Gyakran nem is feltétlenül a növekedés, hanem inkább az idők szele ill. presztízskérdések motiválják őket, amikor weboldalt készítenek. Nagyon nagy hányadukban ezután fel sem merül a kérdés, hogy miért nem jön semmilyen megkeresés a weboldalukon keresztül.
Néhányukat azonban zavarja, hogy miért nem jelennek meg sehol, ha rákeresnek a releváns kulcsszavakra, és emiatt felveszik a kapcsolatot valamilyen keresőmarketinggel foglalkozó céggel. Ha pedig szerencséjük van, olyan cégnél kötnek ki, aki nem a meta tagokról vagy a cég linkfarmja által nyújtott linkek csodálatos hatásáról fog értekezni, hanem elsőként tételesen rákérdez, hogy kinek, milyen problémájára, milyen megoldást, hol, mennyiért, a hasonló megoldásokhoz képest mennyiben mást, stb. nyújt az adott cég.
A keresőmarketing tanácsadó nulladik szintű feladata ugyanis, hogy megismerje ügyfele üzleti elképzeléseit, és megszerezze mindazt a tárgyi tudást a legfontosabb termékekkel, szolgáltatásokkal és a célközönséggel kapcsolatban, melyre feltétlenül szükség lesz a megfelelő keresőmarketing-stratégia kialakításához.
Összefoglalás
Ha tehát tudjuk, hogy milyen ügyfeleket keresünk, és milyen ajánlatokat tartogatunk számukra, közelebb jutunk ahhoz, hogy meg tudjuk határozni, leendő ügyfeleink a keresők mely találati oldalait keresik fel, és ott milyen üzenet lenne az, ami leginkább felkeltené érdeklődésüket, ill. weboldalunk melyik weblapját lenne érdemes felkínálni számukra további a információszerzés és így mihamarabbi ügyféllé válásuk érdekében.