Legyen szó új vagy meglévő weboldalak keresőoptimalizálásáról vagy keresőhirdetés kampány felállításáról, az első lépés mindig a célközönség, a célok és lehetőségek behatárolása, hiszen ez alapján lehet megalkotni a megfelelő stratégiát: milyen kulcsszavakra, milyen üzenetekkel jelenjék meg a weboldal a keresőkben.
A látogatók kérdéseinek megválaszolása
A közös munka kezdetekor gyakran előfordul, hogy a megbízó számos olyan, egyébként nagyon hasznos információt mesél el a cégéről, termékeiről, szolgáltatásairól, melyek a weboldalról egyáltalán nem derülnek ki — noha igen sokat segíthetnének a leendő ügyfeleknek is megismerni a lehetőségeket. Az optimalizálás kezdeti lépéseinél, a szövegírás során is gyakran előfordul, hogy rá kell kérdezzünk jó néhány alapvető információra, mert nem szerepel a weboldalon.
Ezek az információk általában azért maradnak le, mert nincs egy külső fél, aki segítene rendszerszemlélettel áttekinteni, hogy a különböző indíttatásból érdeklődő látogatók vajon milyen információkra lehetnek kíváncsiak.
Alapvető kérdések és válaszok
- Ki?
- Kinek?
- Mit?
- Hol?
- Hogyan?
- Milyen problémára?
- Milyen megoldást?
- Milyen alternatíva helyett?
- …
Általában ezek azok a kérdések, melyekre aprólékosan és szisztematikusan meg kell fogalmazni a válaszokat.
A keresőoptimalizálás esetén a válaszok segítenek a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában, meglévő oldalak esetén a hiányzó szövegek pótlásában, új weboldalak fejlesztése esetén pedig segítségükkel körvonalazódhat az oldaltérkép és egyben a weboldal struktúrája is.
A keresőhirdetés kampányok felállítása esetén pedig a válaszok szintén sokat segítenek a kampány célzását szolgáló kulcsszavak összeírásában, a keresőhirdetések szövegeinek megfogalmazásában.