Az elmúlt évek során több száz ügyféllel és ajánlatkérővel folytatott beszélgetéseink során körvonalazódott néhány olyan neuralgikus pont, ami miatt annyi rossz, elavult vagy a kelleténél jóval kevésbé hatékony weboldal létezik a magyar weben. Míg a hasonló témában, pl. kkv-k webes és online marketing költéseiről cégvezetők megkérdezésével végzett felmérések ezt a témát inkább számszerűsítve írják le, mi elsősorban a számok mögött álló okokra és jelenségekre koncentrálunk.
Altémák
→Médiaismeret hiánya
január 7, 2011 · Sokan egyáltalán el sem jutnak addig a pontig, hogy egyáltalán képbe jöjjön számukra a web mint hatékony hirdetési, növekedési, és úgy általában vállalkozástámogatási lehetőség. Nincsenek tisztában azzal, hogy manapság gyakorlatilag bármilyen szolgáltatás vagy termék estén lehetséges olcsón ügyfeleket szerezni egy keresőbarát weboldalra alapozott internetes jelenlét segítségével, de akár egy új vállalkozás beindítása is lehetséges kizárólag a keresők felől érkező forgalomra hagyatkozva.
→Növekedési hajlandóság hiánya
december 28, 2010 · A szörnyű webszájtok létezésének igen gyakran az az oka, hogy egy egyébként sikeres vállalkozás nem tud vagy nem akar tovább bővülni, így nincs értelme költeni sem egy normális weboldal létrehozására, sem pedig annak népszerűsítésére. Rengeteg továbbá az ugyanebből az okból nem létező, a netről hiányzó weboldal, mely egyébként egy, az offline világban sikeres szolgáltatásról vagy termékről szólna.
→Szakmai hozzáértés hiánya
november 12, 2010 · Mint ahogy egy könyv létrehozásához is több szakma együttes munkája szükséges — kezdve az írótól a tipográfuson át a nyomdászig — egy sikeres weboldal megalkotásához is számos szakma képviselőjének kellene hatékonyan együttműködnie. Mivel a webfejlesztés nem tekinthet vissza évszázados múltra, így nemhogy az egyes szakágak közti munkamegosztás nem alakulhatott ki, de sokan bizonyos tevékenységek létjogosultságával sincsenek tisztában.
→Befektetési hajlandóság hiánya
január 2, 2011 · Az egyébként weboldaluk segítségével növekedést elérni tervező vállalkozások között gyakran előfordul, hogy nem hajlandóak komolyabb összeget szánni weboldaluk fejlesztésére. Leginkább azért, mert nem tudják mérni a webfejlesztés és optimalizálás, vagy úgy általában az egyes hirdetési módszerek hozadékát, illetve a valósnál jóval kockázatosabbnak ítélik meg webes jelenlétük fejlesztésének megtérülését.