Helyre kis listák arról, hogy a különböző tartalomkezelő rendszereket, követőkódokat, widgeteket, webes technológiákat mennyien használják, és mindez hogyan változott az időben. Fizetős formában még több adat. Bónusz: az oldalon lekérhetjük bármely weboldal esetén, hogy a szolgáltatás tudomása szerint milyen technológiákkal készült az adott oldal.

„Tartalmadért cserébe megjelenést kapsz” — ez minden tartalomfeltöltést szolgáló platform lényege. Népszerűségük záloga továbbá, hogy egyszerűbbé teszik az adott típusú tartalom feltöltését, és nem utolsósorban a tartalmak is jobban érzik magukat társaságban.

A világ legnagyobb weboldalai favikonjaikkal megjelenítve az Nmap „Icons of the Web” projektje által, ahol az ikonok méretei arányosak az adott oldalak népszerűségével. A weboldalon akár rá is kereshetünk egyes weboldalakra, és így  belenagyítva ebbe az óriási képbe, a többi oldallal összehasonlításban is megnézhetjük, az adott oldal mekkora porszem az információs szupersztráda tengerében 🙂

A közösségi oldalak napjaink második legnépszerűbb, letöbb internetező által használt weboldaltípusát jelentik. Léteznek általános célú, széles körű funkciókat mindenki számára lehetővé tevő közösségi oldalak, továbbá olyan specializált közösségi oldalak, melyek egy-egy tartalomtípus megosztásának speciális igényeire, vagy egy adott célközönség minél jobb kiszolgálására fókuszálnak.

Általános célú keresőoldalakat gyakorlatilag mindenki használ, és gyakorlatilag mindenki a Google-t használja. A legfontosabb speciális keresőoldalakat is szintén a Google üzemelteti, és nem utolsó sorban saját általános keresőoldalába integrálva jeleníti meg.

Látogatókat méret szerint kétféle weboldalról szerezhetünk: vagy néhány (szinte) mindenki által használt oldal látogatói közül próbáljuk megtalálni a potenciális ügyfeleinket, vagy pedig sok, témáinkhoz hasonló területekkel foglalkozó, alacsonyabb látogatottságú weboldalon megjelenve próbálunk látogatókhoz jutni.

A Google kereső találati rangsoraiban megjelenő találati kivonatok és információegységek sokszínűségét szemléltető nagyszerű kép a Moz.com-tól.

Jó hír, hogy már a Jetpack Publicize modulja segítségével is automatikusan közzétehetjük a Google+ oldalunkon új posztjainkat

Az online marketingben a legkisebb értelmezhető egység az egyszerű webes jelenlét, ami áll egy webhelyből, és a rá mutató külső hivatkozások hálózatából, beleértve a linkek közvetlen környezetében megjelenő, oldalunkkal kapcsolatos információkat, azaz a hivatkozásablakot is. Összetettebb webes jelenlétek több teljes értékű saját weboldalt vagy akár további tartalommegosztó és közösségi oldalon felépített saját aloldalt is magukba foglalhatnak.

Nagyon ritka, hogy egy weboldal linkje mindenféle kommentár, szövegösszefüggés nélkül kikerüljön valahová. Az oldalunkra mutató külső hivatkozások körül ezért mindig lesz valamilyen kontextus: a hivatkozásablak. Úgy is lehet ezért tekinteni a más weboldalakon feltűnő hivatkozásokra, mint megannyi kicsi ablakra, melyen „átnézve” bekukkanthatnak oldalunkra anélkül, hogy meglátogatnának.

Weboldalunkra mutatkozó hivatkozásokat csoportosíthatjuk akár aszerint is, hogy miképpen születtek meg: magunk működtünk-e közre létrehozásukban, ráhatásunk nélkül mások hivatkoztak minket, vagy pedig automatikusan jöttek létre.

A weboldalak többségére a látogatók döntő része nem a semmiből, hanem más weboldalakról érkezik. Vannak persze további források is, de egy weboldal látogatottsága döntően attól függ, hogy mennyire látogatott weboldalakon, mennyire látható helyen, mennyire érdekes információ jelenik meg weboldalunkról, egy-egy kattintható link társaságában.

Sokan nem is tudják, mit kell tenniük annak érdekében, hogy ne csak egy weboldaluk, hanem egy működő, látogatott weboldaluk legyen. Másrészt talán a régi beidegződések és téveszmék, végül pedig a weboldal létrehozásán túli munkák költségeivel kapcsolatos ellenérzések indokolják, hogy a sok munkával és energiával elkészített weboldalak gyakran csak egy-egy félbehagyott webes jelenlét mementói maradnak.

Ha konverzió alapján engedjük a Google-nek az AdWords kampányok optimalizálását, akkor nemcsak a korábbi látogatások és vásárlások adatai alapján történő statisztikai előrejelzésekkel határozhatjuk meg az ígéretes vásárlókat, hanem a Google ilyenkor akár olyan adatokat is felhasználhat a látogatók szegmentálásakor, melyeket az AdWords kezelőfelületén technikailag nehéz, vagy adatvédelmileg aggályos lenne megjeleníteni.

Ha webes jelenlétünk építése során megállunk a weboldal elkészítésénél, az pontosan olyan, mintha a puszta közepén építenénk egy üzletközpontot, de azzal már nem foglalkoznánk, hogy honnan, milyen utakon fogják megközelíteni a vásárlók. Egy üzletközponttal nyilván nem követnénk el ilyet, de mivel nem az emberek nagy része nem látja át a web működését, ezért a weboldalakkal ez gyakran megesik.

Noha én magamtól azt mondanám, hogy ingyenes WordPress sablonokat sosem érdemes használni, ez a bejegyzés néhány érdekes példával és meglátással illusztrálja, hogy az üzleti WP sablonoknak is meglehetnek a maguk problémái  a programozó és site adminisztrátor szemszögéből.

Amíg a weboldal-tulajdonosok egyéni módon szeretnének elmondani valamit cégükről, termékükről, szolgáltatásukról, addig a weboldalak látogatói gyakran teljesen más szempontok alapján szeretnének bizonyos információkhoz lehetőleg máshonnan már ismerős, ezért könnyen befogadható formában hozzájutni. A webfejlesztés során ezért az egyik legnagyobb nehézség, hogy e két különböző szempont lehetőleg minél kevesebb kompromisszummal érvényesülhessen.

A webfejlesztéssel kapcsolatban létezik egy olyan tapasztalati tudás, ami túlmutat a termékleírásokon és használati útmutatókon illetve más blogokon olvasható véleményeken. E tudás megszerzése meglehetősen körülményes és időigényes.

A web komplexitása rohamosan növekszik, így egy weboldalakkal, online megjelenéssel foglalkozó szakembernek egyre több és újabb koncepcióval, és azok technikai hátterével kell megismerkednie. Olyan kifejezések, mint pl. reszponzív vagy remarketing, netán retina, néhány évvel ezelőtt semmit sem mondtak volna egy webfejlesztőnek, lassan azonban megkerülhetetlenné válnak.

Mint ahogy korábban a Mac felhasználók kedvéért a CTRL + valami billentyűzetkombináció mellett zárójelben jelezték a Command + valamit is, úgy lehet, lassan oda kell figyelnünk arra, hogy weboldalainkkal ne csak kattintásról és egér segítségével történő mozgatásról, hanem bökésről? érintésről? és ujjal? stylus-szal? miegymással történő mozgatásról beszéljünk.

Remélhetőleg ezzel az új verzióval sikerülni fog kiküszöbölni a legnagyobb teljesítménybéli hiányosságokat, amik nagyobb oldalak esetén gyakorlatilag használhatatlanná tették ezt a szoftvert. Ígéretesnek tűnik.

Teljesen megújul, átalakul és tiszta lappal indul az oldalgazda.hu. 

alina2013-04-12 13:28:26

Gyerekem ajándékba kapott egy használt laptopot, és a gmail Fiókok Bejelentkezés-nél a régi tulajdonos több már megszüntetett gmail fiókjának a nevei még ott vannak.

Beüt egy betűt a felhasználónév-nél, és kijönnek a régi, megszűnt fióknevek.

Ezeket hogyan lehet eltávolítani, hogy csak az élő fióknevek maradjanak?

Köszönöm válaszukat. 

molnarandras2013-04-25 08:27:58

Kedves Alina!

Amennyiben Mozilla Firefox böngészőt használ:

Firefox gomb (bal felső sarok)-> Beállítások menü -> Biztonság fül -> Jelszavak panel, itt pedig a mentett jelszavaknál lehet kitörölni az egyes felhasználói neveket.

Google Chrome böngésző esetén:

Google chrome személyre szabása és beállításai gomb (jobb felső sarok) -> lap aljára görgetve, Speciális beállítások megjelenítése -> Jelszavak és űrlapok -> Mentett jelszavak kezelése

esetleg a böngésző címsávjába beírva még egyszerűbben előhozható:

chrome://settings/passwords

Internet Explorernél:

/Eszközök -> Internet beállítások -> Tartalom -> Automatikus kiegészítés… > Automatikus kiegészítés előzményeinek törlése

Üdvözlettel:

MA

Ha valaki a keresők felől jövő látogatottságát szeretné növelni, három fő stratégia közül választhat, illetve eldöntheti, hogy e három stratégia milyen kombinációjával szeretné céljait elérni: zseniális weboldalt épít, mesterségesen pumpálja fel helyezéseit, vagy fizet a keresőhirdetések megjelenítéséért.

KDavid2013-03-28 13:57:29

Kedves Oldalgazda,

Marketingesként feladatként megkaptam, hogy optimalizáljam a cég honlapját. Az oldal top20-ban volt benne, szépen mozgott a változtatásaimra, de áttörő (top 10es) sikert nem tudtam elérni. Aztán szinte egyik napról a másikra az oldal jelentősen visszaesett. Volt közben egy rendszerösszeomlásunk, melynek során az adatokat úgy kellett megmenteni. Nem tudnám egyértelműen kötni a helyezés visszaesést a rendszerösszeomláshoz. De a top 20-as helyezések visszacsúsztak 40-50-re. Utána mindent megtéve amiről tudok, fel tudtam tornázni az oldalt top 25-be, de onnan egyszerűen nem megy feljebb.

Megnézve a konkurenciát (top 10) és elemezve azokat a honlapokat, látható, hogy messze nincs úgy optimalizálva az oldal mint a miénk, mégis mi le vagyunk maradva 20 hellyel.

A kérdésem lényegében az, hogy ha netán a google bünteti az oldalt, akkor az látható-e, kideríthető-e, hogy miért? Esetleg van-e rá megoldás? Vagy ez a kérdés az örök misztikumé marad?

Üdvözlettel,
Kiss Dávid

OldalGazda2013-03-28 18:24:13

Kedves Dávid!

Én alapjában véve kerülném a „büntetés” kifejezést a Google-vel kapcsolatban, mert használata sok félreértésre adhat okot. De mivel most nincs időm ezt mélységében eloszlatni, ezért csak annyit mondanék, hogy ha a Google komolyabban szankcionálna, azt látnád :):

– egyik napról a másikra drasztikusan visszaesik az organikus keresőforgalmad,

– az általad figyelt kulcsszóra az első százban sem lennél benne,

– site:teoldalad.hu keresőkifejezésre 0 találatot kapnál

– domain nyitólapod PR értéke megszűnne.

Pontosabbat csak az oldal ismerete után lehetne mondani, de általában azt mondanám, hogy ha nem voltál benne a top10-ben, akkor relatív kicsi a valószínűsége, hogy annyi erőfeszítést tudtál tenni, amit valamiért már „diszkontál” a Google a rangsorolásnál.

emer012013-03-16 14:53:33

Új linkkatalógus üzleti weboldalak részére. Egyszeri regisztrációval korlátlan weboldal hozzáadható, de egy domain csak egyszer. Használata ingyenes és cserelinket sem kérek. Nincs nofollow tag sem. Megfelelő színvonalú, kizárólag üzleti jellegű weboldalak jöhetnek. Ha nem találod a kívánt kategóriát, ajánlj egyet. http://www.ittvan.info

OldalGazda2013-03-21 10:07:04

Köszi, köszi és sok sikert! Üdv: József

fleis2013-02-12 11:59:51

2013 elején indított link gyűjtemény.  Szeretnénk egy jól kategorizált gyűjteményt készíteni, még csak pár induló fő kategória lett indítva, az új linkek beküldésével együtt szeretnénk a katalógust bővíteni, hogy egy-egy rész minél pontosabb, relevánsabb lehessen.

A Link: http://www.borsodreklam.hu – Borsodreklám link gyűjtemény.

Htibor2013-02-11 20:09:31

Szinkronizáltam a barátom böngészőjéből a könyvjelzőket az én gépemre. Az ő jelszavát használtuk. A szétválás előtt a feleslegeseket kitöröltem, ami viszont eltűnt az ő gépéről is, későn vettük észre. Hogy lehet visszaszerezni ezeket könyvjelzőket a gépére, bármilyen módon. A munkához elengedhetetlenek, sok év alatt álltak össze.

válaszokat szeretnék kérni a herczegtibor@freemail.hu-ra-

Köszönettel:

HT

emobi2013-02-08 22:43:51

Oldalak településenkénti bontásban.

emobi2013-02-08 22:45:46

roses002013-01-21 17:27:16

A kérdésem az lenne, hogyan lehetséges az, hogy linképítés elvégzése utána,

a 3 kulcsszó (amire a linképítés történt), a google keresőben a főoldalon jeleníti meg a kulcsszóhoz tartozó weboldalt de csak pát napig. Majd újbóli keresésnél  már nem jelenik meg a weboldal, csak ha az előzményeket töröltem. Ez volt 1 hete, ma ismét próbálgattam és most már egyáltalán nem jelenik meg a kulcsszóra a weboldal, hiába törlöm az előzményeket. Mi lehet ennek az oka? Van valakinek ötlete? 1/2 évvel ezelőtti linképítés kulcsszavaira probléma nélkül, elő jön a weboldal még mindig de az 1 hete elkészült linképítés kulcsszavaira nem. Várom az ötleteket. Köszi előre is. Üdv roses

OldalGazda2013-01-24 16:38:16

Az előzmények törlésének szerepe ill. módja nem teljesen világos számomra, azt azonban elmondhatom, hogy előfordul ilyen, hogy egy oldal időlegesen jó helyezésre ugrik, aztán eltűnik. 

Az ilyen esetek nagyon sokszor lokálisak (tehát nem mindenkinél jelentkeznek, így nem látod a látogatottsági statisztikáidban a hirtelen kiugrásokat), és sokszor annak köszönhetőek, hogy a Google a rangsor összeállításánál valami miatt a személyeddel kapcsolatos kiegészítő infóknak nagyobb súlyt adott, és ennek eredményeképp jött ki ez az olykor-olykor, nagy általánosságban nem is megfigyelhető előreugrás. 

Az esetek kisebb hányadában pedig a linképítés okozza ezeket az elő-elő ugrásokat: végletekig leegyszerűsítve az is lehet, hogy borotvaélen táncol az oldal: épp most megy befelé vagy jön ki a büntetésből…

heras2013-01-16 20:36:28

Üdv,

Azt vettem észre, hogy rengeteg olyan oldal szedte össze az én oldalamat amit én nem akartam pl.: http://www.pageinsider.com

Én úgy gondolom ez nekem csak árt. Van-e mód arra, hogy ezeknek az oldalaknak az aloldalát, ami rám vonatkozik, töröltessem a google-val?

Köszi a választ!

OldalGazda2013-01-17 18:14:26

Elméletben létezik egy ún. Disavow Tool a webmestereszközökben, amit, ha be vagy lépve, itt érhetsz el: 

https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main?pli=1

Ezáltal akár megmondhatod, hogy ezeket a linket nem akartad. 

Gyakorlatban én tennék erre az egészre, mert amit látsz pl. az ilyen pageinsider és hasonló oldalakon, az majd’ minden oldallal megesik, tehát teljesen természetes dolog, amit a Google nagy valószínűséggel a maga helyén tud kezelni.

heras2013-01-17 19:44:34

Szia,

Köszi a választ.

Weboldalak tartalmi fejlesztésére és karbantartására, továbbá weboldalak látogatottságnövelésével és keresőoptimalizálásával összefüggő adminisztratív tevékenységek ellátására keresünk művelt, a világ dolgai iránt érdeklődő, magyarul választékosan fogalmazó, angolul beszélő munkatársakat.

KisBende2013-01-14 23:46:13

Kérdésem az lenne, hogy mások gondolkoznak-e, hogy az adózáshoz a KATA-t válasszák. Az APEH-nél mostanáig egy speciális kóddal (internetes hirdetési felület bérbeadása) kellett bejelentkezni, és keményen be kellett fizetni mind a 27% eho-t mind 16% szja-t. Azonban az ebben az évben induló KATA szabályai közül kifelejtették az „internetes hirdetési felület bérbeadása” jövedelem-szerzési módot, mint kizáró okot.
A dolog nagyon fontos, mert tegyük fel keresek havi szinten 350ezer forintot, és jelenleg ennek majdnem a fele EHO és SZJA.
Ezentúl viszont mindenestül csak 50 ezret kellene fizetni.
Az AdSense adózását az APEH „koponyái” az ingatlanok bérbeadásából vezették le anno. Tehát az egy kvázi „ingatlan bérbeadás”, azonban ez így direkt nincs leírva, csak egy tájékoztató anyagban hozták le a múlt évben.
Ami a gond, hogy a KATA esetén az ingatlanok bérbeadásából származó jövedelem kizáró ok. Azonban konkrétan nem szerepel kizáró okként az internetes hirdetés.
A könyvelőm tanácstalan, ahogy én is. Tudom ez nem egy adótanácsadó fórum. De végtére is, amit csinálunk, az a végén pénzzé válik, és mindannyian azt szeretnénk, hogy ha lehet, akkor minél több maradjon nálunk, és persze úgy, hogy közben nyugodtan is tudjunk aludni.
Kinek mi a véleménye?
Ti beléptek a KATA-ba?

toteam2013-01-15 15:30:23

Húha, most megleptél! Én nem ismertem az apeh korábbi tájékoztatóját ez ügyben, amely szerint az ingatlan bérbeadáshoz hasonlítják az adsense jövedelemszerzést. De ha így is van, akkor sem kell izgulnunk, mert a tv. tételesen, teáor számmal leírja a kizárt tevékenységeket. És az adsense bevétel nem 68.20-as, az tuti. Én is sokat tanakodtam, mire a kata mellett döntöttem, és a könyvelőm sem talált kifogást a dologban. Én már le is számláztam az idei első adsense bevételemet kisadózóként.

KisBende2013-01-15 17:18:52

Köszönöm a válaszodat. 
Én is azt gondolom, hogy a kata-hoz most kiadott hivatalos közleményt kell követni. 
Továbbá újra rákerestem az általam említett kiadványra, itt van ez az:
http://nav.gov.hu/nav/regiok/eszak_alfold/eszakalfold/aktualis/az_e_kereskedelem.html?pagenum=11

De, NO PARA! Legalábbis remélem.
Itt a fontos rész:
A tevékenység a szolgáltatás folyamatossága miatt az Szja tv. alkalmazásában az (ingó) bérbeadással esik egy tekintet alá. A bérbeadási tevékenység az Szja tv. alkalmazásában ún. önálló tevékenységnek minősül.
Tehát nem is ingatlan, hanem ingó. Kérdés, ha sokan átállunk, és látják mennyi pénztől esnek el, mit tesznek. De azt hiszem aki addig is kevesebbet fizetett, az fog jól járni.

KisBende2013-01-15 18:06:09

Már csak arra kell „ügyelnünk”, ne menjünk az évi 6M fölé :).

toteam2013-01-15 18:19:13

Igen, olvastam, valóban elírtad, hál istennek. Az ingó értékesítés az okés. Én nem a 6 milliós határtól félek 🙂 Neked mit mond a könyvelőd? Nem kell majd bizonygatnunk, hogy a havi adsense betevőnk nem minősül foglalkoztatásból szerzett fizetésnek?

KisBende2013-01-15 19:49:20

Én attól félek ez nehéz dió lesz.

Állítólag ha minden pénzt ugyanonnan kapsz, akkor automatikus ellenőrzés lesz belőle. Nem tudom, hogy az APEH képes-e olyan agyalágyulatra, hogy megbüntet minket burkolt foglalkoztatás miatt, miközben a Google-nek nem merne nekimenni. Vagy annak is?

Én mindent el tudok képzelni. De azt hiszem ez egy olyan kockázat, amit már azért is megéri bevállalni, mert „bekerülhetek vele a TV-be”. 🙂

És akkor majd mondhatják a szomszédok: mindig tudtuk hogy valami simli van it, hogy éjjelente ásom el a rengeteg aranyrudat az udvarban. És nem fizetem az adót. (elnézést a hülyeségért…)

OldalGazda2013-01-16 09:51:28

Ahogy átfutottam, nekem úgy tűnik, hogy a belinkelt NAV-os tájékoztató elsősorban magánszemélyeknek szól, tehát hogy hogyan tudod magánszemélyként legálisan űzni ezt a tevékenységet. Arról nem ad útmutatást, hogy cégként mit számlázz ki ilyen esetben, pl. Egyéb számítástechnikai szolgáltatás is lehet nyugodtan.

Az viszont érdekes lesz, amikor átléped az egy cégnek egy évben kiszámlázható egymilliós keretet, és a Google-t és téged is adatszolgáltatásra köteleznek 🙂

KisBende2013-01-16 13:39:21

Amúgy nem tudom hogy ez-e a legjobb hely. De szeretném megköszönni az oldal szerkesztőjének azt a segítséget, amit ismeretlenül is nyújtott az oldalam sikeressé tételéhez. Én 3 évvel ezelőtt kezdtem ezzel az egésszel foglalkozni.
Életem első weboldala az, ami most a megélhetésemet biztosítja. És bizony sok hasznos ismeretet szereztem ezen az oldalon, ami segített az oldalam sikeressé tételéhez. Az oldal technikai kialakítása kevesebb energiámat emésztette fel, mint a SEO.

toteam2013-01-16 15:19:14

És ha ellenőriz, mi van? Mi legalább bevalljuk ezt a jövedelmet (is). És várom a sajtóhíreket rólad, ahogy bilincsbe verve cipelnek a Gyorskocsi utcába Larry Page-dzsel együtt 🙂 burkolt foglalkoztatásért.

KisBende2013-01-16 16:45:50

Ez elvileg egy tiszta sor. Bár szegény K. is ezt gondolta. Én ha lehet, nem akarok bejutni a Kastélyba.

OldalGazda2013-01-17 18:18:42

Szerintem előbb fog téged szuttyongatni a NAV, mint a Google-t. Mindenesetre van egy olyan tippem, hogy előbb-utóbb majd valamelyik kirendeltségüktől fognak keresni majd engem is, ha szembe jön nekik egy ilyen eset, hogy hogyan érhetnék el a Google Inc-et, és ilyenkor gyakori a „rákeres, nemolvas, felhív engem” típusú menet 🙂

Ui:

Bendegúz! Nem a legjobb hely 🙂 de tökmindegy, mert bárhol jól esik. 🙂

lacipuff2013-01-08 16:35:09

Üdv!

Készítettem még régebben egy weboldalt, amin elhelyeztem egy eddig jól működő AdSense reklámot. Lassacskán, de szedte a pénzt (3 év alatt 7 euró), most viszont jobban beleástam magamat, és rávettem ismerőseimet, hogy kattintgassanak.

A legelső ilyen kattintás alkalmával 0,03 euró lett. Jelenleg ezt írja egész hónapra. Azóta semmi.

A kattintások után kiírja, hogy a bevétel X euró (én örülök), diagramon szépen kihozza, CPC-t is írja, hogy mennyi, viszont ha másnap megnézem, már lenullázta az egészet. Olyan, mint ha semmi sem történt volna. Látom a kattintások számát, de a CPC beállt 0%-ra, ráadásul amit írt előző napi bevételnek, abból semmit se kaptam.

A kattintások nem egy hálózatból mentek, teljesen különböző emberekről van szó, ezért is nem értem.

OldalGazda2013-01-09 22:57:20

Az megvan ugye, hogy amit csináltál, az csalás?

Ja, és hogy már csak 27 évig kellene hirdessél, hogy elérd a hetven eurós kifizetési limitet?

lacipuff2013-01-11 16:58:27

Nem az a célom, hogy ebből éljek meg, lényegtelen mennyit keresek vele. Ami jön, az jön 🙂

Viszont miért csalás? Nem kérhetem meg az ismerőseimet, hogy önszántukból, ha épp ráérnek kattintsanak a hirdetésekre? Tudtommal a hirdetéssel rendelkező oldalak 90%-a ezt csinálja.

Egyébként azóta újraállítgattam 1-2 beállítást, és működik már szépen. Tény, hogy nem egy álomzsebpénz, de lassacskán mégiscsak gyűlik valami.

lacipuff2013-01-11 17:02:06

Ha esetleg félreérthető lettem volna: az elkészített oldal hivatalos, ellenőrizhető tartalommal rendelkezik (kisebb cég weboldala), nem a hirdetésre kattintgatás végett lett elkészítve, azokat csak utólag raktam ki

lantal2012-12-23 13:27:51

Üdvözlöm ez egy teljesen más probléma,de lehet ,hogy van rá megoldas.Tényállás feltettünk hirdetni disznót,egyéb dolgot targyat..pl:topapro ott töröltük a hirdetést,levették,de az email címem vagy telefonszámom beütöm a googolbe akkor még mindig látható élő a hirdetés,ismerőseim is beütik a cimet mondják,hogy töröld mert fennt van.kérdés:A google miért jeleníti meg ha beütjük az e-mailcímet vagy a számot?Rég lejárt hirdetést?Mikor törlődik?Vagy ki tudnák  valahogy törölni a keresésből? Mert már ugy sincs meg az eladott dolog.Válaszait köszönöm!

Egy magyar fejlesztésű kisvállalati CRM rendszer bemutatása keresőmarketinges szemmel, elsősorban azokra a funkciókra koncentrálva, melyek lehetővé teszik, hogy ne csak üzletvitelünk, hanem webes jelenlétünk is még tudatosabb és átgondoltabb legyen.

A CRM rendszerek, vagyis az ügyfélkezelő szoftverek fontos kiegészítői egy hatékony online webes jelenlétnek — elsősorban azok számára, akik nem közvetlenül, pl. webshopban értékesítenek. A keresőmarketing szempontjából elsősorban azért fontosak, mert lehetővé teszik, hogy hónapokra, évekre visszamenőleg összegezzük, az egyes forgalmi források által milyen megtérüléssel jutottunk új rendelésekhez.

deakimre2012-11-20 20:34:11

Sziasztok fórumozók!

Szeretném a segítségeteket kérni az alábbi témában.

Kb. fél éve indult az oldalunk a www.topszotar.hu 

Az oldal egy szép és minőségi internetes angol-magyar magyar-angol szótár, amit a jövőben persze több nyelvvel is bővíteni fogunk. Az indulás óta mind a látogatószám mind a like és a google plusz is dinamikusan nő. Nemrég próbáltam adsense fiókot létrehozni, de a jelentkezésemet elutasították azzal az indokkal, hogy nincs elegendő tartalom.

Ezt nem tudom mire vélni, hiszen az adatbázis több százezer szócikket tartalmaz. A főoldalon persze a minimál design miatt nem sok szöveg van, de nem is tervezzük, hogy ott hosszabb szövegek legyenek, hiszen az egyáltalán nem passzolna a kialakított stílushoz.

Tudnátok segíteni, hogyan kéne kiküszöbölni ezt a problémát?

OldalGazda2012-11-22 16:49:39

Van egy olyan tippem, hogy az oldaladat ember nem, csak algoritmus láthatta, és ítélhette nem megfelelőnek, de ezt sosem fogjuk megtudni, hogy így volt-e. 

Nem tudsz esetleg egy másik oldallal jelentkezni újra? Ha elfogadták a jelentkezésed, akkor utána bármilyen másik oldaladon megjelenítheted a reklámkódot, már ha persze megfelel egyébként az AdSense szabályzatának. 

irokob2012-11-06 16:06:27

Kedves József! Mivel nagyon sokan használják – köztük én is – az oldalgazda.hu linkgyűjteményt, szeretném jelezni, hogy a http://rakat.hu weboldalt átalakítottam, már nem lehet linket elhelyezni rajta. Ennek több oka is van, a legfontosabb egy olyan [S]pam támadás, ami miatt az 1400 cikkből csak pár darab maradt a Google indexben. A többi linkkatalógusom működik, várom továbbra is az ajánlásokat.

Kérem a linkkatalógus listából kivenni a Rakat weboldalt! Köszönöm szépen!

OldalGazda2012-11-07 23:27:57

Köszi, hogy szóltál, és sajnáljuk! A listákról mindenesetre szándékosan nem kerül le. 🙂

zelmo2012-10-02 16:42:35

Pár napja  Facebook-om bal oldalán,és a tetején megjelent a 403 forbidden üzenet.Nem értem,hogy mi történt,és miért? A párom Fb-ja is ugyanígy néz ki.

403 forbidden

This file removed due to violation

of ImageShack Terms of service by user request.

Könnyen lehetővé tehető, hogy más (pl. oldalunkat optimalizáló szakember) is lássa weboldalunk látogatottsági statisztikáit. Egy adott Google Analytics fiókhoz tartozó látogatottsági statisztikai profilok ugyanis egyszerűen megoszthatóak más Google Fiókkal rendelkező felhasználókkal.

Rövid összefoglaló leírás a Google Analytics látogatottsági statisztikai rendszerbe való belépésről, az Analytics főbb menüpontjairól és az ott található látogatottsági statisztikák fajtáiról.

vhnns2012-09-16 22:18:17

Kedves Oldalgazda!

Megörököltem egy honlapot (illetve hármat) és most ennek az optimalizálásával vagyok elfoglalva. Lassan 1 hónapja hogy elkezdtem optimalizálni de sajnos eddig semmi eredmény. Tudom hogy 1 hónap még nem nagy idő, még is azt gondolom, hogy valami mocorgást már kellett volna éreznem. Ami igazán érthetetlen számomra hogy az első 500 találatban nincsen benne.

Úgy kezdődött hogy egy cég készített 3 oldalt ax-lock.hu, ax-lockbolt.hu, ax-lockszerszam.hu, elméletileg más-más tartalommal, a végén a tartalom egyezés szerintem közel van a 85-90% hoz.

Első kérdés, hogy a tartalom egyezés csak akkor büntet ha az 100% ig egyezik vagy akkor is ha egy része egyezik?

A három  oldalból az első az ax-lock.hu optimalizálási feladatai maradt rám. A másik kettőhőz nincs közöm, azt megszüntetni, letörölni nekem nincs hozzáférésem. Az ax.lock.hu oldalon elhelyeztem a barkács, és szerszám kulcsszavakat, és elkezdtem linket építeni.

(zárójelbe jegyzem meg, van néhány olyan oldalam ami link építés nélkül is 20-30. helyet foglalja el a google listán, readásul ingyenes .tk domainnel pl. google=ceremóniamester budapest, ceremoniamester.tk)

Egy hónap telt el, a google már indexelte az oldalt, hiszen a tárolt verzióba már a kulcsszavakkal beírt oldal jelenik meg.

Azt nem gondolom hogy domain színtű büntetést kaptam volna, hiszen a google-ba megjelenik ha rákeresek a domainre, de a kulcsszavakra sehol. A google analytics pedig arról árulkodik hogy egyes termékekre (250 gr kalapács) pedig megtalálható a googleba valahol.

Mi lehet ennek az oka? Merre induljak? Esetleg elkövettem valami hibát?

OldalGazda2012-09-20 10:04:14

Kedves Károly!

Az az igazság, hogy én kb. három külső linket látok erre az oldalra, szóval sokat ettől a felállástól ne várjon szerintem: itt vagy nem került még megfelelő számú külső link kiépítésére a megfelelő eredményekhez, vagy pedig azok csak nemrég történtek, ami miatt pedig várni kell/érdemes/szükséges.

A duplikált tartalom miatti túlzott rettegést és az ezzel kapcsolatos téveszméket pedig praktikusan úgy terjednek, hogy mindenki kritikátlanul beveszi a külföldi SEO blogokban olvasott okosságokat. Azt azért én sem mondanám, hogy nem kell foglalkozni vele, hiszen itt is túlzásokba lehet esni, és nem szeretném, ha valaki e téren túlzásokba esne, majd miután megszívta, engem okolna ezért. Összességében azonban úgy gondolom, ha lesz egy domainnév a három közül, amelyiknek nagyságrendileg több és jobb és szebb linkje lesz mint a másik kettőnek, akkor ez nem fog semmilyen problémát jelenteni az Ön számára.

vhnns2012-09-16 21:38:12

Szeretném mindenki figyelmébe ajánlani a http://gyorslink.hu linkgyűjtő oldalt. Egyszerű, gyors, és nem kell külön regisztrálni.

OldalGazda2012-09-20 10:09:44

Köszönjük, igazából úgy nézem, használjuk is már egy ideje, csak nem sikerült még felvinni a weboldalon is látható adatbázisba, de már pótoltuk is, köszönettel!

vhnns2012-10-27 07:04:07

Örülök, használjátok egészséggel! Had ragadjam meg az alkalmat, hogy egy másik oldalt is a figyelmetekbe ajánljak. Ez ugyan nem kifejezetten linkgyűjtő oldal, inkább egy olyan felület ahol a megírt PR cikket tudod publikálni. Egy újság, ahol cikkek vannak és ezekben a cikkekben néhol elrejtve ott a honlapod linkje.

A Google motor folyamatosan változik és egyre nehezebb jó linkeket találni. A linkgyüjtemények lassan kifognak szorulni, mert a google nem fogja figyelembe venni. Ezért is gondoltam jó lehet egy olyan oldal, ami nem linkgyüjtemény. Sok információ, sok kulcsszó, hasznos leírások és persze az oldaladra mutató link.

Ez most egy kicsit hosszabb leírásnak sikerült, de szeretném ha értenétek amire gondolok. Pl. ha autószerelő vagy és van egy honlapod, akkor ne ilyen bóvli linkeket küldj hogy ” Autószerelő XV. ker – Milyen jó autószerelő vagyok, gyere hozzám” hanem legyen benne igazi kreativitás a linképítésben. Írj egy cikket arról milyen autót érdemes venni, amit csak a kötelező szervizre kell vinni, amit meg ennél és ennél az autószerelő műhelybe olcsón megcsinálnak. És már ott a link, és már van releváns tartalom.

Szóval ha valakit érdekel egy olyan oldal ahol PR vagy csak egyszerű cikkben eltudja rejteni a linkjét az nézze meg ezt.

http://kekmacsek.hu

Regisztráció szükséges, és a cikket az adminisztrátor ellenőrzi. De semmi komoly szabály nincs, csak jó cikket írjál!

Amúgy erről írok bővebben is a http://kekmacsek.hu/80-internet/keres%C5%91optimaliz%C3%A1l%C3%A1s-seo/8-google-els%C5%91-oldal.html oldalon.

OldalGazda2012-10-29 17:45:41

Köszi, fogjuk! 

Üdv: József

Mi az, amit egy egyedi készítésű tartalomkezelő rendszernek, webes admin felületnek tudnia kell ahhoz, hogy a keresőoptimalizáló szakember elvégezhesse a legfontosabb on-site optimalizálási feladatokat? Avagy egy tapasztalat szülte sorvezető a legfontosabb funkciók implementálásával kapcsolatban.

Hogyan lehet jó keresőoptimalizáló szakemberré válni, mennyi idő alatt lehet beletanulni ebbe a SEO szakmába? Nemrég kaptam erre vonatkozó kérdést, amit részben a válasz összetettsége, részben pedig a különösen a válság miatt sokakban felmerülő pályamódosítás miatt talán többek érdeklődésére is számot tarthat.

szabozs2012-09-07 11:08:58

Több napja nem élnek a honlapjaimon a google organikus linkek (a google keresőben a linkre kattintva az jön ki, hogy „Internal server error”

A honlapjaim: trevenum.hu és villanyaruhaz.hu

 Kezdődött a dolog azzal, hogy a szerver (amely üzemelteti a honlapokat) valamilyen támadást kapott, ami miatt a google támadóként észlelte, s letiltotta az adott szerveren üzemeltetett honlapokat. Ezt hárították, azóta helyreállt a rend, el lehet érni a honlapokat, de csak az én két honlapom esetében az organikus linkek nem álltak helyre, míg az összes többi honlap (pl. folkfashion.hu; budawine.hu) esetében igen.

 Azóta az üzemeltető ellenőrizte, s a google robot nem tud belátni a honlap belsejébe, elakad, így nem tudja újra feltérképezni azt.

 Létezhet olyan program, ami megbénítja a google robot működését, s így az első támadással juttatták volna azt be a szerverre?

 Megköszönném, amennyiben valaki segíteni tudna!

OldalGazda2012-09-07 23:27:21

Kedves Zsolt! Just for the record az egyik egy Joomlás oldal, a másik egy Interspire nevű weboldal szkripttel fut, amiket elég durván feltörtek, ha jól nézem úgy, hogy telefosták mindenféle long tail kifejezésekre optimalizált aloldalakkal. Annak, hogy a keresőkben megjelenített találatokra kattintva milyen hibaüzenetet dob a szerver, az égvilágon semmi köze nincs a Googlebot-hoz. Egész egyszerűen az a különbség, aközött, hogy ha simán beírom az URL-t, vagy pedig a Google találati listáiban kattintok, hogy más a Referrer. 

A szerveren tehát valami figyeli a lekérés referrer-ét, és ha az Google, akkor mást akar felszolgálni, mint ha egyébként nincs referrer.

Mivel tesztként korábban az ebbe a hozzászólásba berakott linkre is jól jött az oldal, plusz az ok.hu találatára kattintva is, az fix, hogy valamilyen szkript nézi a szerveren még mindig, hogy nem-e a Google felől jött az adott látogató, és ha igen, akkor próbál valami olyasmit futtatni, ami megborítja a szervert. A logfájlokban kellene utánanézni, hogy pontosan mi.

Hogy ez a kettősség miért fordul elő, annak teoretikusan két oka lehet: vagy a szerverüzemeltető rakott fel valami olyan megoldást, ami figyeli a referrert, és ennek megfelelően szolgálna fel mást és mást, vagy pedig a hacker által felrakott szkript csinálná ezt, ami – pl. azért, mert már részben letakarították a malware-t, hibára fut. 

Mivel ismeretes jónéhány olyan hackelési technika, ami vagy a Googlebotnak, de és ami esetünkben talán fontosabb, vagy csak a Google felől érkező látogatóknak mást, pl. malware letöltését segítő oldalt dob fel, ezért én azt javasolnám, hogy próbálják meg tovább takarítani a csúnyaságokat a szerverről. 

Megköszönném, ha akát privátban is, de be tudna számolni nekem a történet végkifejletéről.

zsofi2012-09-01 20:13:11

Tisztelt Oldalgazda.hu!

Szeretném az Önök figyelmébe ajánlani, egy új keresőt az http://www.itemcore.hu -t, ahol minden weboldal tulajdonos és seo expert elhelyezheti linkjeit. A link, illetve keresési találat hozzáadásához nem szükséges viszont link. Másik nagy előnye, hogy mély linkeket is engedélyez az oldal, illetve jóformán bármilyet.

Az oldalra szinte azonnal kikerülnek a linkek, kivéve az oldal üzemeltetői által gyanúsnak megítélt linkek. Persze utólag is ellenőrzik a linkeket, ha valaki egy keresési kifejezéshez nem illő dolgot akar elhelyezni, akkor nem fog sokáig élni a linkje.

Másik fontos dolog, hogy felnőtteknek szánt 18+os oldalakat nem támogat a kereső.

Üdvözlettel,

Zsófi

OldalGazda2012-09-10 09:58:54

Kedves Zsófi!

Köszönjük a jelzést!

Érdekes koncepció, használni fogjuk, sok szeretettel, be is rakjuk a linkgyűjtemény listába.

Üdvözlettel:

Jároli József

toteam2012-08-19 15:46:25

Sziasztok! Lehet, hogy barlangban élek, de újabban némelyik konkurenciám nem a helyezésével idegesít fel, hanem azzal, hogy a találati oldalon a címe alatt értékelés és pl. „7789 szavazat – Ingyenes” szöveg jelenik meg, ezzel azt sugallva, hogy ő a legkirályabb a szakterületen. Hogyan lehet ilyen értékelésre szert tenni. Íme egy példa (a találati oldalon a randitime.hu érdemel figyelmet): http://www.google.hu/#hl=hu&gs_nf=1&cp=4&gs_id=e&xhr=t&q=t%C3%A1rskeres%C5%91&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=t%C3%A1rs&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=f8ca57a80a088162&biw=1024&bih=681

gabipapa2012-08-19 19:33:18

Szia Csaba! Nem élsz barlangban, csak ezt még nem próbáltad 🙂 Nézz bele a fent említett konkurenciád forráskódjába, és ott találsz egy div szakaszt a 451. sorban:

<div itemtype="http://schema.org/Product" itemscope=""><span> </span><div class="ct_rating result rating ct_front_rating"><div class="result" style="width:96%;" title="4.80"></div></div><span itemprop="name">Társkereső</span><span itemtype="http://schema.org/Offer" itemscope="" itemprop="offers"><meta content="0.00" itemprop="price"><meta content="HUF" itemprop="priceCurrency"></span><div itemtype="http://schema.org/AggregateRating" itemscope="" itemprop="aggregateRating"><meta content="4.86" itemprop="ratingValue"><meta content="7789" itemprop="ratingCount"></div></div>

A google webmester eszközökben találsz az optimalizálás menü alatt egy olyat, hogy strukturált adatok almenüt, ezek a bővített kivonatok… ráment pár napom, de nem vészes. Itt van két link:

Ez arra az értékelésre, ami téged pontosan érdekel: https://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=hu&answer=146645

ez meg úgy általában: https://sites.google.com/site/webmasterhelpforum/hu/bovitett-kivonatok

remélem, használható az infó.

Üdv: Gábor