magicdeer2012-08-07 10:32:18

Sziasztok!

a webmestereszközök nem talál linkelést az oldalamra, pedig tutira van pár. Több linkcenterbe is sikeresen ajánlottam linket és néhány természetes linkről is tudok. Ennek ellenére 0 eredményt mutat a Google webmestereszközök. Van ötletetek, hogy mi lehet az oka? Esetleg tudtok ajánlani alternatívát arra, hogy hol tudnám megnézni az oldalamra mutató linkeket?

Előre is köszi!

irokob2012-08-07 14:31:16

Idő kell amíg beindexeli azokat az oldalakat, melyek a weblapra mutató linkeket tartalmazzák. Különösen igaz ez akkor, ha a linkelt lap új.

Az indexelt oldalakat a site operátorral tudod leellenőrizni. A G_ogle keresőmezőbe írd be a site+:+oldalad

Pl: site:http://sufni.wbh.hu

magicdeer2012-08-08 09:24:23

Köszi az infót! Igen az indexelt oldalak megvannak. Ezért gondoltam , hogy az oldalra mutató linkeknek is látszani kellene ugyan ilyen módon a link:url kereséssel. De így 0 a találat. Az oldal áprilisban indult, ez újnak számít?

irokob2012-08-08 15:26:39

Szerintem igen, újnak számít, de már valaminek mozogni kellene.

Azt is meg kellene nézni, hogy a linkkatalógusokat, ahova a linket ajánlottad, beindexelte-e már a G.

Linket tudsz ellenőrizni ezeken az oldalakon:

https://www.google.hu/search?q=backlinkchecker&aq=f&sugexp=chrome,mod=16&sourceid=chrome&ie=UTF-8

OldalGazda2012-08-16 14:34:37

Néhány ügyfélnél előfordul, hogy az oldal Google Webmestereszközökbe felvétele után nem látszik azonnal, illetve olykor csak jóval később jelenik meg pl. az oldalra mutató külső linkek listája.

Ez nem jelenti azt, hogy a Google ne tudna a linkjeidről, mindez csupán a webmesterszközök hibája (vagy funkcionális korlátja, ha ezt direkt csinálják).
Használd a http://backlinkwatch.com oldalát, miután megszűnt a Yahoo! hasonló szolgáltatása, ez egy elég jó ingyenes alternatívát képes felmutatni.
 

mtom752012-07-19 17:33:20

Helló!

Beszeretnék kerülni a google helyek szolgáltatásba, meg is tettem a kezdeti lépéseket.

kitöltöttem  a regisztrációs lapot, írták is , hogy jön a levél 2 héten belül, azóta eltelt már 4 hét is levél sehol.

Tudja valaki, hogy hol lehet ezt megérdeklődni, vagy mit kell csinálni, hogy megjöjjön a levél a pin kóddal?

Köszönettel: Tamás

OldalGazda2012-07-19 21:45:27

Hm. ez érdekes. Én már egy ideje csak a telefonos pin kód opciót szoktam látni, bár régebben tényleg láttam a levelest, és egyszer ki is próbáltam, működött. 

 
Nem próbáltad a telefonszámod megadni? Egyszerűbbnek és gyorsabbnak tűnne.

mtom752012-07-20 18:49:54

Regisztrációnál beírtam telszámot, de nem jött semmi.

Levélről írtak, hogy az jön majd.

OldalGazda2012-07-23 11:51:36

Ha jól gondolom, egy telefonhívásnak kellett volna jönnie, ahol egy géphang bemondja a pin-kódot, nem pedig sms-nek, ezek szerint nem volt hívás?

zsuzsaka2012-08-16 16:15:09

Tisztelt Uram!

Egy nagy kéréssel fordulok önhöz. 2010-ben feltettem 2 hirdetést, amiket ugyan töröltem, de a cím áthúzásán kívül más nem változott, tehát a teljes hirdetés ugyanúgy látszik az elérhetőségemmel együtt. Nagyon fontos lenne e két hirdetésem törlése. Kérem önt törölje az alábbi hirdetéseimet ha csak egy mód van rá. Én már írtam az oldalnak üzenetet, illetve az oldal rendszergazdájának, de egyszerűen válaszra sem méltatnak és nem tudom mit tegyek!? Kérem segítsen!
Email címem: szegedizs@vipmail.hu

A hirdetéseim linkjei

http://hardverapro.hu/apro/csincsilla_tenyeszet_elado_vemhes_anyakkal_kinyiny/hsz_1-50.html

http://hardverapro.hu/apro/csincsilla_tenyeszet_elado_vemhes_anyakkal/friss.html

Segítségét előre is hálásan köszönöm!
Köszönettel: Szegedi Zsuzsanna

adelalex2012-07-16 22:12:09

Üdv!

Segítséget szeretnék kérni.Pár hete vettem észre hogy a kereső mezőben a com végződés hu  ra váltott.Lefuttattam pár tesztet és az derült ki, hogy át van irányítva az oldalam.301, kellene de302, vel van. Nos én egyikkel sem szeretném, nem is tudom miről van szó!

teljesen laikus módon építgettem föl az oldalam ,és nem tudom meg oldani a problémát.

Nagyon kérem valaki segítsen nekem.Oldalam http://www.fuggonylakasdekor.blogspot.com

címe: függönyök és ami a lakásban textília. Priviben elküldöm a belépési kódot ha szükséges.Kérem segítsetek egy nagyinak megoldani ezt a problémát! köszönöm  Írisz

irokob2012-07-18 07:28:22

Kedves Nagyi!

Nincs semmilyen probléma, amit meg kellene oldani. Pár hete írtam erről a blogomban itt: http://irokob.blogspot.hu/2012/06/megvaltozott-blogspot-com-vegzodese.html

Az oldalnak az átirányítás semmilyen problémát nem okoz, sőt most akár két címről is el tudja érni ugyan azt az oldalt úgy, hogy nem lesz a Go.gle szemében duplikáció.

Mivel ingyenes szolgáltatónál van a blogja, így az ilyen módosításokkal szemben nem tud semmit tenni, hacsak nem regisztrál saját domain nevet. De ez egy fizetős sztori.

irokob

Previously Körös Írisz wrote:

Üdv!

Segítséget szeretnék kérni.Pár hete vettem észre hogy a kereső mezőben a com végződés hu  ra váltott.Lefuttattam pár tesztet és az derült ki, hogy át van irányítva az oldalam.301, kellene de302, vel van. Nos én egyikkel sem szeretném, nem is tudom miről van szó!

teljesen laikus módon építgettem föl az oldalam ,és nem tudom meg oldani a problémát.

Nagyon kérem valaki segítsen nekem.Oldalam http://www.fuggonylakasdekor.blogspot.com

címe: függönyök és ami a lakásban textília. Priviben elküldöm a belépési kódot ha szükséges.Kérem segítsetek egy nagyinak megoldani ezt a problémát! köszönöm  Írisz

OldalGazda2012-07-19 09:22:59

Hát igen, újabb jó példa arra, hogy miért nem szabad ingyenes tárhelyek (al)domainnevein oldalakat létrehozni, bár szerintem tíz év múlva is mindennapos lesz, hogy elmondjuk az érdeklődőknek, hogy ahogy mástól bérelt telken sem építünk komoly házakat, úgy más domainnevén sem csinálunk komoly oldalakat. Ha már ingyenes tárhely/oldalkészítő megoldást választunk, legalább olyan legyen, amihez saját domaint rendelhetünk. A Blogger pedig ráadásul ilyen.

2012-07-12 11:09:02

Üdv,

Van egy webáruházam, az egyszerűség kedvéért pl. tv árulok. Tv, televízió általános kulcsszókra jó helyen áll 1-2. pozícióba. Viszont ha beírom, hogy xy típusú led tv (amit árulok), akkor a kereső első 10 oldalán nem találom. Ingyenes domain név alatt futó boltok megelőznek, sőt amikor megtalálom az oldalam, hamarabb jön elő az adatvédelmi nyilatkozat, meg a kapcsolat aloldal, mint maga az adott termék oldala.

Mi lehet a gond?

OldalGazda2012-07-13 15:31:03

Szia!
Nagyságrendileg hány és milyen típusú link mutat az oldalra?

Milyen rendszerrel készült a webshop?

heras2012-07-17 07:44:51

Szia,
 
Főoldalra mutat jó sok link kb.: 100, és a 2 legjobb termékre is mutat egy 15-15 link.
A két legjobb termék oldalát se találja meg a kereső, de a lényegtelen aloldalakat és a főoldalt megtalálja jó helyen.
Saját motorral van készítve a webshop.
Üdv!
 

Previously Jároli József wrote:

Szia!
Nagyságrendileg hány és milyen típusú link mutat az oldalra?

Milyen rendszerrel készült a webshop?

OldalGazda2012-07-19 09:18:14

Az oldal pontos ismerete nélkül, az eddig leírtak alapján, általánosságban azt tudom mondani, hogy vélhetőleg a saját készítésű rendszer hiányosságai okozhatják a problémát. De az is lehet, hogy nem, a kérdéskör ennél összetettebb is lehet.

Gemini2012-06-18 08:54:54

Egy kérdésem lenne.

Az oldalam url címe normális esetben ez;
http://php-fusion-info.hu/news.php

Ám pár hete ilyen;
http://php-fusion-info.hu/news.php#.T9mGRBd1CJQ

Vagyis kerülnek oda a végére karakterek amiket a böngészők raknak oda. Minden oldalfrissítésenként más és más karaktereket szúr be a végére.

De miért?
Több aloldalra is oda teszi de nem tudom miért.
Nagyjából azóta, hogy a Bing webmestereszközökben küldözgetem be az url címeket.

Találkozott már valaki evvel?

OldalGazda2012-06-19 13:40:30

Szerintem valamelyik, az oldaladba beágyazott javascriptet használó okosság teheti rá az url-re ezeket a véletlenszerű kódokat, miután betltődött az oldal. Nem véletlenül az a histats.com-os követőkód?

Gemini2012-06-19 20:36:46

Nagyon is elképzelhető, hogy tényleg az ő követőkódjuk bár erre vonatkozó írást a honlapjukon nem találtam.

Mindenesetre megnézem a többi hasonló szkriptet is 🙂

Köszönöm 🙂

Melyik az a 30 legnépszerűbb kulcsszó, mellyel kapcsolatban a legaktívabbak a linképítő cégek, magyarul melyek azok a kifejezések, melyekkel kapcsolatban a legnehezebb eredményeket jó helyezést elérni a Google találatai között?

abbreviator2012-06-14 20:59:27

Az ODP-katalógusba szeretném felvetetni a honlapomat, de nem találom azt az oldalt, ahol jelentkezni lehet. Úgy tudom egy űrlapot kell kitölteni, kérem, hogy ennek a linkjét megadni szíveskedjenek. Segítségüket előre is nagyon köszönöm: Móró Imre.

OldalGazda2012-06-17 22:25:59

Magyar nyelvű honlapok esetén innen kell kiindulni:

http://www.dmoz.org/World/Magyar/

Meg kell keresni a legmélyebben fekvő és leginkább megfelelő kategóriát, annak a kategóriának az aloldalán a jobb felső sarokban a zöld színű csík alatti szürke csíkban van eg „Javasolj weblapot” link. Arra kell kattintani, és figyelmesen végigolvasni mindent, amit kérnek. 

Aztán türelmesen várni, akár hónapokig is.

bugyli2012-06-01 00:56:46

Sziasztok.

A linktorony oldalaknak a gazdája vagyok minden tekintetben. Tulajdonilag némiképp félig, amugy én szerkesztem mindegyiket.

Hosszú évek munkáját dobtam most el egy kattintással, saját linkkatalógus rendszeremet. Akárhogy is keresőbarát lapok voltak de mindíg valami hibába ütköztem. Most, hogy bezárult a kör, történt ugyanis, hogy véletlenül több ezer feliratkozott e-mail címet töröltem, mondom ha lud, legyen kövér, formattáltam a tárhelyeimet.

A domain nevek és a funkció megmaradt, igazából a htaccess fájlátirányításokkal küzdök.

Végleges verzióként találtam egy nekem is tetsző linkgyűjtemény motort, a sablonokat még egy kicsit módosítom de a funkció végleges marad.

Szeretettel várom a linkeket mindkét katalógusba. A design még egyforma, én csináltam, de változtatok rajta, leginkább azért, hogy ne legyen egyforma. A két katalógus annyiban fog különbözni egymástól, hogy az egyikben csak kategóriák lesznek, a másikban kategóriák/subkategóriák/subsubkategóriák is lesznek.

A két linktorony katalógus:

http://linktorony.org/

http://bcs.1host.hu/

Arra kérlek, Tisztelt oldalgazda, hogy ezen katalógusoknak a linkjét módosítsad a linkgyűjtemény listádban.

OldalGazda2012-06-08 16:26:54

megtörtént, köszi, sok sikert a továbbiakban is a katalógusaidhoz!

Üdv:

József

lumos2012-05-20 13:44:12

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy van egy oldal egy domainnal. Itt vannak adsense reklámok. Ha csinálok egy aldomaint és ott is lenne hirdetés akkor kizárna a google, vagy ezt szabad. Ne találtam erre igazán infókat. Az aldomainen lévő oldal kapcsolódna a fődomainen lévő oldalhoz. Köszönöm előre a válaszokat!

csillagpor2012-05-21 19:47:55

Másik domainre is teheted, tehát aldomainre is…

OldalGazda2012-05-22 16:31:41

A lényeg, hogy az az oldal is megfeleljen az AdSense Programszabályzatnak, esetedben kiemelt helyen a Tartalmi Irányelveknek. Praktikusan legyen adatvédelmi nyilatkozat is az aldomainen, amit az AdSense megkövetel.

szmegma2012-05-18 10:08:52

Sziasztok,

Van valakinek otlete, hogy 6 honapja regisztraltam a honlapom az AdSense programba es nemreg el is fogadtak.
6 honapig egy piros figyelmeztetes volt a fiokomban legfelul, hogy elbiralas alatt van a kerelmem.

Par napja vettem eszre, hogy eltunt ez a figyelmeztetes es mar aktiv statuszu a reklamom, am nem jelenik meg az weboldalamon az elhelyezett reklam.
Ellenorizte ismerosom is, tehat mas gep, mas bongeszo es ugyanaz a helyzet.

Az AdSense fiokomban az „Oldalmegjelenítések” mellett ki van irva, hogy 1, mivel egy oldalon helyeztem el kodot. Szoval azt latja, de miert nem jelenik meg a reklam? Probaltam kiszedni a mely div-bol is, tehat kozvetlen a <body></body> koze tettem, de szinten zenesz.

Akinek van otlete kerem segitsen. Koszonom!

Bár sokan sokfélét írnak, akár teljes megygyőződésből is, még mindig korai lenne arról írni, hogy a Google április végén bejelentett algoritmusfrissítése pontosan miért és milyen oldalakat vetett vissza a magyar weben, illetve milyen változásokat fog indukálni mindez a keresőoptimalizálás és a linképítés tekintetében. A tisztánlátás érdekében azonban néhány gondolatot talán érdemes megosztanom a saját tapasztalataim alapján.

A Google Webfonts számtalan (a bejegyzés írásakor több mint 500) betűtípust tesz ingyenesen hozzáférhetővé azon webfejlesztők számára, akik szeretnék egyedibb betűtípusokkal feldobni weboldalukat. Sajnos azonban magyar nyelvű szövegekhez alig ötöde használható ezeknek a fontoknak.

Régebben minden probléma nélkül létre lehetett hozni Google Account-ot saját e-mail címmel, legyen az bármilyen céges, hotmail-os, yahoo-s, freemail-es, vagy horribile dictu citromail-es cím. Manapság viszont a mindenfelé ajánlott regisztrációs űrlapon az e-mail mezőben kitörölhetetlenül benne van a gmail.com végződés. Mit lehet mégis tenni?

Régebbi, elavult információtartalmú leírások, bejegyzések és cikkek.

Az uCoz egy olyan komplex weboldal-készítő rendszer, ami a teljesen kezdőktől kezdve a weboldalak kódolásához értő oldalgazdák igényeit is képes kiszolgálni. Jó példa arra az esetre, amikor az ingyenes tárhely nem feltétlenül szitokszó, de hát a rendszer erényeit és korlátait nem is érdemes az ingyenesség felől vizsgálni, mert nem ez a lényege: összességében egy olyan hosztolt tartalomkezelő rendszerről beszélhetünk, aminek fenntartásával semmi gondunk nincs, mégis meglepően kevés korlátot állít egy átlagos igényű hobbi oldalgazda számára.

Quwick2012-04-09 19:18:28

Sziasztok!

Hobbim a webfejlesztés, azon belül elsősorban Joomla rendszer.

A oldalammal az elsődleges célom nem a webkatalógus volt, hanem egy blog szerű jegyzetoldal készítése. De mivel én sem szeretek az oldalam előtt látogatók nélkül ücsörögni, ezért az oldalam főoldala katalógus lett. Az oldalon található még apróhirdetés lehetőség, valamint tervezem még a bővítést is, kizárólag látogató kiszolgálás célból.

Szeretném kérni, hogy mondjatok véleményt, és teszteljétek az oldalt.

Mivel nekem személy szerint herótom van a regisztrációktól, így a katalógusom link elfogadásos.

Mind a kategóriák, mind a link oldalak egyedi meta leírással rendelkeznek.

Hirtelen nem tudom mit írjak róla, a teszteléskor gondolom úgy is kapok kérdéseket.

Köszönettel:

Quwick

Quwick2012-04-09 19:30:40

Ahh a Link lemaradt 😀

http://linkkatalogus.ancsajosno.hu/

OldalGazda2012-04-16 16:30:27

Köszi az ajánlást! Sajnos úgy nézem, redirektesek a linkek, úgyhogy számunkra csak korlátozottan mondható hasznosnak, tehát csak hébe-hóba fogunk tudni linkeket küldeni Neked. Üdv! Oldalgazda.

Quwick2012-04-20 18:03:36

Köszönöm az értékelést, hisz többek között ezért regiztem ide!

Megpróbálom a php kódot módosítani, ha sikerül jelentkezem!

Üdv! Quwick

Quwick2012-04-24 11:12:01

Sziasztok ismét!

József! Javítottam az észrevételedben felvetett „redirektesek a linkek” funkciót.

Ha van még észrevételed, szívesen várom!

Üdv! Quwick

OldalGazda2012-04-27 17:17:57

Köszi, hogy foglalkoztál a kérdéskörrel, így már biztos, hogy használni fogjuk a linkgyűjteményed, köszönettel.

Fulton2012-03-15 17:48:22

Tisztelt „Oldalgazda”

Van egy web lapom amit nem rég helyeztem el egy *.hu domain név alá. A régi oldalam *.atw.hu-n üzemel (kb 5 éven át ez volt, de ott már csak az új oldalamra mutató link szerepel). Majd elkedztem közösségi portálokon megosztani az uj oldal elérhetőségét, linkgyüjteményekbe (a régi javítást kértem) további helyekre tettem ki az oldalam stb… Jó is volt, a nevemre majdnem az első lettem jóformán 1 hét leforgása alatt a google találati listában.

Igen ám de ahogy mostanában néztem teljesen lecsúsztam a nevemmel a google-ban. A régi odalam továbbra is az első a nevemre, de az új pár hete 7 volt most a 12-ik rp szinte már nem is jegyzi.(még ami hozzátartozik tettem egy állandóan kb:3 szót ismétlő szövegrészt a „body” részbe, ami a szolgáltatásomra utal. (utólag) mintha onnantól  kezdett volna hirtelen „leesni”, vagy még ami lehet a látogatottság hirtelen visszaesése. (mert mikor a közösségi portálon megosztottam szóval még az elején, akkor nagyon sok látogatóm volt.

Mitől lehet ez és hogy lehetne rajta segíteni? A régi oldalam a „nevemre” továbbra is az 1.-2. helyen áll.:S

Köszönöm előre is

OldalGazda2012-03-20 17:20:07

Kedves László!

Új oldalak esetén simán elképzelhető ilyen ingadozás. Nálam, most a saját domain harmadiknak jön be a két atw-s találat után. 

Általában elmondható, hogy az olyan kifejezésekre, melyekre nem optimalizál senki, gyakran nehezen megmagyarázható ugrálások is előfordulhatnak. Míg pl. egy kurrens kulcsszó esetén — durván leegyszerűsítve — az dönti el, hogy ki hanyadik, hogy hány link mutat rá, addig ezeknél az eseteknél, mint például egy név, sokkal többet nyomnak latba egyéb, az egyes oldalak belső felépítéséhez köthető tényezők, melyek összességét jóval nehezebb számszerűsíteni, mint a külső linkekét, ezért nehezebb is megmondani, hogy egy adott oldal miért jobb mint a másik.

Egy jó tanács egyébként: inkább az olyan keresett kifejezéseke összpontosítson, mint esküvői/lakodalmas zenész (a pontos kifejezést nem tudom, de a tematika ez lenne) mintsem a saját nevére, hisz arra így is úgy is Önre találnak.

tothvera2012-02-25 10:18:27

Pár hete tapasztalom, hogy a kereső által kiadott webcímekre kattintva valami egészen más jelenik meg: általában felnőtt oldalak, némelyiket be sem lehet zárni.

Csak úgy tudok a keresett oldalra jutni, ha a Google által kiadott találat jobb szélén levő dupla nyílra mutatva megjelenik az oldal miniben, és arra kattintok.

Mindez nem csak az én gépemen történik így. Mi ez? El lehet kerülni valahogy?

Üdv, Tóth Vera

OldalGazda2012-02-27 11:42:41

Hát, én arra tippelnék, hogy bekaptál valami vírust vagy egyéb kártevőt, úgyhogy vírusellenőrzés, jelszócsere minden fontosabb hozzáférés, e-mail cím, stb. esetén. 

Lehetőleg kerüld a sokak által használt programokat és operációs rendszereket, sorrendben Internet Explorer-re és a Windows-ra célzok. Ne böngészd a webet rendszergazdai jogosultságokkal, rendszeresen ellenőrizd a vírusokat, akár a Windows Essential-lal, akár más vírusírtó programokkal. Vagy vegyél egy almás gépet, és nagy ívben tegyél a vírusokra – a fentiekből gondolom, nem vagy az az informatikus-hekkelős típus ahhoz, hogy linux-ra add a fejed.

A Bing keresőplatformjával való egyesülés sajnálatos hozadéka lett, hogy a mai nappal megszűnt az egyik legjobb de mindenképpen az egyetlen komoly adatbázis, mely ingyenesen lehetővé tette a mások oldalaira mutató külső linkek, vagyis a konkurencia linkjeinek vizsgálatát.

A Google október végi bejelentésének megfelelően egyre gyakrabban találkozni az Analytics látogatottsági statisztikák kulcsszavai között a (not provided), sőt egyes oldalak esetén a (not set) „kulcsszóval”. A Google ugyanis az adatvédelemre hivatkozva már nem minden esetben osztja meg a webmesterekkel és keresőoptimalizálókkal, hogy milyen kulcsszavakra keresve találtak rájuk.

Mivel idehaza még mindig kevés weboldal-tulajdonos foglalkozik érdemben keresőmarketinggel és még kevesebben csinálják ezt magas színvonalon, az ebből eredő relatív alacsony konkurencia miatt számos témakör esetén egyszerűen és alacsony árakon érhetünk el látványos eredményeket.

kata2011-11-08 19:00:20

Egyik rokonom kapott egy levelet állítólagosan a Google központtól, hogy a 13 évforduló alkalmával kisorsolták a Gmail címét, és nyert 500 000,- fontot. A levélben azt írták, hogy a regisztrációs űrlapot töltse ki és küldje vissza, azonban a fax-számra nem tudja visszaküldeni, ismerősünk kint van Londonban és hívta a telefonszámot, ami kicsörög, de nem veszi fel. Állítólagosan Londonban kellene átvenni a nyereményt személyesen. Már rájöttünk, hogy ez csalás lehet, de mi belőle a hasznuk a csalóknak? Vagy mégsem, mivel a Google-t nem tudjuk erről megkérdezni.

OldalGazda2011-11-11 21:27:20

Hm. a Google biztosan nem csinál ilyet. Én mindig azt szoktam mondani, hogy az internet is pontosan ugyanolyan, mint a valós élet, tehát ugyanazok a szabályok érvényesek rá, mint amit korábban megszoktunk. Ezt figyelembe véve pedig egyszerű a kérdés: miért is adna nekünk bárki ekkora nyereményt, ha nem is játszottunk? Gondolom egyébként adatokat szereznek az ilyen mókákkal, ill. van még az a klasszikus átverés, hogy kellene még egy kis pénzt küldeni az ügyvédi költségekre, stb. hogy átvehessük az óriási nyereményt…

Az Open Web Analytics egy szabad forráskódú ingyenesen elérhető látogatottsági statisztikai rendszer, mely a Piwik-hez hasonlóan a Google Analytics számos fontos statisztikai funkciójának Google-független alternatíváját kívánja elérhetővé tenni.

Kolo7192011-10-26 10:08:41

Van egy alkalmazásom amit szeretnék Facebookra feltölteni, és hirdetni is vele. Az AdSense azonban sajnos nincs a Facebook hirdetői között. Az alkalmazásom magyar nyelven futna, kvízjáték, és így nem igazán fordítható – illetve túl nagy munka lenne. Az alábbi listán van olyan hirdetésmegjelenítő, ami esetleg magyar hirdetéseket is futtat, magyarok hirdetők is használnak?

http://developers.facebook.com/adproviders/

OldalGazda2011-10-26 18:51:39

Hát, én nem láttam olyat, ami csak kicsit is rémlene, úgyhogy vélhetőleg egyik sem. Mondjuk a „kis látogatottságú oldalak rentábilis automata hirdetésszervező platformja” műfajban azért az AdSense-n és jóindulattal mondjuk az Etarget-en túl nem igazán terem babér egy magyar nyelvű oldalnak.

tibitoma2011-10-25 14:35:57

„Másodállásban” vezetek néhány bloggeres blogot (egyébként közalkalmazott vagyok). Beajánlottam néhány lap.hu-ra ma az új blogjaimat, már teli vannak értékes bejegyzésekkel, muszáj őket elkezdenem népszerűsíteni.

DE! Ma automatikusan generált levelek érkeztek az ajánlásaimra (mindre!), mely szerint:

Bár az oldal témáját tekintve megfelelő, sajnos a szerkesztő részére nem tudjuk továbbítani, 

mivel hosszas keresés után sem található meg rajta az elérhetőség (melynek tartalmaznia kell a cég vagy vállalkozás nevét, telephely címét, telefonszámot). Enélkül nem tudjuk elfogadni az ajánlást. Kérjük, ha ezt már feltüntette, akkor ismételten küldje el linkajánlását (jelölve azt is, hogy hol található a kapcsolat).” 


Ilyenkor mi a teendő? Nem vagyok vállalkozó, nincsen se telephelyem, se vállalkozásom, viszont van néhány olyan blogom, amelyek (a jövedelmezőségük mellett) „közszolgálatiak”, és csak részben Adsense-optimalizáltak.

Amennyiben tudnátok segítséget nyújtani, azt előre is köszönöm! 

irokob2011-10-26 07:09:55

Ugyan ezt tapasztaltam én is, holott anyukám nevén túl minden adatom megtalálható a weboldalon.

Én arra gondolok, hogy a lap_hu szerkesztőjének egyik oldalával konkurens weboldal nem kerülhet be a katalógusba.

Ezt nem találta meg a kedves szerkesztő: http://bokori.webuda.com/magunkrol

Az „Elérhetősség” menüpont alatt…

OldalGazda2011-10-26 18:08:18

Hát igen, vannak lap.hu szerkesztők, akik fontosnak tartják, hogy megfeleljen az oldalad a törvényes kritériumoknak, és azt mondják, hogy az e-kereskedelmi törvény alapján fel kell tüntessed az impresszumodban, hogy ki vagy, mi vagy.  Ha van AdSense hirdetésed, akkor feltehetőleg van egyéb tevékenységből származó bevételed, ami után vélhetőleg kell adószámot is kérni, stb.

Mindenesetre gondold magad egy népszerű lap.hu szerkesztő helyzetébe, akinek már lassan több linkje lesz, mint az engedélyezett 600, és meg kell válogatnia, hogy kiket vegyen fel. Természetes, hogy a Te névtelen blogod kap két fekete pontot, hiszen az általad említett felállást úgy is lehet értelmezni, hogy még annyira sem méltatod a saját munkád, hogy önálló domainen önálló honlapot készíts neki, ráadásul annyira komolytalan vagy, hogy fel sem tünteted, hogy ki áll az oldal mögött.

OldalGazda2011-10-26 18:11:28

Hát igen, gyakori vélt vagy valós hátterű panasz a lap.hu szerkesztőkre, hogy nem annyira szívesen fogadják el a konkurencia oldalait, ill. próbálják mindenféle vélt vagy valós indokokkal visszautasítani az ajánlásokat, de szerintem ha tényleg ez a tényállás akkor azért nem kellene hagyjad magad, és hát először a lap.hu szerkesztőt kulturáltan megkeresni, aztán. ha nem megy, a Sanomát meggyőzni az igazadról.

tibitoma2011-10-27 19:37:10

Köszönöm szépen a választ. (Csak azt nem értem, hogy minek kell saját domain, mert külföldön is sokan megélnek úgy a blogolásból, hogy csak a nagy blogszolgáltatókra hagyatkoznak, s mégis sokezres látogatottságot generálnak.) Minden esetre megpróbálok kisebb, releváns lap.hu-s oldalakon beregisztrálni. Egybe már sikerült… 

Egyébként az SMS-szöveges blogomat azért utasították el nemrégiben a startlaposok, mert „tele volt nyelvtani hibával”… Az összes kis versikét, szöveget saját kútfőből írtam oda, jelent már meg több művem a helyi napilapokban (az egyik egy híres irodalmi folyóiratba is bekerült), sőt anyanyelvi versenyeken egyáltalán nem rossz helyezéseket értem el. Jó, ez önfényezésnek tűnik, csak vérig lettem sértve. Némi igényesség szorult azért belém, az elütéseimnek, bakijaimnak az az oka, hogy egyszerre rengeteg gondolattal kell megküzdenem a bucimban.

Jut eszembe: bizonyos témák blogokon mutatnak igazán jól. Azt hiszem, kis pszichológia van benne, s most magamból indulok ki: jobban megbízom egy olyan emberben, aki személyes hangvételű webes naplót vezet, mint egy olyanban, aki rideg weboldalán osztogatja az eszet. Ezért szerettem meg a webni.innen-t, sok mindent a Tisztelt Járai úrtól tanultam. 

OldalGazda2011-10-28 09:34:50

Szerintem az továbbra is általános szabály, hogy komoly blogokat saját domainnéven indítanak. Mindenki tudja, hogy mennyire nem kell hozzá semmilyen erőfeszítés, hogy elkezdj, majd néhány hónap múlva abbahagyd az ingyenes tárhelyen levő blogodat. Persze ugyanez megeshet saját domainnév esetén is, de ha már kifizetted a tárhelyedet, vettél egy profi sablont esetleg, akkor kisebb az esélye, hogy csak a kevésbé érdekes webszemetet gyártod. 

Persze vannak kivételek, ha pl. azért a blog.hu-n indítasz egy blogot, mert azt akarod, hogy az Index mindennap szemezgessen belőle a főoldalán, de szerintem ez azért más szint.

Melyek a keresésoptimalizálás minimális feltételei?

És nem akarlak elkeseríteni, de pl. az ingyenes blogtárhelyeken sokkal kevesebb lehetőség van a pénzkeresésre, ill. a látogatottságnövelésre, mint egy saját tárhelyen levő oldallal, szóval akik nemcsak sokezres látogatottságot generálnak, hanem még ezzel pénzt is keresnek, azok saját címen blogolnak 🙂

AdWords hirdetési kampányokat a keresőmarketing alapjainak ismerete nélkül is fel lehet állítani, ráadásul még azt sem lehet feltétlenül mondani, hogy a laikusok által készített kampányok eleve kudarcra ítéltettek. Van azonban néhály típushiba, ami a legtöbb, keresőmarketing szakember közreműködése nélkül készített kampányra egyaránt jellemző.

heras2011-10-20 14:16:35

Tisztelt Oldalgazda!

Van egy linkgyűjteményem ahova viszontlink nélkül lehet oldalakat beküldeni. Mennyi segítséget jelentene nekem egy másik weboldal helyezésében ha viszontlinket kötelezővé tenném és lenne ezáltal egy halon linkem, viszont egyáltalán nem releváns oldalakról? Pl.: szappanokat árulok és motorolja forgalmazó oldalán lenne egy szappanokat forgalmazó cég linkje.

Válaszodat előre is köszönöm.

OldalGazda2011-10-20 21:10:48

Kedves Heras!

Ez egy klasszikus 3-way vagy three way link building lenne, sokan használják, sokan sok mindent írnak róla. Azérd, írd meg, melyik linkgyűjteményről lenne szó, és mikortól váltanál visszlinkesre, ne küldözgessük feleslegesen be a linkjeinket! 🙂

Ami a kérdés lényegét illeti, persze természetesen jobb lenne, ha mindenki úgy és arra használná a hipertext-et, amire kitalálták, és ráadásul sűrűn hivatkozna mindenféle oldalakat, amelyek a témájába vágnak, hiszen a Google rangsorolási algoritmusai erre az ideálképre épülnek. Addig is azonban, amíg ez az ideális világ nem jön el, kénytelenek vagyunk onnan és olyan linkeket szerezni, amilyeneket és ahonnan tudunk – még akkor is, ha történetesen nem pont vág a témánkba.

Ami miatt szerintem akkora hatása nem biztos lesz a megmozdulásnak, hogy általában az ilyen felállásban, amikor egy relatív értéktelen katalóguslinkért cserébe kell adjunk valamit, mindenki csak hasonlóan értéktelen dolgokat dob fel: nem a főoldalról, nem csak egyedül az általad kért oldalt, és nem természetes és értelmes szövegkörnyezetből fognak hivatkozni. Eddig az okoskodás, a többit Neked kell kipróbálnod 🙂

heras2011-10-21 11:41:26

Kedves József!

Köszönöm a válaszod, valószínű nem csinálom meg csak kíváncsi voltam a véleményedre.

heras2011-11-03 10:32:21

Kedves József!

Újabb kérdésem van 🙂

Van e jelentősége seo szempontból, egy nagyon sok (kb 50.000) aloldallal bíró weboldalra berakni a seozott oldalam linkjét, ami viszont ugyancsak nem releváns tartalommal bír?

Válaszodat előre is köszönöm.

OldalGazda2011-11-04 17:59:49

Kérdésedre nem lehet általánosan érvényes választ adni, az adott helyzettől (linkelő és linkelt oldal linkhálózatától, stb.) plusz a kockázatvállalási hajlandóságotoktól függ, hogy hogyan döntötök.

Néhány dolgot érdemes figyelembe venni:

– 50.000 link ugyanarról a domainról csak kevéssel több értéket jelent a helyezések javulása szempontjából, mint 1 link a domain egy fontos weblapjáról

– PR értékednek vélhetőleg jót fog tenni a megmozdulás, a PageRank érték szempontjából többet jelent 50.000 link mint egy, még ha ugyanarról a domainról mutat is.

– a linkelő oldal akár komoly látogatottság-visszaesést is el tud könyvelni, egy ilyen akció eredményeképpen, legalábbis én láttam már olyan esetet, amikor semmi másnak nem volt betudható a látogatottság visszaesése.

Lehet még egyébként azt is csinálni, hogy a site-wide külső link helyett inkább a webhelyen belül minden weblap hivatkozzon egy, ugyanazon levő domainen található lapot, majd erről, a sok belső link által erősített weblapról menjen kifelé az a külső link.

Eddig az én véleményem, amit persze biztos, lehet cáfolni, de fontos megjegyezzem azt is, hogy profi linkcserélők és linkvásárlók egyébként nem szoktak ilyen típusú site-wide linkeket kérni, amit említettél.

heras2011-11-07 09:11:13

Kedves József!

Köszönöm a kimerítő válaszodat. Megcsinálom a belső oldalra történő linkelést amit írtál. Ha lesz valami eredménye akkor megírom.

Köszi, heras

Previously Jároli József wrote:

Kérdésedre nem lehet általánosan érvényes választ adni, az adott helyzettől (linkelő és linkelt oldal linkhálózatától, stb.) plusz a kockázatvállalási hajlandóságotoktól függ, hogy hogyan döntötök.

Néhány dolgot érdemes figyelembe venni:

– 50.000 link ugyanarról a domainról csak kevéssel több értéket jelent a helyezések javulása szempontjából, mint 1 link a domain egy fontos weblapjáról

– PR értékednek vélhetőleg jót fog tenni a megmozdulás, a PageRank érték szempontjából többet jelent 50.000 link mint egy, még ha ugyanarról a domainról mutat is.

– a linkelő oldal akár komoly látogatottság-visszaesést is el tud könyvelni, egy ilyen akció eredményeképpen, legalábbis én láttam már olyan esetet, amikor semmi másnak nem volt betudható a látogatottság visszaesése.

Lehet még egyébként azt is csinálni, hogy a site-wide külső link helyett inkább a webhelyen belül minden weblap hivatkozzon egy, ugyanazon levő domainen található lapot, majd erről, a sok belső link által erősített weblapról menjen kifelé az a külső link.

Eddig az én véleményem, amit persze biztos, lehet cáfolni, de fontos megjegyezzem azt is, hogy profi linkcserélők és linkvásárlók egyébként nem szoktak ilyen típusú site-wide linkeket kérni, amit említettél.

Az AdWords hirdetési rendszerében a kattintások ára a keresletnek és a kínálatnak megfelelően dinamikusan változik. Minél több látogatót, minél több hirdető, minél nagyobb haszon reményében szeretne megszerezni, minél kevesebb érdeklődő közül, annál többe fog kerülni egy kattintás.

A kattintás alapú hirdetési rendszer lényegéből eredően a Google szabadon döntheti el, hogy hol jeleníti meg hirdetésünk, így egy adott kulcsszóra potenciálisan megjeleníthető hirdetések közül azokat teszi a legjobb helyekre, melyek révén a saját bevételei a legmagasabbak lehetnek.

Attól függetlenül, hogy csak a kattintások után számláz a Google a felületeit használó hirdetőknek, az AdWords hirdetési rendszer a Google bevételeinek maximalizálását is szolgálja. Ehhez pedig vagy a kattintások gyakoriságát, vagy pedig az egy kattintásért fizetett árat kell maximalizálni.

A hagyományos hirdetési rendszerekhez képest a legnagyobb különbség az AdWords esetén, hogy a hirdetésünk megjelenítéséért csak akkor kell fizetni, ha a hirdetést megtekintő látogató rá is kattint hirdetésünkre.

A Google AdWords egy olyan, a reklámokra történő kattintások mérése alapján számlázó hirdetési rendszer, mely a reklámbevételek maximalizálását és a felhasználók és a hirdetők minél jobb kiszolgálását több hasonló témájú hirdetés egyidejű megjelenítésével és rangsorolásával éri el, dinamikusan változó kattintási árak mellett.

Budapest, 2011. október 12. – A Google ma bejelentette, hogy a Google Térkép magyarországi változatának pontosítása érdekében a cég autói a hazai utakon olyan, a térképfejlesztéshez szükséges információk gyűjtésébe kezdenek, mint az utcanevek, közlekedési táblák, útjelzések és üzletek feliratai.

A Google AdWords keresőhirdetési rendszer segítségével hirdető ügyfelek számára gyakran az elsődleges probléma, hogy a hirdetésük megjelenik-e bizonyos kulcsszavakra, illetve egy adott összegű licit esetén miért nem jelenik meg jobb helyen. A keresőmarketinges megközelítés viszont a másik oldaláról nézi mindezt: mennyi pénzért hány, valóban érdeklődő látogatót tudtunk szerezni, függetlenül attól, hol is jelent meg a hirdetés.

A külvilág számára egy weblap egy adott kulcsszóval kapcsolatban annál fontosabbnak számít a Google szemében, minél régebb óta, minél több és fontosabb webhely linkeli a weblapot a kulcsszónak megfelelő szövegkörnyezetből.

Nagyobb adatbázisok tartalmát megjelenítő weboldalak esetén gyakran az oldalon található tartalmakat kizárólag összetett űrlapok kitöltésével, többféle paraméter kiválasztásával, keresőmezőbe beírt kulcsszavak segítségével lehet elérni. Az ilyen megoldások miatt a keresőrobotok gyakran csak töredékét látják egy weboldal tartalmának, bármennyi erőfeszítést tesznek is a technikai korlátok legyőzéséért.

A Google algoritmusai szerint a webhely tulajdonosa akkor tart fontosnak egy kulcsszót, ha az adott kulcsszót szerepelteti a webhely keresők által fontosnak tartott, általában a webhely vagy az egyes weblapok tartalmát röviden összegző elemekben.

Nem fizetett találatként egy weblap akkor jelenhet meg jó helyezésen egy adott kulcsszóra, ha a Google úgy gondolja, hogy a kulcsszó a webhely tulajdonosa számára is fontosnak tűnik, és a külvilág is fontosnak tartja a weblapot a kulcsszóval összefüggésben.

2004 októberében jegyezték be első keresőoptimalizálással foglalkozó saját domainnevem, az innen.hu-t. Az évforduló örömére álljon itt hét fontos, összegző mondat a Google optimalizálásról: ebből minden lényeges dolgot megtudhat a SEO-ról, és ezután már csak a részletekben kell meglelnie az ördögöt akár egyedül, akár a segítségünkkel…

Egyedi koncepció alapján, letisztult, tetszetős küllemű, az ügyfelek által is könnyen módosítható weboldalakat fejlesztünk a WordPress tartalomkezelő rendszer segítségével. A webfejlesztés során különös hangsúlyt fektetünk a keresők és a keresők felhasználóinak igényeire, továbbá igénybe vesszük a modern technológia lehetőségeit annak érdekében, hogy a közvetlenül hasznot nem hozó feladatokkal (programozás, design) minél kevesebbet kelljen foglalkozni.

Míg ha egy hírportálon megtekintenek egy adott cikket, abból csak az következik, hogy az olvasó elé tett tartalom valami miatt felkeltette az érdeklődését, addig a keresők esetében a látogatók azok, akik a használt keresőszavakkal pontosan meghatározzák, milyen információra lenne igényük. Ezáltal pedig sokkal jobban összepárosítható, hogy melyik látogató számára milyen hirdetéssel érdemes megjelenni.

Senki sem használja a keresőket unaloműzés céljából, mint ahogy szótárakat is kevesen olvasgatnak szórakozásból. Ezzel szemben széles körűen használják fogyasztási döntéseik megalapozásához, így más tömegmédiumok fogyasztóihoz képes jóval közelebb állnak ahhoz, hogy ügyfeleinkké váljanak, ráadásul könnyebb is felkelteni érdeklődésüket.

Szinte mindenki, aki internetezik, rendszeresen használja a keresőket: Magyarországon pedig a kereső egyet jelent a Google-lel, miképp a világ nagy részén is. Olyan ez, mintha csak egyetlen tévécsatornán kellene hirdessünk annak érdekében, hogy az összes tévénézőt elérhessük.

A keresőmarketing mellett szóló legfőbb érvek közé tartozik, hogy nagyszámú, valóban érdeklődő felhasználót érhetünk el nagyon pontosan célozható, és mérhető eredményű megjelenés segítségével, relatív gyenge konkurencia mellett. Minél tudatosabban jelenünk a Google kereső oldalain, annál olcsóbban, annál több, termékeink, szolgáltatásaink iránt érdeklődő potenciális ügyfelet irányíthatunk weboldalunkra.

A hatékony keresőmegjelenés záloga még a fizetett keresőhirdetések esetében sem elsősorban, de a nem fizetett találatok esetén pedig végképp nem a pénz, hanem a megfelelő tartalom megfelelő formában való közzététele. Ennek mibenlétét azonban sokkal nehezebb megérteni, mint azt, hogy ha több pénzt fizetünk, akkor többször és jobb helyen jelenhetünk meg.

A Google találati rangsoraiban megjelenő fizetett hirdetések sem látszanak kifejezetten reklámnak, de egy jó helyezésen megjelenő nem fizetett találatot aztán végképp senki sem értékel hirdetésként, így az előkelő helyezéseken megjelenő információk és üzleti ajánlatok felé sokkal nagyobb bizalommal fordulnak az emberek, mint egy hagyományos hirdetési forma által megjelenített üzenet esetén.

A Google kereső egy információközvetítő ügynökség, ami összeköti az információra vágyó embereket az információkat szolgáltató weboldalak tulajdonosaival. Tevékenységét az esetek túlnyomó többségében mindenféle ellenszolgáltatás nélkül végzi úgy, hogy csak a keresések egy kis százaléka esetén származik bevétele közvetítői tevékenységéből.

A keresőkben való tudatos megjelenés egyfajta speciális hirdetési forma, ahol pénz helyett részben vagy teljes mértékben a megfelelő információk megfelelő módon történő közreadásával fizetünk.

Ha üzleti elképzeléseinket pontosan meg tudjuk fogalmazni, a következő lépés, hogy mindez tükröződjék is webes jelenlétünkben. Ha valami nem látszik weboldalunkon, az sosem fog látszani a keresőkben sem, ezért törekedni kell arra, hogy lehetőleg ne maradjon le semmilyen fontos információ, így az összes fontos helyen legyen esélyünk megjelenni a Google találati listáiban.

Mivel nem lehet csak úgy általában a Google-ön hirdetni, ezért a hatékony keresőjelenlét érdekében nagyon pontosan be kell tudnunk határolni, hogy milyen találati rangsorokban, hogyan szeretnénk megjelenni. Ha ugyanis nem tudjuk elég szabatosan megfogalmazni üzleti koncepciónk, akkor sosem fogjuk tudni céljainkat megfelelően lefordítani azt a keresőmegjelenés során kulcsszerepet játszó keresőkifejezésekre.