Látogatókat méret szerint kétféle weboldalról szerezhetünk: vagy néhány (szinte) mindenki által használt oldal látogatói közül próbáljuk megtalálni a potenciális ügyfeleinket, vagy pedig sok, témáinkhoz hasonló területekkel foglalkozó, alacsonyabb látogatottságú weboldalon megjelenve próbálunk látogatókhoz jutni.
Mindenki által használt oldalak
A Google kereső, a Facebook, Youtube, Google Maps, stb. rengeteg látogatója közül szinte mint egy tűt a szénakazalban, úgy kell megtaláljuk potenciális vásárlóinkat. Ezek az oldalak nagy látogatóvolument képesek hozni, ráadásul az oldalakon belül rendkívül sokféle helyről érkezhetnek oldalunkra (mint pl. különböző találati rangsorok, térképes nézetek, felhasználók hírfolyamjai, stb.).
A kihívás ebben az esetben az, hogy a látogatók széles spektrumából azokra összpontosítsunk, akik valóban ügyfeleinkké fognak válni, és ne foglalkozzunk azokkal, netán szűrjük is ki azokat, akik bár látogatóinkká válnak, de ügyfeleinkké nem igazán — kiváltképp, ha fizetünk is a megjelenésért és a látogatókért ezeken az oldalakon.
Ezek a megaoldalak a megfelelő látogatók kiválasztásának támogatására nagyon bonyolult rendszereket hoztak létre, melyek megismerése komoly feladatot jelent minden weboldallal foglalkozó részére.
Kisebb, témaspecifikus oldalak
Vannak olyan oldalak is, melyek bár relatív kis látogatottságúak, de az oldal profilja révén a potenciális ügyfeleink kiemelkedően nagy arányban látogatják őket, ezért ezeken az oldalakon történő megjelenés az oldalak összlátogatottságához képest nagyobb arányban képes megszólítani az embereket.
Az ilyen oldalak esetén a legnagyobb kihívás maguknak az oldalaknak a megtalálása, illetve a sok oldalon való különböző megjelenés „elintézése” — hacsak ezek az oldalak nem tagjai egy nagyobb hirdetési rendszernek, mint pl. a Google AdWords.
Közepes oldalak
Vannak olyan oldalak is, melyek sokban hasonlítanak a szinte mindenki által használt weboldalakra; látogatottságuk azonban nem mérhető hozzájuk, ezért például egyszerre igaz rájuk a sokféle megjelenési hely és a korlátozott látogatószerző képesség, mind pl. az ár(u)összehasonlító oldalakon.
Speciális oldalak
Léteznek továbbá olyan oldalak is melyek hatalmas látogatottságúak, ugyanakkor jellegüknél fogva csak a weboldal-tulajdonosok egy szűk körének tesznek lehetővé valamilyen megjelenési formát. Ilyen például a Wikipédia, ahová csak kellőképpen jelentős cégek, termékek, személyek kerülhetnek fel.
Összefoglalás
Ha webes jelenlétünkkel szeretnénk lefedni a weboldalak széles körét, akkor egyszerre kell foglalkozni a megjelenéssel néhány kiemelt, óriás weboldalon és sok-sok kicsi, témáinkhoz szorosabban kapcsolódó weboldalon egyaránt. Ha ugyanis vagy az egyik, vagy a másik oldaltípust elhanyagoljuk, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az meg is fog látszódni a látogatottságunkon.