Egyéb megjelenési lehetőségek

január 3, 2014

A leglátogatottabb weboldalakon, ezáltal a legevidensebb megjelenési lehetőségeken túl található a weboldalak „derékhada”, melyeket műfajuk szerint is csoportosíthatnánk,  de az online marketing szempontjából praktikusabb aszerint kezelni őket, hogy milyen megjelenési lehetőségeket nyújanak, pl. moderált vagy szerkesztett megjelenéseket.

Moderált tartalom

Ebbe a csoportba sorolhatóak azok a weboldalak, melyek a mi általunk létrehozott tartalmakat szerkesztő közreműködése nélkül, maximum előzetes vagy utólagos modárálása mellett jelenítik meg. A külön tárgyalt tartalommegosztó oldalak mellett ide tartoznak a blogok, ahol hozzászólásokat, a fórumok, ahol hozzászólásokat és új topikokat, és pl. a wikik, ahol többféle hosszúságú tartalmakat hozhatunk létre — olyan tartalmakat, melyek gyakorlatilag megjlenésünkként, oldalunkra mutató hivatkozásként funkcionálnak.

Az ilyen típusú megjelenések, tartalmak létrehozása a legkönnyebb, mivel az egyes megjelenések érdekében nem kell különböző szerkesztőkkel egyenként kapcsolatot felvenni, ráadásul a releváns tartalmon kívül általában nem kell további felajánlást tenni, összességében pedig ezért a folyamat nagymértékben automatizálható.

Szerkesztett tartalom

Ebbe a kategóriába sorolhatóak például a blogok és a portálok cikkjei, bejegyzései, ahol a szerkesztők azért jelenítenek meg oldalunkra mutató hivatkozást, mert felkeltette a figyelmüket, vagy mi hívtuk fel rá a figyelmüket; kértük őket, vagy fizettünk érte, hogy jelenítsenek meg részben vagy egészben rólunk, termékeinkről szóló információkat, optimális esetben oldalunkra mutató hivatkozással is.

A szerkesztett tartalmak közé bejuttani valamilyen weboldalunkról szóló megjelenést már jóval nehezebb, mivel több emberrel egyenként kell tárgyaljunk, és gyakran valamilyen ellenszolgáltatást is fel kell ajánljunk. Több szempontból is jóval értékesebb azonban egy-egy szerkeszett tartalomban történő megjelenés, mint a moderált tartalmak által történő megjelenések.

Üzleti tartalom

Ide leginkább céges (prospektus) weboldalak, webshopok tartoznak, ahol nagyon gyakran csak az adott cégről, termékeiről és szolgáltatásairól szóló információk jelennek meg: általában nincs meg rá az infrastruktúra és a lehetőség, hogy más weboldalakról szóló megjelenéseket, hivatkozásokat, azaz gyakorlatilag szerkesztett vagy moderált tartalmakat jelenítsenek meg.

Az üzleti tartalmakat megjelenítő weboldalakon ezért általában nagyon nehéz valamilyen megjelenésünket létrehozni, kivételt képeznek ezalól például azok a szektorok, ahol hosszú időre visszanyúló hagyománya van például a linkcseréknek. Ha azonban például nem turisztikai témájú oldalunk van, gyakorlatilag az üzleti tartalmat megjelenítő oldaalk esetén a legnehezebb valamilyen megjelenést létrehoznunk.

Összefoglalás

A témáinkkal foglalkozó, ahhoz kapcsolódó weboldalakat tehát aszerint érdemes rendszerezni, hogy ott milyen jellegű tartalom révén van mód megjelenést szerezni, hiszen a különböző típusú megjelenések létrehozásához külöböző technikák, módszerek és stratégiák társulnak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük