Általános célú keresőoldalakat gyakorlatilag mindenki használ, és gyakorlatilag mindenki a Google-t használja. A legfontosabb speciális keresőoldalakat is szintén a Google üzemelteti, és nem utolsó sorban saját általános keresőoldalába integrálva jeleníti meg.
Google és a Google
Magyar weboldalakra a keresőforgalom szinte kizárólag a Google oldalairól jön. Ezen kívül csak elhanyagolható mennyiségű látogatót várhatunk a startlap.hu oldalairól, vagy az ok.hu keresőből, amiket ráadásul szintén a Google szolgál ki keresési eredményekkel. Hébe-hóba felbukkanhat még pl. egy-egy Bing-ről vagy Ask-ról érkező látogató is, de inkább a „kivétel erősíti a szabályt” jegyében.
További keresők
Egy magyar weboldal-tulajdonosnak ezért másodsorban nem is második vonalbeli általános keresőkre, hanem inkább a fontosabb speciális keresőkre érdemes összpontosítania. Nem utolsósorban ezért, mert ezáltal közvetett megjelenéshez juthat a Google általános keresőjében is. Ilyen speciális kereső pl. a Google Térkép keresője vagy a Youtube videókeresője.
Még további keresők
A Google ráadásul tovább halad a speciális keresési igények kiszolgálásának irányába: egyre több testre szabott keresési szolgáltatást nyújt, melyekkel immár nem is a többi általános keresőoldaltól veszi el a levegőt, hanem szűkebb piacot lefedő aggregátor oldalaktól, mint például az árukereső, árösszehasonlító oldalak (Google Merchant) és a szálláskereső oldalak (Google Hotelkereső). Ráadásul az összes specializált keresési megoldást integrálni tudja a gyakorlatilag egyeduralkodó általános keresőjébe, ezért óriási versenyelőnnyel rendelkezik a megcélzott szegmensekben.
Egykori konkurensek
altavizsla.hu, vizsla24.hu, heureka.hu, kurzor.hu, sztaki kereső, tango.hu, zoohoo.hu, bluu.hu, szörcs.hu … számtalan, azóta hamvába holt szolgáltatás a Google egyeduralmának megtörése a hazai színtéren. De világszinten sem fest másképp a helyzet: manapság gyakorlatilag csak a Bing adatbázisa képes megfelelő méretű és megfelelően naprakész magyar nyelvű találatokat nyújtani — csak éppen szinte senki sem használja.
Összefoglalás
Manapság a világ legtöbb országában, így Magyarországon is a Google gyakorlatilag a keresőoldal szó szinonimája, legyen szó általános vagy éppen valamilyen speciális keresőoldalról.