A hatékony webes jelenlét kialakítása érdekében többféle tartalomra van szükségünk: egyrészt azért, hogy az oldalunkra érkező leendő ügyfeleinket minél jobban tájékoztassuk, másrészt pedig azért, hogy a különböző forrásból származó hivatkozások kiépülését vagy kiépítését, vagyis weboldalunk promócióját minél jobban segítsük.
Tevékenységünk leírása
A legtriviálisabb dolog, ha a weboldalunkon közzétett tartalom cégünk, termékeink, szolgáltatásaink minél bővebb terjedelmű, minél szabatosabb leírását szolgálja. Az ilyen tartalom célja, hogy leendő ügyfeleink, vásárlóink minél könnyebben, minél infomatívabb és meggyőzőbb információkhoz jussanak a tevékenységünkkel kapcsolatban.
Általános érvényű tartalom
Ha olyan tartalmakat is publikálunk, amelyek nem csak leendőbeli ügyfeleink számára érdekesek, akkor potenciálisan egy szélesebb hallgatóság figyelmét kelthetjük fel. Ezáltal egyrészt weboldalunk híre gyorsabban terjed „szájról-szájra” (pl. a közösségi oldalakon), másrészt pedig a keresőoldalak számára is értékesebbnek fog tűnni a webes jelenlétünk (például a ránk mutató hivatkozások gyarapodása miatt).
Rendszeresen publikált tartalom
A „hagyományos” weboldalkészítés egyszeri tartalomfeltöltésén túl szükséges a továbbiakban is rendszeresen újabb tartalmakkal jelentkezni ahhoz, hogy láthatóak maradjunk a közösségi oldalakon (ahol mindig a legújabb tartalmak kapják a legtöbb rivaldafényt); továbbá annak érdekében, hogy weboldalunk élőnek, folyamatosan fejlődőnek tűnjön a keresők szemében (ahol az „élő” oldalak jobb helyezéseket kapnak). A rendszeresen publikált tartalom témaköre szerint szolgálhatja tevékenységünk leírását, de jelenthet álalánosabb érvényű tartalmat is.
Összefoglalás
Tevékenységünk leírása tehát közvetlenül az ügyfélszerzést, míg a weboldalunkon publikált általánosabb érvényű tartalom a weboldalunk promotálását szolgálja. A rendszeres tartalomfeltöltés pedig amiatt szükséges, hogy a keresőoldalak és a közösségi oldalak felületein minél láthatóbbá válhassunk.