AdWords haladóknak
Az Online marketing az e-businessben (2007. nov. 22.) konferencia keretében két, egyenként négyórás előadásfolyamon, tréningen lehetett részt venni. Az alábbiakban a haladóknak szóló AdWords előadáson elhangzott érdekességek következnek:
Adwords-kampányok teljesítményének növelése
Stekkelpak Zoltán (Account Associate, AdWords, Google EMEA) előadása az alábbi témákat ölelte fel.
- Keresési hálózaton futó kampányok optimalizálása
- Tartalmi hálózaton futó kampányok optimalizálása
- Hasznos eszközök (Google analitikai szolgáltatásai, AdWords funkciók és eszközök)
- Néhány számadat a Google Store ( http://www.googlestore.com/ ) statisztikáiról
- AdWords kampányok optimalizálása egy valós ügyfél példáján
A prezentációk sok olyan információt tartalmaztak, ami haladók számára is evidencia, azonban jó volt így egyben, rendszerezve látni mindazt, amit a Google nyújt a hirdetőknek, mert bizonyára sokak számára előkerültek olyan lehetőségek, melyek eddig egész egyszerűen elkerülték a figyelmét, illetve sok haladó funkció / eszköz kipróbálásához adhatott kezdőlökést az előadás.
A prezentáción túl sok kérdés elhangzott, nem feltétlenül csak az AdWords-szel, hanem egyéb Google-vel kapcsolatos témákban is, azonban sajnos viszonylag sok, Google keresővel, AdSense-szel, Google Webmaster Tools-szal összefüggő kérdés maradt megválaszolatlanul.
Érdekességek
Az előadások lényege tehát megtalálható a Súgókban, ehelyett inkább álljanak itt egyéb érdekességek.
Google kereső a Google-n belülről
A szemfülesebbek felfigyelhettek arra, hogy az előadás során többször is olyan képernyőképek voltak láthatóak a diákon, ahol az alábbiak szerepeltek a keresőmező felett: Web, Képek, Csoportok, Webcímtár, Desktop, Moma, továbbiak» . (A Moma a Google intranetének a neve, tehát egy kicsit betekinthettünk abba, hogyan néz ki a Google a Google-n belülről…) A találati rangsorokban pedig a tárolt változat linkje előtt egy iBRT Report link is szerepelt. Vajon mi célt szolgálhat ez?
Geotargetálás
Geotargetálás régió szerint Magyarországon nem teljesen pontos, ezért ajánlatos a régiót megcélzó kampány mellett olyan kampányt is futtatni, ahol a kifejezések között szerepelnek a régió településeinek nevei is.
A hl=hu paraméterhez hasonlóan (mely a legtöbb Google szolgáltatásban átállítja a nyelvet) a gl=de paraméterrel pedig felülírhatjuk a IP-cím alapú geotargetálást, pl. németországi megjelenést szimulálva.
Érdekes Google példaoldal
Az előadás egy részében tehát egy létező AdWords hirdető példája alapján szerették volna bemutatni azt, hogy hogyan lehet optimalizálni kampányokat. OldalGazda véleménye szerint leginkább az idő rövidsége miatt nemigazán sikerült jó példával szolgálni az optimalizálásra. A példaoldal láttán pedig vélhetően sokan néztek némileg értetlenül ki a fejükből:
Az onlineboltok.hu megláttakor lehet vita tárgya, hogy tetszik-e vagy sem, az azonban vitathatatlan, hogy a példaoldal megjelenése és a Google által képviselt (többek között grafikai) színvonal között ég és föld a különbség. Mindezt csak még érdekesebbé tette azt az előadás során korábban elhangzott kijelentést, miszerint a Google felhasználói szeretik a letisztult oldalakat.
Sok olvasó pontosan tudja, hogy nem kell feltétlenül valami égbekiáltóan újszerű ötlet vagy óriási munkával előállított hozzáadott érték egy sikeres weblap létrehozásához, azt azonban bárki, aki látott már életében pár linkkatalógust, bizton állíthatja, hogy ez az oldal egyelőre jópár, Tematikus katalógusokban rejlő lehetőséget hagy kiaknázatlanul, és itt nem is feltétlenül a Keresőoptimalizálás teljes hiányára kell gondolni.
Ami azonban a dolog igazi pikantériáját adja, az az AdSense hirdetések jelenléte az oldalon. Nem is elsősorban az AdSense Arbitrázsról lenne itt szó (bár az oldal erre is tökéletes példával szolgálhatna – officially supported by Google), hanem arról, hogy az AdWords Csapat pont egy olyan ügyfelet választott ki, amelynek már figyelmeztetést kellett volna kapnia az AdSense csapattól, mivel nem tartja be az AdSense Programszabályzatban rögzítetteket, miszerint „Az oldal elemei a hirdetések semmilyen részét nem takarhatják el.”:
Ezt persze lehet nyugodtan szőrszálhasogatásnak venni, továbbá elképzelhető, hogy a nyitóoldalról pont azért lettek levéve a hirdetési egységek, hogy ne takarja le ez a felugró elem őket, ki tudja, mindenesetre ezzel együtt is ez egy érdekes színfoltja volt az előadásnak.
A „Google Egyetem (2007. nov. 22.)” című bejegyzést 2007. 11. 23. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2007. 11. 23., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.