Google Online Marketing Challenge

november 14, 2008

A Google 2009-ben is meghirdeti globális online marketingversenyét

(Sajtóközlemény) A Google második alkalommal hirdeti meg főiskolások és egyetemisták számára világméretű marketingversenyét, amelynek célja egy helyi kis- vagy középvállalkozás felvirágoztatása a Google AdWords kulcsszavas hirdetési rendszer segítségével.

2008-ban elsöprő sikerrel debütáló Google Online Marketing Challenge 2008 versenyen 1650 csapat 8000 diákja vett részt 47 országból. A Magyarok a Google Online Marketing versenyén kiváló eredményt értek el: a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának egyik gárdája bekerült az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régió három legjobbja közé.

A Google online marketingversenye segítségével a felsőoktatásban résztvevő diákok az elméleti képzés mellett életszerű gyakorlati tapasztalatot is szerezhetnek. A diákoknak a rendelkezésükre bocsátott 200 dolláros AdWords-kuponok segítségével egy helyi cég online marketingkampányát kell hatékonyan megtervezni, a követendő stratégiát meghatározni, a tevékenységeket levezényelni, az eredményeket kiértékelni, végül pedig javaslatokat kidolgozni a cég jövőbeni online marketingjére vonatkozóan.

A verseny menete a következő:

  1. A tanárok a hallgatókat csapatokba osztják, amelyek 200 dollár értékű (kb. 40 ezer forint) AdWords-kuponokat kapnak.
  2. A csapat vagy tanáruk kiválaszt egy maximum 100 főt foglalkoztató vállalkozást, amely rendelkezik weboldallal, de még nem használja az AdWords-öt.
  3. A csapatok létrehoznak egy AdWords-fiókot és felépítik online marketingkampányukat.
  4. A verseny 3 hétig tart, ezalatt optimalizálhatják és tökéletesíthetik a kampányt. Két jelentést kell majd leadniuk, egyet a kampány elindulásakor, a másikat pedig annak befejezésekor.
  5. A zsűri a kampány eredményessége és a jelentés minősége alapján kiválasztja és 2009. júliusában kihirdeti a verseny nyerteseit.

A 2009. évi versenyre 2008. október 17. és 2009. január 29. között lehet regisztrálni. A diákok január és május között bármely egymást követő három héten keresztül lefolytathatják a kampányt.

Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője elmondta: „Az első verseny sikerén felbuzdulva ezentúl minden évben meg fogjuk hirdetni ezt a megmérettetést. A diákok számára a részvétel legnagyobb hozadéka, hogy az iskolában megszerzett elméleti tudásukat gyakorlati online marketing tapasztalatokkal egészíthetik ki. Az iskola elvégzése után akár marketing, pénzügyi vagy kereskedelemi területen helyezkednek el, esetleg saját vállalkozást indítanak, ezeket a tapasztalataikat biztosan kamatoztatni tudják. Ezért a Google bármilyen szakon tanuló diákok jelentkezését várja a versenyre.”

A versennyel kapcsolatos további információk angol nyelven a http://www.google.com/onlinechallenge/index.html oldalon találhatók.

A „Google Online Marketing Challenge” című bejegyzést 2008. 11. 14. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2009. 05. 19., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

MUTF

2008. 11. 29. 07:43 · Névtelen hozzászóló →

A verseny kapcsán öröm volt látni, hogy van olyan felsőoktatási intézmény(MUTF), ahol a valós életben használható, gyakorlati tudással vértezik fel a hallgatókat. Az én tapasztalatom, hogy a főiskoláról kikerülő diákokra általában az adott szakmára vonatkozólag gyakran semmi érdemleges nem ragad.

NEVEZÉS

2009. 01. 29. 04:30 · Névtelen hozzászóló →

Bármelyik, magyar csapat aki átadná a nevezési lehetőségét az azonnal jelezze, mert a fentebb írtak alapján még sem tudtunk nevezni.kele1987@freemail.hu