Hogy javíthatom weboldalam helyezését a találati listákban?
Jelen oldal a http://help.yahoo.com/help/us/ysearch/ranking/ranking-02.html oldal nyersfordítása, mely kizárólag az angolul nem olvasó felhasználók tájékoztatását szolgálja, ennek megfelelően az itt olvasottak nem feltétlenül egyeznek meg a Yahoo! kereső hivatalos véleményével. Hasonló fordítás olvasható a vizsla24.hu oldalán, mely szintén a Yahoo! kereső technológiáját használja: http://www.vizsla24.hu/pages/helptalalat2.html Az itt leírtak a 2005 januári állapotot tükrözik!
Általánosságban úgy, hogy egyedi és célzott tartalmat nyújtasz látogatóid számára. Álljon itt néhány tipp, ami segít abban, hogy oldaladra találjanak egy célzott internetes keresés során:
- Gondold át alaposan, hogy melyek azok a kifejezések, Kulcsszavak, melyeket a felhasználók használnak akkor, ha a tiédhez hasonló tartalmat keresnek. Ezeket a kifejezéseket szem előtt tartva írd meg a weboldal szövegét, és hozd létre a honlap szerkezetét.
- A felhasználók nagyobb valószínűséggel kattintanak egy linkre, ha az oldal TITLE tagja (címe) a keresett témába vágó. Olyan kifejezéseket válassz azoldal címéhez, melyek tükrözik a dokumentum koncepcióját.
- Használd a „description” Meta tagokat (leírás), és írd meg a leírást pontosan és gondosan. Az oldal címe után a leírás a legfontosabb, látogatókat vonzó tényező. Győződj meg róla, hogy a dokumentum címe és leírása felkelti a felhasználók érdeklődését, ugyanakkor illik az oldalad tartalmához.
- Használd a „keyword” Meta tagokat a dokumentum kulcsszavainak felsorolásához. Használj különböző kulcsszó-listákat, melyek egy adott oldalhoz szorosan kapcsolódnak, ahelyett, hogy ugyanazt az egy, szélesebb értelmű kulcsszó-listát használnád minden weblaphoz.
- A releváns szövegeket és hivatkozásokat HTML-ben jelenítsd meg. Ha ezen információk Képekben találhatóak, vagy image map-okhoz (Képek részterületével meghatározott hiperhivatkozásokhoz) kapcsolódnak, akkor a keresőrobot nem találja meg a szöveget, illetve nem tudja követni a weboldalad más lapjaira mutató hivatkozásokat. Egy HTML alapú Oldaltérkép –melyre a Nyitólapról mutat link– alkalmas lehet annak a biztosítására, hogy az összes lap be legyen indekszelve.
- Használd az ALT attribútumot (alternatív szöveget) a képekhez. Az oldal jó dizájnjának ismérve, ha Szöveges böngészőkkel, illetve látássérült felhasználók által is jól használható. Ez az oldal szöveges tartalmára való rákeresést is megkönnyíti.
- Lépj kapcsolatba más webmesterekkel és tartalom-szolgáltatókkal és építs ki gazdag hivatkozás-hálózatot a kapcsolódó oldalakkal.
- Megjegyzés: A „Linkfarmok” hivatkozásokat hoznak létre egymáshoz nem kapcsolódó oldalak között kizárólag az oldalra mutató hivatkozásoknövelése céljából. Linkfarmok használata ellentmond a Yahoo! kereső minőségi irányelveinek (lásd alább), és nem javítja oldalad helyezését.
A Yahoo! kereső! kereső-technológia tartalommal kapcsolatos minőségi irányelvei
A http://help.yahoo.com/help/us/ysearch/basics/basics-18.html oldal nyersfordítása, mely kizárólag az angolul nem olvasó felhasználóktájékoztatását szolgálja. Ennek megfelelően az itt olvasottak nem feltétlenül egyeznek meg a Yahoo! kereső hivatalos véleményével.
A [Yahoo! kereső]! arra törekszik, hogy a legjobb keresési élményt nyújtsa a Weben, a felhasználóik kereséseire minőségi és releváns internetes tartalmakra mutató linkeket megjelenítve.
Oldalak, melyeket a Yahoo! kereső be kíván indexelni
- Eredeti és egyedi tartalom, mely hiteles és egyedi értékkel bír
- Elsősorban emberek számára tervezett oldalak, melyek esetében a keresőoldalakkal kapcsolatos megfontolások másodlagosak
- Az oldalon található hiperlinkek célja, hogy segítse az embereket érdekes, kapcsolódó tartalmak megtalálásában, amikor ez lehetséges.
- Meta-adatai („title” és „description” tagek: cím és leírás) pontosan körülírják a weblap tartalmát.
- Általánosságban véve jó web dizájnnal bírnak
Sajnos nem minden weblap tartalmaz a felhasználók számára értékes információt. Néhány oldalt azért hoztak létre, hogy szándékosan kijátszák a keresőket, egyébiránt nem odaillő, redundáns vagy rossz minőségű Találati rangsorat eredményezve. Ezeket az oldalakat gyakran illetik a „Spam” (vagy Web spam) jelzővel. A Yahoo! kereső! nem kívánja ezeket az oldalakat beindekszelni.
Amit a Yahoo! kereső! nemkívánatosnak tart
Az alábbiakban felsorolásra kerül néhány, de nem az összes példája a legelterjedtebb oldaltípusoknak, melyeket a Yahoo! kereső nem kíván adatbázisába felvenni.
- Oldalak, melyek rontják a találati eredmények pontosságát, sokodalúságát, vagy relevanciáját.
- Oldalak, melyeket a felhasználók más oldalakra való irányításának szenteltek.
- Oldalak, melyeknek tartalma alapjában véve megegyezik más oldalakon található tartalommal
- Webhelyek, melyeknek számos, szükségtelen virtuális címe van
- Nagy számban, automatikusan generált, csekély értékű oldalak.
- Oldalak, melyek mesterségesen próbálják javítani helyezésüket a kereső-oldalakon
- Felhasználók elől rejtett szövegeket használó oldalak.
- Oldalak, melyek a keresőrobotoknak más tartalmat nyújtanak, mint a végfelhasználóknak.
- A látszólagos népszerűséget növelő, túlzott mértékű kereszthivatkozásokat használó oldalak.
- Elsősorban a keresőoldalak számára épített oldalak.
- Versenytársak nevével visszaélő oldalak
- Ugyanazt a tartalmat mutató többszörözött oldalak.
- A felugró ablakokat túlzásba vívő, ezáltal a felhasználók tájékozódását rontó oldalak
- Oldalak, melyek megtévesztőnek tűnnek, vagy gyenge felhasználói élményt nyújtanak.
A Yahoo! kereső kereső-technológia tartalommal kapcsolatos minőségi irányelvei hivatottak biztosítani azt, hogy rossz minőségű oldalaksemmiképpen se rontsák a kereső használhatóságát.
Hasonló iránymutatásai vannak a Google Inc.-nek és az MSN Keresőnek is: Google saját iránymutatásai webmestereknek, MSN Search iránymutatásai
A „Yahoo! saját iránymutatásai” című bejegyzést 2004. 12. 25. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2007. 04. 03., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.