Linkcsere

július 9, 2007

Külső hivatkozások számának növelése kölcsönösségi alapon

A linkcsere lényege, hogy a webmesterek kölcsönösen egymás oldalaira mutató Külső hivatkozásokat (Teljes értékű linkeket) helyeznek el webhelyeiken, ezáltal növelve a webhelyeikre mutató linkek számát.

Linkcsere hátrányai

A Fizetett linkekhez hasonlóan az effajta linkek nem a weboldalak szerkesztőinek értékítéletét, hanem a linkcserében részt vevők anyagi vagy időráfordításának mértékét tükrözik, ezért a keresők számára, különösen még mindig nagyrészben a PageRank technológiára épülő Google kereső számára nemkívánatosak, ezért a [Kölcsönös linkek] kiszűrésére és az általuk továbbított érték csökkentésére törekszenek. A mivel a Rangsorolás nagy részben a külső linkek számán alapul, ezért a kiterjedt linkcsereprogramok által felduzzasztott külső linkek száma nemkívánatos mértékben befolyásolja a rangsorolást.

A linkcsere matematikája

Mivel nincs két „egyforma értékű” weblap, ezért nehéz kiszámolni, hogy mi számít jó cserének: általánosságban elmondható, hogy egy link értéke annál nagyobb, minél nagyobb PR értékű weblapon található, és ezen a hivatkozó weblapon minél kisebb számú link található, hiszen a továbbadott PageRank érték a weblapról kiinduló linkek között egyenletesen oszlik el.

Egy 3-as PR értékű oldalról mutató link sokkal értékesebb lehet, ha rajta kívül csak pár link található az oldalon, mintha egy 4-es PR értékű weblapon félszáz linket helyeznek el (ráadásul két, 4-esnek kijelzett PR érték között is nagy különbség lehet). Gyakori kitétel a linkcsere-ajánlatoknál, hogy legalább PR 3-mas értékű hivatkozó weblapot kérnek, azonban azt ritkbban szokták megszabni, hogy az adott weblapon maximum hány link lehet még, ezért tehát akkor járunk a legjobban, ha a linkcsere céljára létrehozott weblapokra minél több linket próbálunk elhelyezni (mutasson az akár saját webhelyünk további lapjaira). Itt sem szabad túlzásba esni, mert az egy weblapra zsúfolt nagyszámú linkpartner a hozzáértő leendő linkcsere-partnerek számára kevésbé vonzó.

Ha a cserébe kínált hivatkozás elhelyezésére felkínált weblap PageRank értéke 0, akkor az leggyakrabban azt jelenti, hogy a Google kereső már nem göngyölíti fel az adott weblapot, vagy pedig valamilyen szankció létezik a webhellyel kapcsolatban, és csak ritkábban jelenti azt, hogy még új a weblap, és azért nem kapott PR értéket.

A webhelyek Nyitólapja a keresők számára a webhely legfontosabb weblapja (ezt például sokkal nagyobb valószínűséggel beindekszelik, mint egy jobban eldugott linkcserelap), ezért vannak olyan linkcsere-lehetőségek, ahol kikötik, hogy a cserében kért linket a nyitólapon kell elhelyezni.

Egyéb előnyök

A linkcsere segítségével olyan weblapokra, olyan Linkre rakott kulcsszavakkat helyezhetünk el, amelyet [Természetes linkek] esetén kevésbé valószínűek, azonban hasznosak lehetnek egy-egy kulcsszóra optimalizáláskor.

Ha hasonló profilú oldalakkal cserélünk linket, az közvetve jó hatással lehet a webhely helyezéseire, a Rangsorolásnál használt [Témakör-behatárolás] révén.

Linkcserepartnerek megtalálása

Azokban a szektorokban, ahol nem magától értetődő a linkcsere, nehéz linkcserére hajlandó webmestereket találni, nehéz legyőzni a megkeresett webmesterek gyanakvását. Más szektorokban azonban szinte minden webhelyen vannak linkcsere aloldalak: az ilyen típusú oldalakra nagyon egyszerűen az Google keresőben az árulkodó kulcsszavakra rákeresve (pl. linkcsere, link partners, stb. + plusz a webhelyünk témájára jellemző kulcsszavak) elég csak egy-két linkcsere-rendszerrel rendelkező oldalra rátalálni, mert utána csak az ott felsorolt oldalakat kell végigjárni, ha további linkcsere-partnereket szeretnénk találni. Nem is kell e-mailt küldeni, a weboldalon található űrlap kitöltésével kezdeményezhetjük a linkcserét.

Léteznek továbbá Tematikus katalógusokhoz hasonló felépítésű, a linkcserére hajlandó webmesterek összehozására létrehozott weboldalak, melyek szintén megkönnyítik a leendő linkcsere-partnerek egymásratalálását.

Linkcserék ellenőrzése

Miután leellenőriztük, hogy az oldalunkra mutató cserelink valóban létezik, több ok miatt is eltűnhet idővel a ránk hivatkozó link (nem ide számítva azt, amikor direkt eltávolítják azt). Például a weboldalak gyakran szűnnek meg vagy alakulnak át, ezért előfordulhat, hogy például egy azóta már megszűnt oldalra mutat majd a hivatkozásunk, ahol csak egy [Domain parkoltatás]ra szolgáló oldal található, semmi egyéb. Az is előfordulhat, hogy a túlzásba vitt linkcsere illetve egyéb tiltott keresőoptimalizáló technikák miatt szankcionálták linkcsere partnereinket, és ezáltal mi is nemkívánatos módon Rossz szomszédságba kerülünk.

Linkcsere kicsiben

A webhelyen egy aloldalt hozunk létre Linkgyűjtemény céljára, ahová a nem feltétlenül Konkurencia‘nak számító oldalakra illetve hasonló témájú oldalakra mutató linkeket helyezünk el, majd Linkcsere e-mail segítségével megkérjük az adott webhelyek tulajdonosait, hogy cserébe ők is hivatkozzák meg oldalunkat.

Linkcsere Tematikus katalógusoknál

Egyes linkgyűjtemények feltételül szabják az ajánlott link felvételéhez, hogy a felvételre ajánlott weblapról is mutasson [Kölcsönös hivatkozás] a katalógusra, és ezt a hivatkozást tartalmazó weblap URL-jét a regisztrációkor meg is kell adni. Más linkgyűjtemények azzal kecsegtetnek, hogy a kölcsönös hivatkozások elhelyezésével meggyorsítható az ajánlott oldal felvétele a katalógusba. Mivel számtalan olyan katalógus van, ahol nem kérnek visszamutató linket, ezért első körben nem ajánlott az ilyen célból történő linkcsere.

Linkcsere nagyban

Ha a linkcsere partnerek száma nagy, akkor vagy a nagyszámú linkek kezelése komoly problémát jelenthet: csupán az új linkek megjelenítése, vagy akárcsak a cserelinkek meglétének, vagy a partner weblapok PR értékének rendszeres ellenőrzése, stb. Ezt vagy saját szkriptek segítségével, vagy pedig direkt e célból létrehozott Tartalomkezelő rendszerek segítségével oldják meg, melyeket mellesleg a Tematikus katalógusok közül is sok használ:

Linkcsere szankcionálása

Az egyes webhelyek linkcserére szolgáló aloldalait technikailag viszonylag könnyű felismerni, nagyrészt azért, mert a linkcserékben résztvevő oldalak mindig ugyanazokkal a kivonatokkal, rövid leírásokkal szerepelnek. Ezen felül van pár gyakori szó (link partners, link exchange offer), amit sok helyütt próbálnak kerülni, és az ilyen szavakat tartalmazó oldalakkal kerülik a linkcseréket.

A kiterjedt linkcserében résztvevő oldalak másik ismérve, hogy a rájuk mutató [Külső link]ek nagy százaléka [Kölcsönös link]. Az ilyen linkek azonban sok esetben természetes módon is létrejönnek, ezért ha arányuk kicsi, akkor az még nem feltétlenül jár a keresők részéről szankciókkal.

Háromoldalú linkelés

A nagyszámú [Kölcsönös link]ek miatti szankciókat illetve az ilyen típusú linkek értékének keresők által történő devalválását megelőzően sokan a háromoldalú linksémák mellett teszik le a voksukat: ekkor a linkcserét kezdeményező webmester kezelésében levő „A” oldalra mutató linket kér „B” oldalról, azonban cserébe ő a „B” oldalt egy másik saját oldaláról, „C” oldalról hivatkozza meg, gondosan kerülve mindenféle kapcsolatot „A” és „C” oldalak között (ne ugyanazon a szerveren legyen „A” és „C”, egymás között ne létezzenek linkek, stb. )

Konklúzió

A Linkcsere (a Fizetett linkek mellett) a Linknépszerűség növelése‘nek egy „mesterséges” módja, ugyanis ebben az esetben a [Természetes linkek]kel ellentétben a linkek nagy száma nem áll arányban a hivatkozott oldal értékével, a hivatkozások ugyanis nem az Értékes tartalom miatt jönnek létre: az ilyen linkek tehát nem alkalmasak a weboldalak értékének megállapítására, végső soron pedig Rangsorolásukra. A linkcserével ezért nagyban csak akkor érdemes foglalkozni, ha a linkszaporítás egyéb lehetőségeit már mind kimerítettük (Nagyipari kereső-optimalizálásra van szükségünk már a jobb eredmények elérése céljából): a linkcserék kezelésébe fektetett erőforrások megtérülése bár gyorsabb, azonban hosszú távon bizonytalanabb, mintha az oldalon található értékes tartalom vagy szolgáltatás létrehozására koncentrálunk, mert míg az értékes tartalmat sohasem fogják szankcionálni a keresők, addig a linkcseréhez való viszonyuk a jövőben (a fizettett linkekkel kapcsolatos egyre agresszívebb hozzáálláshoz hasonló módon) egyre kérdésesebb lesz.

A „Linkcsere” című bejegyzést 2007. 07. 09. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2009. 04. 13., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

thx,

2007. 07. 10. 04:25 · Névtelen hozzászóló →

korrekt, osszeszedett post, koszi szepen!

mosquito

Mi a különbség?

2007. 07. 16. 02:54 · Névtelen hozzászóló →

Ha a Google a Webmester eszközök – External Links menüjében látja a honlapomra mutató linkeket, akkor a goolge keresőjében a link:honlapom.hu -ra miért nem hoz egyetlen találatot sem. Mitől lesz egy link olyan link ami backlink, s nem csak external link.Ez ugyanaz mint amikor a google keresőjébe beírom a domainem, felhozza az összes oldalt ahol ez a karaktersor található (logikusan kevés kivétellel mind link), de ezeket backlink-ként nem ismeri.Tudja valaki mi a különbség, s minek a hatására lesz az external link Backlink?Úgy látom ez független attól, hogy a link egyirányú, vagy linkcserés!

Mi a különbség?

2007. 07. 16. 02:59 · OldalGazda →

Ez a kérdés ezen az oldalon Túró Rudis kérdésnek számít: ezt már annyian kérdezték, hogy egy ideje mindenki lóg nekem egy Túró Rudival, aki mégegyszer rákérdez! 🙂 A választ a Speciális kereső-kifejezés bejegyzésben olvashatod!

Mi a különbség?

2007. 07. 16. 03:31 · Névtelen hozzászóló →

Rendben elolvastam a linket, küldeném a Rudit, de ebben a melegben szerintem megsavanyodik :)Akkor másképp kérdezem. A Pagerank megállapításánál a webmaster eszközök által nyilvántartott linkeket veszi figyelembe vagy a kevesebbet.Mert amikor különféle segédhonlapokon nézelődök plö: mypagerank pont net, hogy a whysoftot ne említsem mert az akkor is nullát lát, ha a google kereső 30-at. Szóval ezek a mypagerank típusú segédeszközök csak komolytalan „csicsák” mert ők sem férnek hozzá a valós backlink számokhoz. Tehát elmondhatjuk, hogy a webmaster eszközök external linkjei az igazi backlink állomány, s a pagerank értékhez ezt veszi figyelembe a google?A többi backlink kimutatás csak „csicsa”, mert a google kereső link:domén.hu -ból nyerik az adatokat?

  • annyit finomítanék, hogy nyílván a webmaster external linkek egyazon domain összes oldalán szereplő backlinket tartalmazzák, s az nyilván nem ugyan azt az értéket jelenti, mintha mindegyik link más domainen lenne.

Csicsa

2007. 07. 16. 04:53 · Névtelen hozzászóló →

mypagerank típusú segédeszközök csak komolytalan „csicsák”

Nagy részük nyilvánvalóan nem több. Ugyanabból dolgoznak, mint amihez bárki hozzáférhet. A hasznuk legfeljebb egyfajta aggregálásban rejlik (ha rejlik): összesítik, vagy egymás mellett megmutatják pl. a Google, Yahoo, MSN által jelzett backlinkek számát.

Néhány profibb szolgáltatás esetleg kigyűjti, melyik backlink milyen linkszöveget (anchor text) tartalmaz. Ez már hozzáadott érték.

Az ilyen Pagerank-kijelzők legtöbbje arra alapoz, hogy a webmesterek számára a „Pagerank” szó kb. olyan varázslatos és ellenállhatatlan, mint az általános népesség számára a „szex”.

Olcsó népszerűséghajhászás: ha csinálsz egy ilyen kijelzőt, biztos lesz 100 vagy 1000 olyan – keresőoptimalizálásban félművelt – webmester, aki pont a tiédet fedezi fel először a már létező nyolcszázhetven hasonló szolgáltatásból; a tiédtől élvez maga alá, és büszkén meghivatkozza a saját oldalain. Ami neked jó, ugyebár.

Re:Csicsa

2007. 07. 18. 03:07 · OldalGazda →

Szívemből szóltál!

2007. 08. 27. 11:18 · Névtelen hozzászóló →

Sziasztok!

Van egy oldal és rajta egy banner, a bannerre klikkelek – mindegy hogy új ablakban, vagy saját ablakban nyílik meg? Én nekem melyik nem előnyös és ha nem miért?Köszönöm a segítséget!

Re:banner új ablakban

2007. 09. 06. 10:01 · OldalGazda →

Ha új ablakban nyílik meg egy hirdetés, akkor nagyobb az esélye, hogy a látogatód még a hirdetésre kattinatás után visszamegy az oldaladra, mintha ugyanabban az ablakban nyílik meg a hirdetés.

2007. 09. 29. 04:50 · djarni →

Üdv Mindenkinek! Nekem az lenne a kérdésem, ha tegyük fel van egy pr5-ös értékű oldal, és azon egyetlen link található, akkor az az oldal, amire a link mutat, egy az egyben átveszi a pr5-ös értéket? Azt értem, hogy minél kevesebb a link, annál nagyobb értéket vissz tovább. De ha egy van, akkor átadja az egészet? Üdv.

re:

2007. 09. 29. 05:13 · OldalGazda →

Üdv! Ez azért nem ennyire egyszerű dolog. Egyrészt ki tudja már mennyiben változtattak az elmúlt pár évben az eredetileg publikált PR számítás algoritmusán, mellesleg az eredetiben sem ilyen egyszerű volt a dolog. Másrészt pedig nagyon ritka az olyan weblap, ahonnan csak egyetlen link mutat más weblapokra, ráadásul kifelé. Ne feledd ugyanis, hogy a webhelyen belüli linkek ugyanúgy átadják a PR értéket a webhely többi weblapjának. Egyébként pedig ne csak a számok bűvöletében élj: nem árt, ha a témájában is hasonló oldallal cserélsz linket.

re:

2007. 10. 01. 14:44 · djarni →

Persze, ritka az ilyen oldal. Én olyanra gondoltam, ha a kezelésem alatt áll egy ilyen weblap, akkor megoldható a főoldalról kifelé mutató linkek számát minél kevesebbre állítani. pl egy linkcsere célra létrehozott oldallal. Ahol a partnerek a főoldalra mutatnak mind, én az ő linkjeit pedig aloldalakon helyezném el. Jó, lehet aki picit is ért hozzá, nem megy ilyenbe bele 🙂 De hátha lennének rá jelentkezők :DEgyébként köszi a választ. A „távoli” konkurens oldalakkal való linkcsere is hasznos lehet, ahogy írtad itt, és cikkjeid között is. Üdv.

linkcsere

2007. 10. 08. 11:14 · Névtelen hozzászóló →

Hali! Ha van az embernek a honlapján egy linkek oldal, és meta tag-ekel megkéri a robotokat, hogy ezt lécci ne olvassátok már el, akkor elvileg az ezen szereplő linkcseréből származó linkek nem számítanak 2 oldalú linkeknek, ugye? Azon túl, hogy nem túl szép dolog, elméletileg működik?

linkcsere

2007. 10. 09. 03:31 · OldalGazda →

Jól írtad: „megkérni” lehet ezzel a Keresőrobotokat, nem pedig megakadályozni, hogy valamilyen célból mégiscsak átnézzék az oldalt esetleg. Egyébként meg lehet olyat is megadni, hogy „ne olvassák” el, viszont kövessék az oldalon a linkeket. Lehet róla vitatkozni, hogy szép, vagy nem túl szép, viszont pitiánernek biztos pitiáner marad, úgyhogy szerintem ne tölts vele túl sok időt. Ha mindenáron szeretnéd csökkenteni a kimenő linkek erejét, akkor minél több kattintásra tedd a nyitólaptól és minél több -akár a webhelyen belülre mutató- linket tegyél a cserelinkek mellé egy lapra.

linkcsere

2007. 10. 09. 10:37 · Névtelen hozzászóló →

Köszönöm!