A webhely kitüntetett jelentőségű oldala
Az esetek többségében egy webhely nyitólapja nemcsak a Látogatók által leggyakrabban látogatott lap, hanem Keresőrobotok által leggyakrabban újraindexelt weblap. A Googlebot, a Google kereső Keresőrobotja akár naponta, pár naponta is meglátogatja a nyitólapot, de mélyebbre már ritkábban jut: több hét vagy akár hónapok is eltelhetnek, míg újraindexeli a nyitólaptól távol található megváltozott oldalakat.
Ha a nyitóoldalról a Problémás technológiák alkalmazása miatt nem tudnak továbbjutni a Keresőrobotok, akkor az egész weboldal a Láthatatlan web része lesz. Fontos továbbá, hogy az oldal összes lapja csak pár kattintásra legyen a nyitólaptól, mert minél több kattintásnyi mélységben található egy weblap, a keresőpókok annál ritkábban fogják látogatni. (Jó ötlet az Oldaltérképet közvetlenül a nyitóoldalról linkelni).
Több információt a nyitóoldalra!
Az esetek túlnyomó többségében a nyitóoldalnak a legjobb a PageRank értéke egy adott webhelyen belül, ezért is vétek üresen hagyni, vagy valamilyen intro-t elhelyezni rajta, hiszen ezzel a lappal indulhatunk legnagyobb eséllyel harcba a különböző kulcsszavakra elfoglalt előkelő találati helyezésekért. Kompromisszumot kell találni a látványos nyitóoldal igénye, a jó használhatóság és a keresőbarát kialakítás között. Ha a weboldal tulajdonosa mégis elengedhetetlennek tartja, hogy a nyitóoldalon csak valamilyen látványos intro legyen látható, akkor is érdemes a „hajtás alá” (a legtöbb látogató számára csak az oldal görgetésével megjelenő felületekre) némi szöveges tartalmat csempészni.
Soha ne alkalmazzunk automatikus átirányításokat a nyitóoldal helyett, és ne csináljunk olyan nyitóoldalt sem, ami csak a nyelvválasztásra szolgál. Ez utóbbi esetben legyen az alapértelmezett nyitóoldal a számunkra fontosabb nyelv. (Ha weboldalunkat elsősorban a külföldi látogatók számára orientáljuk akkor az idegen nyelvű tartalom, még akkor is, ha látogatóink többsége magyar.)
A nyitóoldal további funkciói
Az sem hátrány, ha a nyitóoldal rendszeresen változik, például közvetlen elérést biztosít a legújabb tartalmakhoz: megjelenik rajta a legutóbb létrehozott, vagy éppen a legutóbb módosított lapok listája. Ez nemcsak a Rendszeres látogatónak jó, hanem így a keresőrobotok is hamarabb rátalálnak az újdonságokra: lehet, hogy az új tartalmat csak hetekkel, napokkal később linkelik be, viszont a nyitóoldalt már sokkal hamarabb aktualizálhatják adatbázisukban, ahol hamarabb jelenhet meg az új lap címe (esetleg néhány fontos kulcsszava, ha például egy részlete is megjelenik az új lapnak a nyitóoldalon, nem csak a címe).
RSS/Atom a nyitóoldalon
Ha esetleg nem változna olyan gyakran oldalunk, más oldalakról származó RSSAbrak megjelenítésével is biztosíthatjuk az oldal folyamatos változását, és emellett még véletlenszerű kulcsszókombinációkat is okozhatunk. Mivel az RSSAbrak-okban általában az újdonságok jelennek meg, ezért oldalunkra történő beillesztésükkel elérhetjük, hogy a mi oldalunkon is előforduljanak az újdonságokat tükröző Kulcsszavak, anélkül, hogy mi valaha is foglalkoztunk volna velük. Ez persze már a szürkezónába tartozik, mert megtévesztheti a Céltudatosan kereső felhasználókat.
A „Nyitólap” című bejegyzést 2005. 03. 30. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2010. 03. 17., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.
Archivált hozzászólások
Átirányítás új aldomain-re
2007. 01. 25. 07:08 ·
Szia!
Előszöris fontold meg ezt az Aldomain dolgot, használj inkább sima domainnevet, aldomain nélkül. Én is megbántam már ezerszer, hogy egy különálló aldomainen kezdtem el csinálni ezt az oldalt…
Hogy a kérdésedre is válaszoljak, azt javasolnám, hogy túl sok energiát ne fordíts arra, hogy konkrétan ezt az átmenetet kezeld. Inkább az új oldal promóciójával foglalkozz, és azzal, hogy a régi címre mutató összes Külső hivatkozás átkerüljön az új címre, sőt még adj is hozzá linkeket. (Praktikusan a tango.hun keress rá a startlap.hu-n az összes fontos kulcsszavadra és a kijövő lap.hu oldalakra próbáld meg bejegyezni az oldalt.) Durva közelítéssel az olyan kulcsszavakra elért első hely, melyet egy adott weblap nem azért szerzett meg, mert sok rámutató linkben szerepel az adott kulcsszó, hanem azért, mert szerepel az oldalon magán a kifejezés, nos az úgysem ér túl sokat (= kicsi a verseny és könnyű az első helyekre kerülni)
Szóval ha átkerült a linkek nagyja, akkor a régi oldal úgyis el fog tűnni a süllyesztőben, vagy előtte fog feljönni az új.
Aldomain
2007. 01. 25. 08:15 ·
„Én is megbántam már ezerszer, hogy egy különálló aldomainen kezdtem el csinálni ezt az oldalt”
Kedves József!Nem fejtenéd ki ezt az aldomain-ről alkotott véleményed egy kicsit bővebben? Persze tudom hogy egy „tő”domain mindig fontosabb mint egy aldomain, de az aldomainek sikerére, kereső szempontból azért találni pozitív példákat is szépszámban. pl.: a lap.hu aloldalakra is jellemző. Mennyivel fontosabb egy értékes tartalom egy fődomainen, mint egy subdomainen? Illetve pontosabban, mennyire tartják fontosabbnak a keresők?.
Aldomain
2007. 01. 25. 08:57 ·
Inkább a felhasználók miatt gázos a dolog. Sokan például azt hiszik, hogy ezt az oldalt (ezt az internetes kiadványt, ha úgy tetszik) az innen.hu-nál kell kezdeni, közben meg dehogyis. Sokak szemében nem válik külön ez a dolog: hogy ami a webni.innen.hu-n található, az más, mint ami az innen.hu alatt van. Keresőknek szerintem teljesen mindegy, vagy ha mégsem, akkor annyira nem számít, hogy ki lehessen mutatni. Ennek a félreértésnek a gyökerét nem nagyon értem, de ez tény. Aztán például van néhány finnyás katalógus, ahová nem lehet aldomainnal rendelkező címet beregisztrálni. Ha elgondolkoznék még egy kicsit, akkor tudnék egy jó csomó ilyen (egyenként nem különösebben kardinális, de sok) történetet mondani.A lap.hu más- ott eléggé hangsúlyos ez a rendszer, ráadásul mivel gyakorlatilag egy aldomain egyenlő egy weblap, ezért hasonló tévképzetek nehezebben jönnek elő talán…
Aldomain
2007. 01. 25. 09:37 ·
Valahogy nekem is hasonló elképzeléseim voltak, legalábbis azzal kapcsolatban, hogy a keresők, nem nagyon tesznek különbséget a fő és a subdomain között, legalábbis az én tapasztalataim ezt mutatják. Ez így is van jól szerintem, mert egy vebhely értékét, ne egy jól választott domain határozza meg, hanem az ott takálható tartalom ( természetesen egy jól választott domain név döntő jelentőségű is lehet, ha tudjuk mit akarunk elérni a honlappal). De felmerült bennem még egy kérdés. Van egy tartalmas honlap, melyre sok hivatkozás mutatott valamikor. (tegyük fel, csak elvi síkon), megszűnik az összes visszamutató hivatkozás, de az oldal továbbra is napi frissítésű marad. Mi fog történni pl. a Google szempotjából szerinted? Elfelejti az oldalt, vagy továbbra is ugyanúgy indexeli és esetlegesen a keresőben elért jó helyezésa is megmarad a példáuli napi frissítés és egyedi tartalom miatt. Csak érdekelne a véleményed, úgy kizárólagosan feltételezési síkon…
Aldomain
2007. 01. 25. 10:02 ·
Szerintem nem fogja ugyanolyan gyakorisággal és mélységben indexelni, mint amikor még sok link mutatott befelé, de elfelejteni sem fogja. A helyezések lassan vissza fognak esni, sőt akár még a Kiegészítő találatok közé is csúszhat a webhely lapjainak a többsége emiatt, ami aztán tényleg azzal fog járni, hogy semmi forgalom nem lesz a Google felől.
hitetlen
2007. 01. 25. 13:15 ·
Hát nem tudom.A már megszereztem a „piros pontokat” a lapomra, aztán már, -elvi síkon-, nem mutat rám több weblap, miért veszíteném el a „piros pontjaimat”?
Mert hogy a nem frissített lapok is egy idő után leromlanak? Ki mondta ezt? Baromság. Nem egy 4-6 éves lapról tudok, amit 4-5 éve nem frissítettek, és még mindig első oldalasak a Google-ben.Egyszerűen arra a kulcsszóra jobb weblap még nincs.
A „piros pontok” nem vesznek el, max a konkurencia lesz jobb. (kivéve ha büntetést kapsz a Google-től)
re hitetlen
2007. 01. 25. 14:44 ·
Valamilyen szinten egyetértek veled, (a kérdést én tettem fel), gyakori a google-nál hogy pl. elérhetetlen, vagy megszűnt oldalakat hoz fel bizonyos kereséseknél. Az lehet az oka, hogy az oldalra mutató hivatkozásokat nem távolították el? De, akkor az egész PageRank „törvény” borul, vagy nem így érzitek?
Re: hitetlen
2007. 01. 25. 14:45 ·
Megfeledkeztél arról, hogy a feltételezett helyzetben elveszti az adott oldal a linkjeit, tehát piros pontjait, eszmefuttatásod ezért nem helyes.
Re: OdalGazda
2007. 01. 25. 15:03 ·
Tehát: Végkövetkezésként azt kell levonnunk ebből az eszmefuttatásból, hogy értéktelen weboldal is elsőszámú üdvöske helyet, ha kellő számú weboldal hivatkozik rá?
jaz
2007. 01. 25. 15:04 ·
„elérhet” kimaradt.
Re: Re: OdalGazda
2007. 01. 25. 15:18 ·
„értéktelen weboldal is elsőszámú üdvöske helyet, ha kellő számú weboldal hivatkozik rá?”
Igen, persze. A világ fejlettebb felén elég sokan élnek meg abból, hogy ezt a jelenséget próbálják meg kiaknázni, lásd még Nagyipari kereső-optimalizálás fejezet…
Érték?
2007. 01. 26. 08:06 ·
Ki mondja meg, melyik oldal érték, és melyik nem?
pfff….
És még ezt akarja valaki egy szoftverbe (algoritmusba) tömöríteni?
pfff…
Marad a rámutató hivatkozások mennyisége, és/vagy minősége. Minőség? Már megint szubjektív. Egy PR6-s weblap minőségi? Ez ki mondta? És kinek minőségi? Ja, egy algoritmusnak lehet hogy az. Kérdezz meg két embert egy 6-s PR lapról, és már máris más a véleménye. Akkor?+ rátetetek egy fizetett szöveges/kulacszavas hírdetést – a 6PR-s lapra-, és abban a pillanatban az én semmit érő lapom – az algoritmus szerint – értékessé válik.
pfff…, egy eszevett szubjektív vita.
Re: Érték?
2007. 01. 26. 10:25 ·
Valami alapján mégis rangsorolni kell tízmilliárdnyi weblapot. Ha van egyértelműen jobb ötleted… titkold el, mert szerintem bármelyik nagy keresőnek eladhatod néhány tíz(száz?)millió dollárért.
Amíg nincs, addig meg felesleges az eszedet játszani a „pfff”-ekkel.
Érték?
2007. 01. 26. 11:06 ·
Igen, el lehet gondolkodni ezen is, mármint ha nagy pr. értékű lapokról támogatunk meg fizetett hivatkozással egy oldalt. De szerintem csak elvi síkon, mert aki nagy pénzeket tud áldozni az oldala támogatására, annak elképzelhető, hogy értékes tartalommal is bír, ha esetleg üzleti sikereket is ér el az oldallal, melyből finanszírozza a fizetett hivatkozásokat. Valódi üzletember, nem hiszem hogy csak úgy szórakozási szinten pénzt áldozna ilyesmire. /persze azért lehetnek kivételek… 🙂 / Az előttem szólóvak, egyetértek, a keresőknek valamilyen algoritmus szerint értékelniük kell az oldal jelentőségét és erre mi lenne jobb mint a hivatkozó oldalak számának mennyisége, és „minésége” (ha a minőségnek a PR értéket vesszük)
érték
2007. 01. 26. 23:42 ·
én vagyok a puffogós.
Bár mondanék most valami okosat, csak nem tehetem.
Legyen az előző hozzászóló a pont az ire 😀
…
2007. 03. 16. 00:45 ·
PR 6-os linket vennek. De tenyleg. internetmarketing.seohungary.com
pr6
2007. 03. 16. 01:32 ·
index.hu hirdetés 😉
pr6
2007. 03. 16. 01:40 ·
heh, közben ránéztem hányas is az index és egy jó nagy 0 még future pagerank-ben is jelen pillanatban. 🙂
pr6
2007. 03. 16. 01:42 ·
ja, elnézést, www nélkül 7-es. 🙂
PR6
2007. 03. 16. 04:19 ·
Az a szép a hirdető ide spam-elt fórumában, hogy megnézve az oldalt a fórum motor kiírja a legújabb tag nevét, ami jelen esetben az admin! 😀 Végülis most kezdte valszeg a fórum terjesztését. 😛
Re: PR6
2007. 03. 16. 06:22 ·
Na, azért ne legyetek annyira kritikusak: minden közösségi szájtnak el kell kezdődnie egyszer valahogy…
PéeR 6
2007. 03. 16. 06:32 ·
igazad van, megkövetlek… 🙂
kezdo
2010. 03. 17. 12:01 ·
Bocsanat a zavarasert,de egy eleg bonyolultnak tuno dologgal akadtam ossze.kaptam ajandekba a baratomtol155 adsense weboldalt.kesz weboldalak,kulcsszoval meg mindennel.En nem ertek hozza mit hogyan kell csinalni.valamire szeretnek vele menni ha mar meg van.vettem egy domain nevet amiben a control panelen keresztul es a filezilla segitsegevel feltoltottem a 155 weboldalt,aminek persze megvaltoztattam a pub-id reszet a sajatomra.szoval csinaltam egy fo domaint aminek a neve:………..comEs csinaltam subdomainokat amik kulombozo kategoriakkal vannak ellatvan nehany kozuluk pl.account,adsense,baby,beauty,stb.ezekkel a kulcsszavakkal toltottem fel a 155 subdomaint.na az lenne a kerdesem,mert nagyon buta vagyok a computerekhez,hogy a fodomainbol,hogy lathatjak a latogatok a subdomianokat,hogyan tekinthetik meg ezt a 155 web oldalt ami ott helyezkedik el kulombozo kulcsszavakkal a subdomainokban?Es ha a subdomainok nem kapcsolodnak a fodomain temajahoz az baj?Ha tudnatok segiteni megkoszonnem.Nagyon hadilabon allok vele.Azt sem tudom mi mindnet kell meg tennem hogy latogatok jojjenek az oldalamra.Tudom hogy valami SEO-t kell beallitgatni,de hogy hogyan,azt sem tudom meg.elore is koszonom..
seo
2010. 03. 17. 14:34 ·
a seot beállítgatni… te tényleg kezdő vagy.a subdomaineket a főoldaladról hyperhivatkozásokkal érheted el a seo nem kezdőknek való, előbb tanulj meg hyperhivatkozni.
Átirányítás új aldomain-re
2007. 01. 24. 12:32 · Névtelen hozzászóló →
Sziasztok!Van egy webhely, aminek a neve nem a legtalálóbb, mint utóbb kiderült. Létrehoztam egy aldomaint, aminek a neve a leginkább megfelelő. Az a kérdésem, hogy tudom megoldani a legzökkenőmentesebb átállást. A régi webhely PageRank értéke 2. Van olyan kulcsszó amire a Google az első oldalon szerepeltet. Ezeket nem szeretném elveszteni 🙂 Símán duplikálni nem merem a lapokat, nehogy feketelistára kerüljek. Most azt csináltam, hogy a META tagban letiltottam az indexelést, de engedélyeztem a linkek követését. És a régi oldalról a linkek az új oldalra mutatnak. Jó-e így, vagy van erre valami jobb megoldás? Válaszotokat előre is köszönöm: Kalooz