Keresőkbeli láthatóság döntő tényezői
A Fontos keresők számára a webhely egyes részei nagyobb súllyal esnek latba, ezért az itt szereplő Kulcsszavaknak döntő befolyásuk van a keresők felől származó látogatottságra. Ha kevés is az idő az egész weblap Keresőoptimalizálására, az oldalak címét (TITLE-jét) és rövid leírását (a Meta tagok közül a „description” tagot), a Fejezetcímeket, az Elérési útvonalat mindenképpen gondosan, minden egyes oldalra testreszabott módon találjuk ki, csakúgy mint a Nyitólap egészét. Emellett ha van még a webhelyen olyan aloldal, amire nagyobb számú Külső hivatkozások mutatnak, akkor arra is szánjunk némi időt.
Ne várjuk, hogy a keresők fontosnak tartsák azt, amit magunk sem tartunk fontosnak vagyis nem jelenítjük meg prominens módon webolalunkon: például nem szólunk róla a nyitólapon, hanem csak attól jópár klikk távolságra eső oldalakon jelenítjük meg.
A keresők által fontosnak tartott elemeknek két technikai ismérve van: egyrészt az oldal látogatói által is láthatónak kell lenniük, másrészt bizonyos méretbeli limitációkkal kell bírniuk. Ezek a feltételek biztosítják, hogy ne lehessen „túlzásba esni”, és mindenféle értelmetlenséggel, ismétlődő Kulcsszavakkal megtölteni az oldalt anélkül, hogy az az oldal használhatóságának és érthetőségének rovására menjen.
A „Oldal kulcsfontosságú részei” című bejegyzést 2005. 03. 30. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2006. 12. 09., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.