AdSense Kontextusban

május 2, 2006

Szövegösszefüggés szerint megjelenített hirdetések

Az AdSense Kontextusban a leggyakrabban megjelenő hirdetési forma az AdSense programon belül, melynek többféle változata is ismeretes:

  • Hirdetési egység (Portálon regisztráló hirdető programmal vagy nélküle)
  • Link egység
    • 4 linket megjelenítő egység
    • 5 linket megjelenítő egység
    • Linkegységben megjelenő keresőmező

Regisztráció onsite hirdetéshez – Onsite Advertiser Sign-Up

Az AdSense hirdetéseket megjelenítő honlapokon a reklámok alatt megjelenhet egy „Hirdessen ezen az oldalon” felirat (angolul: „Advertise on this site”), mely segítségével a reménybeli hirdetők egy -általunk részben testre szabott-, a Google AdWords programba belépést lehetővé tevő oldalra érkeznek: Ha már használják az AdWords programot, akkor belépés után közvetlenül beállíthatják a hirdetést, ha még nem léptek be a rendszerbe, akkor azt is megtehetik egy füst alatt, innen kiindulva. Erre a speciális belépő-oldalra feltölthetünk egy max. 100*100 pixeles logót, és röviden bemutathatjuk oldalunkat.

Mi haszna származik ebből a webmesternek?

Az AdSense Hivatkozók programtól eltérően nem jár jutalék a hirdetést megjelenítőnek akkor, ha valaki tőle érkezve iratkozik fel a szolgáltatásra, és elkölt bizonyos összeget a hirdetésekre. Közvetetten előnye származhat viszont abból, ha többen licitálnak arra, hogy kifejezetten az ő oldalán jelenjenek meg, mert így magasabb lehet az egy átkattintásra jutó bevétele. Általánosságban elmondható, hogy az AdSense hirdetést megjelenítőnek érdeke fűződik az AdWords program reklámozásához, a fentiekhez hasonló indokok miatt. Magyar viszonlatban a legtöbb oldal üzemeltetője számára minden bizonnyal csak ez utóbbi érv jöhet számításba annak mérlegelésekor, hogy megjelenítse-e ezt a fajta hirdetést.

Hol lehet beállítani a szolgáltatást?

Az utolsó, „Fiókom” feliratú fülre kattintva meg fog jelenni egy „Regisztráció onsite hirdetéshez” opció (melyet régebben „Portálon regisztráló hirdető”-ként fordítottak), ahol engedélyezhetjük az effajta hirdetések megjelenítését, továbbá feltölthetjük az általunk kiválasztott logót, és megadhatjuk az oldal rövid leírását. Alaphelyzetben engedélyezett e feliratok megjelenítése, és ha nem adtunk meg oldal-leírást, akkor egy általános bemutatkozó szöveg fog szerepelni az oldalon.

Hivatalos információk (angolul)

http://www.google.com/services/oasu/index.html

Szöveges hirdetések ünnepi motívumokkal

https://www.google.com/adsense/adformats?hl=en_us#themed

Egyes ünnepek alkalmából, bizonyos földrajzi régiókban az AdSense Kontextusban hirdetések halvány ünnepi motívumokat ábrázoló háttérrel jelenhetnek meg, ami jobban vonzza a látogatók tekintetét, ezáltal nagyobb átkattintási arány érhető el.

Alapértelmezésben le van tiltva ez a funkció, aktiválni az adminisztrációs felületre belépés után a „Fiókom” fül alatt lehet: A „Számlabeállítás” opciói között meg kell keresni a „Hirdetés típus beállítása” szekciót, ahol látható, hogy engedélyezett-e ez a funkció, vagy sem („Téma szerinti hirdetési egységek engedélyezése, ha lehetséges”). Mellesleg a Téma szerinti hirdetési egység kifejezésnek semmi értelme, az az eredeti „Themed Ad Units” félrefordításából származik.

Példa téma szerinti hirdetési egységre

A beállított színektől eltérően és ünnepi háttérképekkel megjelenő speciális hirdetési formátummal nem minden lapon találkozhatunk, valószínűleg a véletlen is szerepet játszik benne, hogy éppen melyik lapon, milyen hirdetés jelenik meg így. Az oldal vagy a hirdetés tartalmától nem függ, hogy mikor jelenik meg az karácsonyi variáns. A felső két képecske a gprs kapcsolat tömörítése miatt néz ki ilyen szürkésen.

Google AdSense hirdetések karácsonyi motívumokkal

A „AdSense Kontextusban” című bejegyzést 2006. 05. 02. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2007. 12. 19., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

Képek elhelyezése hirdetőegységek mellett

2006. 12. 19. 06:35 · OldalGazda →

http://adsense.blogspot.com/2006/12/ad-and-image-placement-policy.html

Az AdSense hivatalos blogján publikált közlemény véget vethet egy eddig tűrt de nem konkrétan tiltott praktikának: A kérdéses posztban ugyanis kinyilvánították, hogy nem szabad a hirdetések mellé képeket elhelyezni olymódon, hogy az olvasók arra asszociálhassanak, hogy a webmester által megjelenített képek és az AdSense által megjelenített hirdetési egységeknek valami köze lenne egymáshoz.

Popup?

2007. 01. 08. 12:08 · Névtelen hozzászóló →

Hallott már valaki olyat, hogy Google Adsense hírdetést popup ablakot illetőleg új lapot dobna ki?

Nálam az egyik lapomnál azt csinálja.a „híres” jamba.hu oldalt dobja fel.

Lehetséges volna?

Re: Popup?

2007. 01. 08. 13:01 · Névtelen hozzászóló →

Nem, ilyet nem csinálnak. Majdnem hogy biztos vagyok, hogy valamilyen gagyi, „ingyenes” statisztikai számláló JavaScript kódját szúrtad bele oldaladba, és az kínálja meg a látogatókat ezzel a pop-up-pal…

Popup

2007. 01. 09. 16:34 · Névtelen hozzászóló →

statgep.hu számláló és Google statmérő van csak az oldalon.

Popup

2007. 01. 10. 07:52 · OldalGazda →

akkor kellene az oldal címe, hogy tudjunk segíteni.

Popup

2007. 01. 11. 07:16 · Névtelen hozzászóló →

Nem titok a honlap címe, de mivel ezt csak 1 nap csinálta, és csak nálam és egy másik látogatónál, úgy gondolom, csak valami fatális tévedés lehetett.

Ha megtröténik ismét, megmutatom.

köszi a választ.

Hirdetés nyelve

2007. 01. 14. 07:29 · Névtelen hozzászóló →

A weboldalam magyar és angol nyelven is elérhető és minden oldalára helyeztem el adsense hirdetéseket. Viszont problémába ütköztem; egyes angol nyelvű oldalakon a hirdetés magyar nyelven jelenik meg, viszon más oldalakon angolul. A kérdés az, hogy mi alapján dönti el a google a hirdetés nyelvét? A meta tag-et nézi? Esetleg az oldal teljes szövegét? Vagy hogy a látogató milyen országból jön?

Hirdetés nyelve

2007. 01. 14. 09:44 · Névtelen hozzászóló →

Nézi azt is hogy a látogató milyen országból jön.

Hirdetés nyelve

2007. 01. 15. 10:08 · Névtelen hozzászóló →

Az a baj hogy ott az „is” szó. Hogy mehetek biztosra hogy az angol nyelvű látogatók az angol, a magyar nyelvű látogatók a magyar hirdetéseket lássák? Mint mondtam az oldal két kezdőlapja angol – magyar és elég nagy keveredések vannak a hirdetés nyelvében…

Hirdetés nyelve

2007. 01. 17. 10:15 · OldalGazda →

Elemzi az oldal szövegét és azt is, hogy honnan jön a látogató. Talán a böngésző nyelvi beállításait is, ki tudja. Mindenesetre csak akkor mehetsz biztosra, ha elválik egymástól a magyar és az angol nyelvű tartalom. Egyébként a magyar nyelvű oldalakon előfordul olykor, hogy megjelennek angol nyelvű hirdetések is, ez elkerülhetetlen azokban az esetekben, amikor egy adott témával kapcsolatba hozható magyar hirdetések száma kevés. Valamilyen ingyenes proxival (proxy.org, tor.eff.org, stb.) megnézheted, hogy egy amerikai címről nézve is jelennek-e meg magyar hirdetések, vagy ez csak Magyarországról zavaró.

szabályos?

2007. 02. 01. 15:51 · Névtelen hozzászóló →

Szerintetek ez mennyire szabályos? http://www.iftk.com.br/wordpress/a-tour-inside-nasa/Egy úszó rétegre van rátéve az adsense. Gondolom arra számítva, hogy a gyanútlan úser előbb-utóbb be akarja zárni, mert nem látja tőle a képeket, majdcsak rákattint az egyik hirdetésre.

Ez bunkóság

2007. 02. 01. 17:14 · Névtelen hozzászóló →

Ez a szabálytalanság mellet egy nagy bunkóság.***HunVista Lajos

Hirdetés háttere transparent?

2007. 03. 17. 18:28 · Névtelen hozzászóló →

A hirdedés hátterét nem lehet transparenre állítani valahogy, ha igen akkor szabályos?

Hirdetés háttere transparent?

2007. 03. 18. 11:54 · Sajt →

Alapból nincs rá lehetőség, de szerintem nem is szabályos; mert ha meg is csinálnád, akkor lenne rá lehetőség hogy egy fekete háttér elé rakd, a fekete betűszínű hirdetést, vagy egyéb módon manipulálj, és a helyi adsense csapat nem hiszem, hogy díjazná a kreativitásod.

adsense méret

2007. 07. 06. 09:15 · btamas →

Mit gondoltok, a mérethez hozzá lehet nyúlni? Pl. a lap.hu oldalak középső hirdető doboza 213200-as. Ha a 200200-as dobozt átírnám erre a méretre, azt lehet?

adsense méret

2007. 07. 06. 09:18 · btamas →

jaj, a csillagot nem szereti a felület…213×200, és 200×200 akart lenni…

AdSense méret nem

2007. 07. 06. 10:26 · Névtelen hozzászóló →

Az Adsense szabályzat szerint semmilyen változtatás nem engedélyezett a kódon, úgyhogy nem ajánlom.

Re: adsense méret

2007. 07. 07. 05:05 · OldalGazda →

Rakd az AdSense kódot egy < center > < /center > közé, és akkor nem fog olyan csálén kinézni. Egyébként meg a Smart Pricing miatt fontold meg, hogy milyen lap.hu oldalakra rakod ki a hirdetésedet: ha nem éri el legalább a százas nagyságrendet és/vagy olyan témáról szól, amihez nem igazán tud az AdSense releváns hirdetést megjeleníteni, akkor ebben az esetben nem lesz túl sok kattintás/bevétel, és akkor lehet, hogy csak a számlád „összteljesítményét” rontja ez a hirdetés.

Kattinthatóság

2007. 11. 22. 17:28 · Sajt →

Én most vettem észre valamit, lehet, hogy már régebbi jelenségről van szó;

Eddig ugye a hirdetési egységek egész felülete kattintható volt, viszont mostmár csak a hirdetés aláhúzott címére és az URL-re lehet kattintani. Ez a megoldás mindenesetre csökkenti a véletlen kattintások arányát, és talán ez lehet az oka a mostanában egyre többet emlegetett bevételvisszaesésnek is.

3+ hirdetési egység

2007. 11. 22. 19:09 · Sajt →

Van itt még egy újdonság, amit most vettem észre: Szabályzatban benne van, hogy maximum 3 hirdetési egységet helyezhetünk ki. Namost, én valami véletlen folytán négyet raktam, és a forrásbeli sorrend alapján utolsó hirdetés helyén 404-et kaptam vissza. Kicsit meglepődtem, de aztán nekiálltam számolgatni. Ezekután a szabályban rögzítés értelmét veszti…

Próbáljátok ki. Ez csak nekem újdonság?

Re:Kattinthatóság

2007. 11. 23. 03:45 · OldalGazda →

Teljesen naprakész vagy, a hivatalos Googleblog bejelentése a változásról november 15-ei 🙂

http://adsense.blogspot.com/2007/11/accidental-clicks-fade-into-background.html

A háromnál több hirdetési egységet beszúrni pedig nem próbáltam, úgyhogy nem tudom megmondani, hogy előtte hogy volt 🙁

link egység

2007. 12. 18. 09:28 · Névtelen hozzászóló →

Ma délelőtt óta nem történik semmi a link egységeimre való kattintásnál. Másnál is ez van? Csak akkor jönnek be a hirdetések, ha a linkegységen jobbklikkelek – megnyitás új ablakban.A hagyományos hirdetéseken nem merem kipróbálni, nem tudom, mi a helyzet. 🙂

link egység

2007. 12. 18. 11:28 · marcobazze →

nekem tökéletesen működnek a linkegységek..