Elhelyezési teljesítmény jelentés

június 26, 2007

Tartalmi hálózatban megjelenő hirdetések nyomon követése (Placement Report)

A Google Inc. feladni látszik azt az elvét, hogy a Google reklámprogramokban érdekelt felek (hirdető, hirdetésmegjelenítő) között szigorú távolságot tartson, a piaci egyensúly egyszerűbb fenntartása érdekében. Korábban gyakorlatilag semmit nem lehetett tudni a tartalmi hálózatban (AdSense) megjelenő hirdetésekről, addig 2007 júniusában bevezetett Elhelyezési teljesítmény jelentés (Placement Report) segítségével a hirdetők kilistázhatják az összes olyan, Google AdSense tartalmi hálózatba tartozó webhely domainnevét vagy konkrétan az a lapot, ahol hirdetésük megjelent (történjen az CPM vagy CPC alapú kampány során).

Eredeti bejelentés: http://adwords.blogspot.com/2007/06/introducing-placement-performance.html

Hirdetések hatékonyságának növelése

http://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=52762&hl=hu

Mint azt ahogy a fenti súgóoldalon is részletezik, az Elhelyezési teljesítmény jelentés segítségével nyomon követhetőek a [Konverzió]k, letilthatóak egyes, nem feltétlenül a témába vágó oldalak, illetve hatékonyabban összehangolhatóak a Pay-per-impression alapú hirdetések a [Pay-per-click alapú hirdetés]ekkel.

Segítség a kereső-optimalizálásban

Mivel az AdWords hirdetések elsősorban releváns témával foglalkozó oldalakon jelennek meg, ezért az Elhelyezési teljesítmény jelentés által hozzájuthatunk egy, a mi weboldalunkhoz valamilyen szinten kapcsolódó témákkal foglalkozó oldalak listájához. Mivel az AdSense rendszerben résztvevő legtöbb webhely a kis-közepes kategóriába tartozik, ezért pont olyan kisebb weboldalak lelhetőek fel a jelentés segítségével, melyeket egyébként nehezebb megtalálni.

A listában szereplő weboldalakat pedig érdemes végignézni, hogy hogyan lehetnek segítségünkre webhelyünk Linknépszerűség növelése során. Fórum, wiki, Weblog oldalakra, Tematikus katalógusokra találhatunk így, ahová vagy magunk helyezhetünk el releváns hozzászólásokat, vagy pedig kérhetjük oldalunk felvételét illetve kezdeményezhetünk Linkcsere‘t, ezzel közvetlenül és közvetve növelve a keresők felől érkező látogatóink számát.

A „Elhelyezési teljesítmény jelentés” című bejegyzést 2007. 06. 26. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2007. 07. 16., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

100% átkattintási arány

2007. 07. 15. 14:44 · Névtelen hozzászóló →

Sziasztok!

Valaki tudja, hogy a MFA oldalak hogyan csinálják?Adott szóra 25% és 100% közötti átkattintás, max 4 azaz négy darab megjelenés mellett!De az egyből egy sem ritka.

Mondjuk megvárom a hó végi jóváírást mennyi lesz, de egy dollár még sosem volt.

WT

Gabber

2007. 07. 15. 15:48 · Névtelen hozzászóló →

Miért fontos az hogy 4 megjelenés naponta? Ami lényegtelen mert ez eleve kevés. CSak úgy lehet, hogy nagyon félreérhető helyen van a reklám, és ezért kattint az idetévedt a látogató. Megjegyzem egy időben nekem is 20-30% körüli kattintásom volt egy weblapon és ez normális tartalmas lap volt. Most visszaesett 15-20%ra, de nem számít mivel nem ez a lényeg, hanem a klikk összeg.

Mellesleg a nagyon félreérthető reklámokat manapság hivatalosan nem lehet használni, és ezért bann járhat.